Gå til innhold

De...(&/(&=) syklistene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært ute på en kjøretur, mest i 60 sone - og hva møter meg - på veier med gang- og sykkelsti ved siden av?? Jo SYKLISTER. Som sykler i veien i stedet for i gang- og sykkelfeltet. Samler opp kjempekøer bare fordi de (menn - såklart) tror at de sykler like fort som det vi kjører. Vel, det gjør dere ikke!!! Så se og kom dere tilbake der dere burde ha syklet, og ikke sink resten av trafikken!!!

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• tusseline

8

• morsan

7

• ShitDiddelyDo

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Pleier å ta dem med døra når jeg står på rødt lys, noe de ikke gidder forholde seg til. En ulykke hender så lett ;-)

Gjest syklisten som sikkert plager deg, sorry
Skrevet

vi vet vi ikke sykler i 60 km/h, men når vi sykler i veibanen har vi rettigheter

på gang/sykkelvei må vi stoppe foran hver utkjørsel

i tillegg så er det på denne tiden av året masse grus som gjør det utrygt å benytte gangveiene

Skrevet

vi vet vi ikke sykler i 60 km/h, men når vi sykler i veibanen har vi rettigheter

i tillegg så er det på denne tiden av året masse grus som gjør det utrygt å benytte gangveiene

Så det er bedre at dere får sykle "fritt", og heller stopper opp biltrafikken i stedet?

Skrevet

Pleier å ta dem med døra når jeg står på rødt lys, noe de ikke gidder forholde seg til. En ulykke hender så lett ;-)

He-he..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du vet ikke at de er menn. Cluet er bare at syklende kvinnfolk i sykkelklær ser ut som menn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så det er bedre at dere får sykle "fritt", og heller stopper opp biltrafikken i stedet?

Jeg forstår ikke problemet. Når jeg kjører bil klarer jeg alltid - ALLTID - å kjøre forbi syklistene. Men jeg er mann. Du er dame.

Det er et eller annen med kvinnfolk og det å forstå den ukompliserte måten trafikken flyter på. Lærer man seg denne klarer man faktisk å kjøre forbi en syklist.

Problemet er at du åpenbart ikke kan kjøre bil, og derfor er til fare for deg selv og andre, også disse stakkars syklistene som jeg håper du med dine vaklende bilferdigheter holder tilstrekkelig avstand til.

Skrevet

Den kjøper jeg ikke - sorry. Hvis det er sykkelsti, så burde det være bot for å sykle i veibanen med mindre man er i et kryss og har behov for det. Kjente en fyr engang som til slutt ble så lei at han stoppet bilen foran en syklist, gikk ut av bilen og kastet både sykklisten og sykkelen over grøfta til sykkelveien.

".............................."

Gjest sandex
Skrevet

Helt enig! Blir forbannet av alle sykelistene midt i rushtiden!! - og sykkelsti ved siden av

Skrevet

Hva slags rettigheter har syklende egentlig ? Har man lov til å sykle 3 i bredden ? Har en syklist lov til å kjøre forbi på høyresida i en bratt og uoversiktlig nedoverbakke ? Har en syklist lov til å vrenge seg innpå veien rett foran en bil om man kommer syklende ut fra sykkelvei ? Disse tre eksemplene ser jeg stadig, og ja, det irriterer meg grønn...... Hadde det vært unger som hadde syklet slik, hadde foreldrene sikkert låst sykkelen inne i boden !

Skrevet

Hva slags rettigheter har syklende egentlig ? Har man lov til å sykle 3 i bredden ? Har en syklist lov til å kjøre forbi på høyresida i en bratt og uoversiktlig nedoverbakke ? Har en syklist lov til å vrenge seg innpå veien rett foran en bil om man kommer syklende ut fra sykkelvei ? Disse tre eksemplene ser jeg stadig, og ja, det irriterer meg grønn...... Hadde det vært unger som hadde syklet slik, hadde foreldrene sikkert låst sykkelen inne i boden !

Du glemte følgende "rettigheter":

- at man sykler i veibanen sammen med bilene, helt til det blir rødt lys, da blir man plutselig "fotgjenger" og svinser over fotgjengerovergangen uten å gå av sykkelen

- alle andre ganger man sykler i fotgjengerovergangen

- de gangene man er flere syklister som driver og øver på temporitt, og dersom den første av f. eks. 5 ryttere har forkjørsrett inn i en rundkjøring, så oppfører de fire bak seg som at de også har det - uavhengig av hvor stor luke det er til førstemann

- retten til å sette ny pers idet man sykler for full guffe gjennom en gravlund på vei til jobben (slik en tidl kollega skrøt av at hun gjorde)

Gjest M.Angelica
Skrevet

- at man sykler i veibanen sammen med bilene, helt til det blir rødt lys, da blir man plutselig "fotgjenger" og svinser over fotgjengerovergangen uten å gå av sykkelen

- de gangene man er flere syklister som driver og øver på temporitt, og dersom den første av f. eks. 5 ryttere har forkjørsrett inn i en rundkjøring, så oppfører de fire bak seg som at de også har det - uavhengig av hvor stor luke det er til førstemann

- retten til å sette ny pers idet man sykler for full guffe gjennom en gravlund på vei til jobben (slik en tidl kollega skrøt av at hun gjorde)

Det høres mer ut som du beskriver buss-sjåfører (eller taxi) :P

Skrevet

Det høres mer ut som du beskriver buss-sjåfører (eller taxi) :P

;-) De har vel sine svin på skogen, de også! :-)

Man får si som Øystein Sunde:

D'er vi som sykler Tronheim-Oslo

D'er vi som sykler midt i veien her

Du får heller kjøre rundt om Bergen

og ikke komme her og komme her!

De må'kke komme her og komme her

D'er vi som faktisk eier denna veien her,

så du må'kke komme her og komme her

Gjest M.Angelica
Skrevet

;-) De har vel sine svin på skogen, de også! :-)

Man får si som Øystein Sunde:

D'er vi som sykler Tronheim-Oslo

D'er vi som sykler midt i veien her

Du får heller kjøre rundt om Bergen

og ikke komme her og komme her!

D'er vi som faktisk eier denna veien her,

så du må'kke komme her og komme her

LOL

Norge er jo et såpass stort land at vi kan bare bygge egne veier for: personbiler, lastebiler, syklister, busser og taxi. Da er den saken løst ;)

Skrevet

Jeg forstår ikke problemet. Når jeg kjører bil klarer jeg alltid - ALLTID - å kjøre forbi syklistene. Men jeg er mann. Du er dame.

Det er et eller annen med kvinnfolk og det å forstå den ukompliserte måten trafikken flyter på. Lærer man seg denne klarer man faktisk å kjøre forbi en syklist.

Problemet er at du åpenbart ikke kan kjøre bil, og derfor er til fare for deg selv og andre, også disse stakkars syklistene som jeg håper du med dine vaklende bilferdigheter holder tilstrekkelig avstand til.

De fleste gangene jeg irriterer meg over syklister, er når de ligger i bussfila onm morgenen, istedenfor på den nye fine sykkelstien som nesten ingen bruker.

Bussen klarer ikke alltid å svinge utenom, særlig ikke når fila til venstre er stappfull av matpakkekjørere.

Selv om de fleste bussjåførene er menn, så går det dårlig, gitt! ;-)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Ca 4-5 ganger i livet har jeg reddet det lusne livet til syklister. To ganger kjørte de på rødt, den ene gengen en meter foran støtfangrene på tre-fire biler i fart. To -tre ganger raste de ut i fotgjengerfeltet uten å gå av. Å ta høyde for en som kommer i 30 km/t tvers over veien i fotgjengerfeltet som troll i eske er umulig.

To ganger var de så nære at de la hånda på panseret mitt for ikke å treffe bilen.

Jeg syns det er merkelig at de tør. Men så kommer det mange inn på akutten med knuste albuer, hofte hvor vevet er skrubbet av inn til beinet, knær hvor kneskåla henger og slenger, sprukket milt, skulderen ute av ledd, kjønnsorganer kvestet, rygghvirvler stokket om på o s v.

Skrevet

Ca 4-5 ganger i livet har jeg reddet det lusne livet til syklister. To ganger kjørte de på rødt, den ene gengen en meter foran støtfangrene på tre-fire biler i fart. To -tre ganger raste de ut i fotgjengerfeltet uten å gå av. Å ta høyde for en som kommer i 30 km/t tvers over veien i fotgjengerfeltet som troll i eske er umulig.

To ganger var de så nære at de la hånda på panseret mitt for ikke å treffe bilen.

Jeg syns det er merkelig at de tør. Men så kommer det mange inn på akutten med knuste albuer, hofte hvor vevet er skrubbet av inn til beinet, knær hvor kneskåla henger og slenger, sprukket milt, skulderen ute av ledd, kjønnsorganer kvestet, rygghvirvler stokket om på o s v.

"Jeg syns det er merkelig at de tør."

Ja, helt enig.

I tillegg til hva man kan erfare fra syklister når man selv er bilist, så har jeg erfart litt av hvert når jeg beferdes som fotgjenger. I Oslo sentrum har jeg bl.a. opplevd at de sykler i full fart MOT enveiskjøring, og at mens bilene stopper på rødt lys fordi fotgjengerne har fått grønt, så fyker likevel noen syklister rett foran deg så man bare skvetter til siden.

Da jeg vokste opp var syklist definert som en myk trafikant, og den typiske syklist var en husmor med barn i barnesete og varer i handlekurv foran.

Nå er mange syklister menn i kondomdress, og dette er langt fra mykt sammenlignet med stakkars fotgjengere! :-(

ShitDiddelyDo
Skrevet

De fleste gangene jeg irriterer meg over syklister, er når de ligger i bussfila onm morgenen, istedenfor på den nye fine sykkelstien som nesten ingen bruker.

Bussen klarer ikke alltid å svinge utenom, særlig ikke når fila til venstre er stappfull av matpakkekjørere.

Selv om de fleste bussjåførene er menn, så går det dårlig, gitt! ;-)

Men disse selvmordspilotene som ligger i bussfila er det umulig å kjøre forbi.

Det er uansett idioti å ligge i bussfila. Bussjåfører er faen ikke friske når de vil fram i morrarushet, så det hadde i hvert fall ikke jeg tatt sjansen på.

Skrevet

Den kjøper jeg ikke - sorry. Hvis det er sykkelsti, så burde det være bot for å sykle i veibanen med mindre man er i et kryss og har behov for det. Kjente en fyr engang som til slutt ble så lei at han stoppet bilen foran en syklist, gikk ut av bilen og kastet både sykklisten og sykkelen over grøfta til sykkelveien.

".............................."

Det er fullt lovlig å sykle i veibanen. Så lovlig er det at en ikke regnes som gående med mindre en leier sykkelen og dermed ikke har lov til å sykle over fotgjengerfeltene.

Så det så.

Jeg har syklet masse i Oslo, og som regel var bilistene oppmerksomme, og da stoppet jeg for rødt lys og stoppet for biler fra høyre. Og ja, jeg syklet som regel i veibanen, for på fortauet var det fullt av gående som ikke satte pris på en stakkars syklist.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

"Jeg syns det er merkelig at de tør."

Ja, helt enig.

I tillegg til hva man kan erfare fra syklister når man selv er bilist, så har jeg erfart litt av hvert når jeg beferdes som fotgjenger. I Oslo sentrum har jeg bl.a. opplevd at de sykler i full fart MOT enveiskjøring, og at mens bilene stopper på rødt lys fordi fotgjengerne har fått grønt, så fyker likevel noen syklister rett foran deg så man bare skvetter til siden.

Da jeg vokste opp var syklist definert som en myk trafikant, og den typiske syklist var en husmor med barn i barnesete og varer i handlekurv foran.

Nå er mange syklister menn i kondomdress, og dette er langt fra mykt sammenlignet med stakkars fotgjengere! :-(

Jg menre ikke at de ikke har rettigheter eller ikke har rett til å være der, men bare at det er farlig uansett hvem som har skylda.

Det blir det gamle gravsteinsyndromet igjen: det hjelper ikke å skrive på gravsteienen hvem som hade skylda, man er like dau.

Av samme grunn ser jeg til venstre selv om jeg har forkjørsrett i et vanlig kryss, jeg kjører ikke hvis en 15 tonns aleggslastebil kommer dundrende fra venstre, da jeg jo blir "sitting duck" der jeg sitter laglig til for mosing og de må spyle meg ut av bilen etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...