catten Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei. Jeg har hatt magevondt siden natt til søndag, med oppkast og en følelse av at det brenner oppover i brystet. Kastet opp til ni på kvelden med noen få pauser innimellom.I dag er jeg ikke kvalm og sviingen er borte, men jeg har skikkelig vondt på høyre side av magen min 5-10 cm til høyre for magen og skrått nedover inn mot magen. Det føles godt når jeg _masserer her..Redd for at det kan være noe alvorlig som blindtarmbetennelse. Noen gode råd?Har tidligere hatt mye vondt i magen, har en sensibel mage når det gjelder visse mattyper som hvitløk, hvetemel o.l. har ikke gått til lege for å sjekke ut dette, men vært på legevakta en gang, han mente at det kunne være gastritt eller magesår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183882-magevondt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Når det gjelder dine langvarige plager synes jeg du trenger en skikkelig undersøkelse hos en ernæringskyndig fagperson med undersøkelse av matintoleranse og matallergi. Noen ganger finner man en klar årsak til plagene, andre ganger må man bruke egen erfaring og spise lite av de matvarene som man reagerer på. Når det gjelder dine mer akutte plager vil en vanlig mageinfeksjon oftest være over i løpet av 3-7 dager og det kan ofte starte med oppkast og gå over til magesmerter. Hvis smertene konsentrerer seg om høyre del av magen og det er feber bør alltid blindtarmbetennelse utelukkes. Det kan også være problemer med gallen og hos kvinner kanskje betennelser i eggstokkene. Som du skjønner vil jeg både anbefale en videre undersøkelse av dine kroniske plager og at du kontakter lege hvis dine akutte plager ikke går overe eller du får feber. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183882-magevondt/#findComment-1253484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.