Gå til innhold

Homeopatiske medisiner og graviditet

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en senabort i oktober i fjor, har jeg hatt lange menstruasjonssykluser og en del andre problemer. Hos min homeopat fikk jeg Natrium Ur 200 (skrives det slik?) basert på en helhetsanalyse. Jeg forsøker å bli gravid og jeg lurer derfor på om det er trygt å ta disse midlene etter en eventuell befruktning.

Jeg lurer også på hvor lang tid man kan bruke middelet før man bør merke en forbedring av symptomene - altså: når kan man si at man har funnet det riktige middelet?

På forhånd takk for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18429-homeopatiske-medisiner-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått Natrium mur.(muriaticum) 200.

Dette midlet skal ikke ha noen innvirkning på en evt. graviditet. Stort sett virker homeopatiske midler positivt på en graviditet. Så vidt jeg vet er det bare Sepia man skal være forsiktig med ved graviditet. Dette vet alle homeopater som har en skikkelig utdannelse.

Hvor lang tid det tar før du merker bedring varierer veldig.

Hos noen/ved noen lidelser merker man bedring etter noen minutter. Hos ander/ved andre lidelser kan det ta 1-2 mnd før man merker noe som helst. Dette kan være veldig frustrerende for pasienten. Det er viktig at du tar kontakt med homeopaten din hvis du lurer på om midlet virker.

Som du er inne på, kan det være vanskelig å finne det helt riktige midlet med en gang. Derfor bør man tilbake til homeopaten etter ca 4-6 uker for å se om noe har skjedd, og evt. finne et nytt middel, eller kanskje repetere det midlet man har fått.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Piglet.

Homøopatiske medisiner regnes vanligvis for å være trygge og de selges derfor reseptfritt. Når det gjelder dine andre spørsmål er det naturlig at homøopaten svarer på disse som kjenner detaljene i din sykehistorie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...