Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid etter at man sluttet med p-piller tar det sånn ca før normal eggløsning kommer i gang igjen?

Jeg tok siste p-pille for 3 uker siden, og har i en ukes tid nesten hatt symptomer som minner om graviditet (har 2 barn fra før og det føles akkurat likt..) Med ømme bryster og ømt i livmor/eggstokk-områdene i magen. Er det ikke litt usannsynlig å kunne ha blitt gravid etter bare 3 uker uten pille, eller kan jeg allerede ha hatt/ha eggløsning..? Eller er vondt i livmor/eggstokk-området og ømme bryster normalt etter p-pilleslutt? Kan ikke huske at det har vært sånn tidligere når jeg har hatt pauser fra pillene.

Fortsetter under...

Gjest totem

Det er vel helt individuelt hvor fort man får eggløsning etter pilleslutt. Noen er så heldige at de kommer rett inn i "normal" syklus med en gang.

Selv har jeg en venninne som ble gravid rett etter hun sluttet på pillen. Hun ble selv veldig overrasket over at det gikk så fort.

Mette Moen, Gynekolog

Det går vanligvis minst to uker til eggløsning, men du kan jo ha passert dette tidspunktet og være premenstruell med ømme bryster og ømhet i magen. Det er ikke spesielle symptomer fordi du har brukt p-pille og har sluttet, men nå kan du ha fått ulike PMS symptomer. Vent en uke eller to med å ta graviditetstest. Første menstruasjon kan komme forsinket etter p-pille stopp.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...