Gå til innhold

Hjelp meg vær så snill. er alle terapauter like idiotiske?


Gjest girsnartopp

Anbefalte innlegg

Hei!

Takk for svar først og fremst. :D Jeg vil forsvare meg selv litt i utganspunktet, for irritasjonen som var et uttrykk for frustrasjon rett etter møtet med denne damen. Jeg synes depresjon er en "irriterende" diagnose, ettersom det virker som en diagnose man setter for å gjøre ting enklest mulig. "aha, ja du er nok litt depremert ja". Jeg synes selv ikke jeg virker deprimert i hovesak ettersom jeg har svært så fine perioder innimellom. Ønsker iallefall ikke å flate ut disse med piller!. Dette kom ikke frem i damens forståelse fordi hun la for mye vekt på skjemaet om depresjon. Jeg drikker ikke mye igrunn, men da irritasjonen blir for stor, så er det bedre enn å virkelig ha lyst til å ødelegge noe. Alene er jeg heller ikke, men blir det nok snart om jeg ikke endrer meg, noe som igjen skaper en litt desperat situasjon som er vanskelig å fikse på egenhånd. Jeg har iallefall ikke fått fikset det enda. Jeg har forsøkt meg på mange ulike fysisk aktiviteter, men slutter i mine sinte/triste perioder, og litt flaut å tusle tilbake igjen gang på gang. Så hver gang jeg har det fint og lykkelig så tar jeg ting i "egne hender" som det heter, og etterpå så river jeg det ned igjen :D Jeg tror jeg er et glad og postivt menneske i grunn og bunn.

Om medisiner: Det er slett ikke sikkert at de flater ut følelsene. Det er ofte depresjonen som gjør det. Kanskje et forsøk verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girikkeopp

Om medisiner: Det er slett ikke sikkert at de flater ut følelsene. Det er ofte depresjonen som gjør det. Kanskje et forsøk verdt?

Har to bekjente som beksriver ad som følelsesutflatere. "Føler ingenting spess liksom". Innimellom er jeg lykkelig og glad. Jeg hadde blitt alvorlig lei meg om jeg ikke hadde fått følt den lykken en gang iblandt. Ikkeno ad til meg nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Tullprat.

- tjohooo

Var den til meg eller? Hva er i tilfellet tullprat?

At hun skulle komme seg bort fra terapeuten, på grunnlag av det hun skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest copper

At hun skulle komme seg bort fra terapeuten, på grunnlag av det hun skriver her.

Jeg mener fremdeles at hun bør bort. Mange "terapeuter" skulle aldri hatt løyve til å jobbe i psykiatrien! Slik er det bare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

At hun skulle komme seg bort fra terapeuten, på grunnlag av det hun skriver her.

Enig med tjohooo her.

Dette er ikke et rasjonelt grunnlag for å skifte behandler. Skal det så lite til, vil ingen behandler vare mer enn to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Jeg mener fremdeles at hun bør bort. Mange "terapeuter" skulle aldri hatt løyve til å jobbe i psykiatrien! Slik er det bare!!

Når en del av problematikken er at man devaluerer andre, kan du ikke uten videre ta det hun sier for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Har to bekjente som beksriver ad som følelsesutflatere. "Føler ingenting spess liksom". Innimellom er jeg lykkelig og glad. Jeg hadde blitt alvorlig lei meg om jeg ikke hadde fått følt den lykken en gang iblandt. Ikkeno ad til meg nei.

Men mest på slump liksom?

Høres det ikke mer fristende ut å komme dit hvor du kan være mer stabil og at gladhet ikke bare er noe som slår inn nå og da...

Neida, jeg skal ikke mase, det er ditt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agleh1365380846

Hei på deg og god 17. mai.

Jeg gikk til en psykolog på ett distr.psyk. senter. Hun ville ikke høre på mine lidelser fordi da følte hun at det ble hennes problemer. Jeg lurer da på om hun er rett person på rett sted! Man går ikke til ett slikt senter for å drikke kaffe og kose seg skjønt det ville vært hyggeligere.

Hun ville ikke høre om min store energibrist (jeg har ME) og mente at jeg måtte ha flere aktiviteter. Jeg måtte da slutte hos henne (jeg bestemte det). Men jeg har hatt psykiatere som har vært lydhøre også.

Hilsen agleh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...