hoel82 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hallo Velger å spørre om dette i det åpne forum, og uten ekspestise fra lege da det sikkert ikke er noe alvorlig. Er en mann på 22 år som de siste månedene har lagt merke til at jeg har fått veldig ujevn hjerterytme. Det vil si, hjertet mitt gjør noen voldsomme hopp til tider. Går i normalt temp, for så plutselig hoppe en 4-6 slag. Disse slagene er ikke i samme rytme i det hele tatt, og det forekommer flere ganger daglig. Trodde en periode dette var noe jeg bare innbillte meg, men da kjæresten la merke til det når hun lå på magen min skjønte jeg at det ikke var innbillning. Det har ingenting med nervøsitet eller stress å gjøre, da disse hoppene dukker opp alle tider av døgnet og i alle situasjoner. Har heller ikke sett noen sammenheng med mat, kaffe eller lignende, så det virker ikke som det er en allergisk reaksjon. Sluttet å røyke for over to år siden, og trene en eller flere ganger i uka for å være i litt aktivitet. Spiser relativt sunt, selv om jeg koster meg en gang i blandt og. Er ikke overvektig. 2 meter høy og 100 kg. Kan det være en mild hjertefeil, eller er det sannsynlig at det kun er noe så enkelt som høyt kolesterol kanskje? Er det vanlig å ha slike hopp? Føler selv at det er veldig ubehagelig, og jeg har ikke hatt det slik tidligere. Håper heller ikke dette er noe jeg bare må venne meg til. Hva tror dere? Bør jeg ta en tur til legen min? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183994-hjertehopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isac Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hei! Dette representerer neppe noe farlig. Ut i fra beskrivelsen tror jeg det er såkalte ekstraslag (har dem selv) De kan ofte kjennes som et kraftig dunk i brystet. Hvis det kommer flere slike etter hverandere blir pulsen uregelmessig i tidsrommet. Ekstraslag opptrer oftes i hvile. Dette er selvsagt bare en antagelse fra min side. Det er imidlertid lurt å sjekke symtomer du ikke vet hva er med lege. Sannsynligvis er jo alltid orden, siden du ellers høres ut til å være i fin form, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183994-hjertehopp/#findComment-1251979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.