Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fordi du steker den. Det hjelper. Da dreper du også veldig mye smak.

Jeg husker jeg gjorde det for noen år siden da jeg virkelig fikk faenskapet i vrangstrupen.

Sant. Men jeg har stekt det alene før, og det drepte ikke nok smak. Men blandet med krydder, egg og brokkolli som også er proteinrikt) er det ikke mye tunfisksmak igjen.

Har planer om å begynne trene igjen i nær fremtid, så jeg må vel begynne å tenke litt mer på kostholdet igjen. De få musklene jeg fikk av treningen har rent helt vekk i løpet av det siste året :-)

"...................................."

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• ShitDiddelyDo

14

• Mary Poppins

13

• Dorthe

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

Til alle dere som selvsagt må stille spørsmålstegn til hvorfor man heller vil ha risen ferdig på 2 min en 30 er svaret fordi jeg hater å lage mat, og å stå å vente på at risen skal bli klar er noe av det kjedeligste jeg gjør.

Dessuten smakte den ikke som hurtigris, den var myyyye bedre.

Nok en gang, genialt!

Skrevet

"Også den geniale linjen: "Ris som ikke kleber". Hmm...neivel..ris SKAL klebe, for pokker! :-) (hvordan i all verden skulle man fått den i seg med spisepinner hvis den ikke kleber?)"

Jeg tror Uncle Bens har hjernevasket en hel generasjon :) I mange år lurte jeg på hvordan kineserne klarte å spise et og et riskorn med spisepinner! Siden Uncle Bens reklamerte med ris som ikke kleber, så trodde jeg det var sånn det skulle være!

Helt til den dagen for rundt 20 år siden da jeg var på kinarestaurant for første gang. Etter det har jeg aldri kjøpt Uncle Bens ris. Jeg holder meg til Jasmine ris og spiser ofte med pinner :)

Heh-heh. Det er liksom den ordentlige verden, i motsetning til den vi har blitt intrudusert til :-)

"..................................."

Mary Poppins
Skrevet

Hurtigris duger bare til tunfisk med ris, og den eneste grunnen til at hurtigris duger til tunfisk med ris er at jeg peprer det så innihelvetes jævlig at all ris- og tunfisksmak forsvinner.

Enig med Prozak her. Hva faen er problemet med skikkelig ris? Det smaker så mye bedre og er ferdig på 20 minutter mens du sitter og leser eller ser på tv eller chatter på nettet eller leker med en and.

Aha men der tar du feil, denne smakte ikke som hurtigris, den smake helt likt som 30 min ris.

Skrevet

Til alle dere som selvsagt må stille spørsmålstegn til hvorfor man heller vil ha risen ferdig på 2 min en 30 er svaret fordi jeg hater å lage mat, og å stå å vente på at risen skal bli klar er noe av det kjedeligste jeg gjør.

Nok en gang, genialt!

Nei! Vi nekter! Du KAN ikke like den!

:-)

"................................."

mil1365380270
Skrevet

Bruker du hermetisk tunfisk da?

For jeg kan virkelig ikke forstå at noen kan like det. Uansett hvor mye godvilje jeg legger til grunn.

Hermetisk i vann eller olje. Vann er best, synes jeg. Tror ikke det er kvalitetsolje den ligger i.

Finhakket løk, persille hvis du har, mais, stangselleri, paprika og pepper.

Dette kliner du sammen med rømme og ønsket mengde majones. Så er det bare å gafle innpå :-)

Skrevet

Hm, syns du virkelig den var god?

Fikk en prøve på den, ser du. Men da jeg laget den til middag var det ingen av oss som likte den.-

Altså den smakte ikke vondt, men den smakte ikke noe i det hele tatt.

Nei jeg lager heller god jasminris, jeg. :) Selv om det tar et kvarters tid å få den ferdig. Den smaker i det minste masse og godt!

:)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Nok en gang, genialt!

Du har sett litt for mye på Back To The Future III du...

Mary Poppins
Skrevet

Hm, syns du virkelig den var god?

Fikk en prøve på den, ser du. Men da jeg laget den til middag var det ingen av oss som likte den.-

Altså den smakte ikke vondt, men den smakte ikke noe i det hele tatt.

Nei jeg lager heller god jasminris, jeg. :) Selv om det tar et kvarters tid å få den ferdig. Den smaker i det minste masse og godt!

:)

Det er jo helt åpenbart at det er noe feil med dere, ikke risen, for min ris smakte nydelig!!!!!!

;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Leker med en and.. He he ;)

Jeg så faktisk en ekte and idag :P

"Jeg så faktisk en ekte and idag :p"

Får håpe du ikke har latt dette ande-greiene gå så fullstendig til hodet på deg at du tok deg til rette og forårsaket sinte telefonsamtaler til dyrebeskyttelsen. :)

Mary Poppins
Skrevet

Nei! Vi nekter! Du KAN ikke like den!

:-)

"................................."

*gaffler i seg risen*

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm det var godt det. HA!

Skrevet

Nok en gang, genialt!

Nå skal jeg motsi deg igjen, hehe.

Det tar bare 15-max 20minutter å lage vanlig ris.

Og den smakte INGENTING!

Men, så liker jeg å lage mat også, da. Kanskje derfor jeg gidder å vente på at risen skal bli ferdig.

Mens risen koker lager jeg jo resten av middagen, og skjærer opp salat f eks.

Joda, jeg har nok en spesiell interesse i middagslaging, jeg...hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aha men der tar du feil, denne smakte ikke som hurtigris, den smake helt likt som 30 min ris.

Det tror jeg ikke noe på. Uncle Bens klarer ikke engang å lage vanlig ris som smaker godt, så da klarer de i hvert fall ikke 2-minutters ris! :)

Skrevet

Det er ganske proteinrikt i hvert fall. :)

Slik at man blir sterk, mener du? Jeg er verdens dummeste på ernæring, det vet du :o)

mil1365380270
Skrevet

Bruker du hermetisk tunfisk da?

For jeg kan virkelig ikke forstå at noen kan like det. Uansett hvor mye godvilje jeg legger til grunn.

.

Mary Poppins
Skrevet

Var den like god som vanlig jasminris, og er det egnet til å lage til en hel familie, eller mer sånn porsjonsvis for EN enkel middag?

Hva er prisen i forhold, jeg mener - det tar tross alt ikke så lang tid å koke ris på vanlig måte :-)

Du må nok ha to poser for en hel familie, og den er sikkert mye dyrere enn vanlig ris, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke sjekket prisen.

Men jeg synes den var kjempe god. Så hvis man skal gjøre det lettvint en dag er det helt klart en praktisk idé. :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

"Jeg så faktisk en ekte and idag :p"

Får håpe du ikke har latt dette ande-greiene gå så fullstendig til hodet på deg at du tok deg til rette og forårsaket sinte telefonsamtaler til dyrebeskyttelsen. :)

He he.. Det gikk greit.Jeg er redd levende fugler.

Mary Poppins
Skrevet

Det tror jeg ikke noe på. Uncle Bens klarer ikke engang å lage vanlig ris som smaker godt, så da klarer de i hvert fall ikke 2-minutters ris! :)

Å joda!!!! :)

Egentlig skjønner jeg ikke helt dere som sier at risen smaker så mye, spiser jeg ris har jeg saus ved siden av, så smaken av risen faller jo bort uansett.

Skrevet

"Egentlig så er ikke forretningsideen så genial heller. Skal ikke mye til for å lure oss. "

Hvis den er god nok til å lure "oss" til å bruke masse penger på den, så er den jo pr.def. en genial forretningsidé :-)

Selv skjønner jeg ikke at folk får seg til å spise hurtigris når man kan lage ordentlig basmati- eller jasminris på en halvtime.

Også den geniale linjen: "Ris som ikke kleber". Hmm...neivel..ris SKAL klebe, for pokker! :-) (hvordan i all verden skulle man fått den i seg med spisepinner hvis den ikke kleber?)

"Også den geniale linjen: "Ris som ikke kleber". Hmm...neivel..ris SKAL klebe, for pokker! :-) "

Nettopp! Det er da den er god.

Når riskornene kjennes enkeltvis og i tillegg er uten smak så kan det være med hele risen, syns jeg.

Risen skal klebe, smake masse og godt, og ikke være noen hurtigutgave.

Jah... :)

Skrevet

Ca. 25% proteiner. Omtrent ingen karbohydrater. Så det duger ikke som mat alene, men som proteinkilde er det uslåelig - ihvertfall prisen tatt i betraktning.

Jeg tror jeg får kjøpe noen bokser da. Jeg trenger litt flere muskler etter vinteren, men vil ikke legge på meg,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...