Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg så akkurat et innslag på dagsreveyn for å forlenge beina ved hjelp av operasjon og strekkestativ (tar ca 8 mnd).

Jeg har sett personer med sånt før.

Er det noen som har mer informasjon om hvor man kan få mer informasjon eller få utført slike inngrep?

Jeg har skjønt det slik at veksthormoner kan være nytteløse i en alder av 20 år, og at foreldres høyde og spiller inne. Nytten av strekkprogrammer er ikke alltid like sikker...

Fortsetter under...

Så på dette på TV en gang.

Det var kun personer som var veeelig lave som gikk gjennom dette.

Beina ble rett og slett sagd over (bare beina, ikke huden). Deretter ble det montert skinner med skruer som skulle skrus med jevne mellomrom. Det så ut som en lang og smertefull behandling.

Så på dette på TV en gang.

Det var kun personer som var veeelig lave som gikk gjennom dette.

Beina ble rett og slett sagd over (bare beina, ikke huden). Deretter ble det montert skinner med skruer som skulle skrus med jevne mellomrom. Det så ut som en lang og smertefull behandling.

Jada, det vet jeg. Slike operasjoner kan gjøres på mennesker i alle høyder. Men jeg lurer på hva det heter og hvor jeg kan finne ut mer! Det utføres jo i Norge også.Jeg får sikkert ikke finansiert dette på "blå resept" men betale hos en privat klinikk.

Jada, det vet jeg. Slike operasjoner kan gjøres på mennesker i alle høyder. Men jeg lurer på hva det heter og hvor jeg kan finne ut mer! Det utføres jo i Norge også.Jeg får sikkert ikke finansiert dette på "blå resept" men betale hos en privat klinikk.

Det heter på engelsk:

Limb lengthening surgery, og utføres i Norge av Rikshospitalet og St. Olavs klinikk.

Operasjonen er delvis smertefull og krever tid og tålmodighet. Beinet skrus ut med 1 mm om dagen, og etter at det er skrudd ferdig, må beina vokse fast. Dette tar ca. 4 mnd

Operasjonen har lav risiko og bena m/ muskelvev rundt fungerer som normalt ved endt operasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...