Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg har de siste 3 mnd vært plaget med infeksjoner i underlivet, har hatt samme partner i nesten 1 år, og både han og jeg er testet for kjønnsykdommer. Disse infeksjonene begynte etter at jeg startet opp med p-piller igjen etter 2 års opphold. har aldri hatt infeksjoner eller sopp tidligere. Har fått behandling med Flagyl 3 ganger og nå sist med dalacin tbl. Nå sist jeg var hos legen ble det tatt prøver fra underlivet mitt som ble sendt til dyrkning, svarene vistte at jeg hadde rikelig vekst av streptokokk B og av gjærsopp.Legen sa at jeg mest sannsynlig har streptokokkene som en del av min normalflora... Kan dette stemme? Jeg har hørt at denne typen bakterie er farlig å ha ved graviditet. Jeg har ingen barn, men har 3 spontanaborter bak meg og et ønske om å bli mor i fremtiden. Kan disse infeksjonene ha noe å si for min evne til å få barn fremover. Får ikke skikkelig svar fra min lege, da hun er utenlandsk og vi har endel språkproblemer..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183437-streptokokkinfeksjon-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EvyM

Det er ikke uvanlig å ha streptokokker A eller B i underlivet. Ca 10-25% av alle kvinner er bærere av denne bakterien - dvs at den er en del av den naturlige bakteriefloraen. Hvis det er rikelig oppvekst regner jeg med at den kan gi infeksjoner. Om man tar en antibiotikakur så forsvinner den - men den kommer alltid tilbake.

Jeg har hørt at bakterien KAN gi spontanaborter. Og den kan gi barnet infeksjon ved fødsel. (Det var slik jeg fant ut at jeg var bærer.) Infeksjonen er farlig og er ofte dødelig dersom den ikke behandles.

Vesla fïkk blodforgiftning og vi var på sykehuset i 19 dager. Heldigvis kom de raskt i gang med antibiotika så det gikk bra! I ettertid har det vist seg at hun mangler et antistoff som gjør at hun har lettere for å få alvorlige infeksjoner. Kanskje var det derfor at akkurat HUN ble syk. Det er veldig sjelden ca 1 av 1000 fødsler eller noe sånt. Men har du fått påvist bakterien er risikoen mye større. Den øker også ved for tidlig vannavgang, for tidlig fødsel oa.

Her er en bra link:

http://www.gbss.org.uk/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...