flisa Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 "Syns det er så snålt med to navn som ender likt etter hverandre." Mener du det uten unntak? Hva med f.eks. Anne Lise? Litt forskjell på det og f eks Marianne Susanne! ;-) "Samme å starte navn nr to med samme bokstav som første endte på." Dette kan jo lett bli tungvindt, særlig dersom det er en vokal, f eks Anna Amalie. Men er det en konsonant så er vel det "verste" som skjer at det høres ut som ett navn istedenfor to? Gunn Nora, f.eks. "Gunn Nora" HEHE! enda et navn til lista mi.... 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 "Gunn Nora" HEHE! enda et navn til lista mi.... *S* Ja, jeg måtte tenke meg om et par ganger før jeg fant et navn som sluttet og begynte på samme bokstav, når denne bokstaven skulle være konsonant! :-) En annen mulighet er Ruth Hilde. Eller hvis du skal gå på fonetisk liket: Rutt Therese! Er jeg ikke flink til å finne "fine" navn, kanskje? *S* 0 Siter
flisa Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 *S* Ja, jeg måtte tenke meg om et par ganger før jeg fant et navn som sluttet og begynte på samme bokstav, når denne bokstaven skulle være konsonant! :-) En annen mulighet er Ruth Hilde. Eller hvis du skal gå på fonetisk liket: Rutt Therese! Er jeg ikke flink til å finne "fine" navn, kanskje? *S* Tør ikke tenke på hva ungene dine heter! LOL 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Tør ikke tenke på hva ungene dine heter! LOL Jeg har ingen jente, da! ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Jeg har ingen jente, da! ;-) Kåre Harry da? ; 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Kåre Harry da? ; det slutter ikke og begynner på samme bokstav, da! ;-) Det måtte blitt Kåre erik i såfall! *he he* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.