Gå til innhold

Navn

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• morsan

5

• Freya

3

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De er faktisk bedre enn sitt rykte de fleste av dem. Til min store forbløffelse har de ikke med seg stiger inn i butikken når de handler, ei heller bruker de å fise i grisehus;)

Hva? Nå brast mine illusjoner.

Gjest liker ikke navnet
Skrevet

Eva forbinder jeg bare med en sur, gretten og gammel nabokone som er et uhyggelig og grusomt menneske. Så jeg ville aldri kalt ungen min det. Men ellers syns jeg Eva er finest alene.

Gjest navnejakt
Skrevet

Eva forbinder jeg bare med en sur, gretten og gammel nabokone som er et uhyggelig og grusomt menneske. Så jeg ville aldri kalt ungen min det. Men ellers syns jeg Eva er finest alene.

Hvem bryr seg hva du ikke ville kalt ungen din for egentlig..

Gjest liker ikke navnet
Skrevet

Antageligvis like mange som bryr seg om hva du vil kalle ungen din.

Gjest navnejakt
Skrevet

Antageligvis like mange som bryr seg om hva du vil kalle ungen din.

Ja, men nå var det ikke det jeg lurte på her da, hvis du leser innlegget mitt.

Som du ser lurer jeg ikke på hva folk synes om navnet vi har valgt.

Gjest werwe
Skrevet

Konsulter Kongehuset når det gjelder valg av navn på barn.

Gjest liker ikke navnet
Skrevet

Ja, men nå var det ikke det jeg lurte på her da, hvis du leser innlegget mitt.

Som du ser lurer jeg ikke på hva folk synes om navnet vi har valgt.

Nei, men om et navn som hørte til Eva. Og jeg sa mitt forslag. Ingenting. Virker som du ble fornærmet? Det er det da ingen grunn til å bli :)

Gjest navnejakt
Skrevet

Nei, men om et navn som hørte til Eva. Og jeg sa mitt forslag. Ingenting. Virker som du ble fornærmet? Det er det da ingen grunn til å bli :)

Ble ikke fornærmet. Syntes det bare var ekstremt urelevant hva du ikke vil at barna dine skal hete.

Gjest liker ikke navnet
Skrevet

Ble ikke fornærmet. Syntes det bare var ekstremt urelevant hva du ikke vil at barna dine skal hete.

Ok, men nå vet du det i hvert fall da!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nehei!!! Det gjør det ikke,så! Det er fiiint. *dypt fornærmet*

Syns det er så snålt med to navn som ender likt etter hverandre. Samme å starte navn nr to med samme bokstav som første endte på. Helt noldus. :-)

Skrevet

Jeg vet om en vakker jente som heter Eva Linn, og en annen vakker jente som heter Eva Mari(-e?).

(Og så to sure damer; Eva Lill og Eva Merethe...)

Gjest baremei
Skrevet

Syns det er så snålt med to navn som ender likt etter hverandre. Samme å starte navn nr to med samme bokstav som første endte på. Helt noldus. :-)

På min dialekt er snålt det samme som fint, stilig:) Kjekt du er enig med meg, hehe! Eva-Lena er et snålt navn,ja!

Skrevet

"Syns det er så snålt med to navn som ender likt etter hverandre."

Mener du det uten unntak? Hva med f.eks. Anne Lise? Litt forskjell på det og f eks Marianne Susanne! ;-)

"Samme å starte navn nr to med samme bokstav som første endte på."

Dette kan jo lett bli tungvindt, særlig dersom det er en vokal, f eks Anna Amalie.

Men er det en konsonant så er vel det "verste" som skjer at det høres ut som ett navn istedenfor to? Gunn Nora, f.eks.

Gjest Gertt nok. ikke pent.
Skrevet

kjenner ei Eva Marie.

Gjest ChiengMai
Skrevet

På min dialekt er snålt det samme som fint, stilig:) Kjekt du er enig med meg, hehe! Eva-Lena er et snålt navn,ja!

Tro meg, på min dialekt betyr ikke snålt fint. :-9

Skrevet

Eva er pent. Og enkelt. Så enkelt at de færreste kan stave det feil.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva farmor og mormor heter da. For meg er det ikke pga oppkalling jeg vil ha det navnet, men fordi jeg synes det navnet er så fint.

Men farmor vil sikkert bli stolt. Hva heter mormor, da? Kanskje det andre fornavnet kunne ligne på mormors navn?

Skrevet

Men farmor vil sikkert bli stolt. Hva heter mormor, da? Kanskje det andre fornavnet kunne ligne på mormors navn?

Nå mener jeg å huske at "navnejakt" skrev at mormors navn ikke var så aktuelt fordi det ikke var så pent, men det skal ikke nødvendigvis så mye til før man kan påstå at det er oppkalling! ;-)

Søsteren min deler kun forbokstav med faren vår, men min mor påstår likefullt at det er oppkalling! *ha ha*

Gjest eva og bare det
Skrevet

Ville kalt henne bare Eva. Fint navn, og det gjør ingenting om bestemoren heter det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...