Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 27 uke og har kjønnsvorter. Jeg har spurt legen min (gynekolog) om å få behandling, men han svarte uten engang å se på dem at det må vente til etter fødsel. Nå er jeg desperat. De bare vokser. To store har jeg på ytre kjønnslepper og en som begynner å komme like ved klitoris. Jeg MÅ få dem vekk NÅ. Holder på å bli gal. De klør og er vonde når jeg har bukser på. Når jeg sier store mener jeg den ene er ca 1 cm den andre 2 cm og de ligger like inntil hverandre. Er det virkelig ikke mulig å få behandling nå? Jeg vet ikke om jeg har på livmorhalsen også. I så fall er de veldig små.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184294-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Din lege har rett i at det ikke er det rette tidspunkt å fjerne dem i graviditeten. Man kan ikke bruke den cellegift som ellers fjerner dem, og de kommer fort tilbake. De ’immunologiske’ forhold under graviditet stimulerer dem til vekst. Hvis du er meget plaget, er kirurgi eneste mulighet. Du må da henvises til det nærmeste sykehus hvor du også skal føde og få en vurdering og ev. behandling.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184294-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-1254796
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...