Gå til innhold

Bunadskjorter igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff ikke minn meg på bunaden :-/

Jeg kjøpte for noen år siden verdens vakreste bunad (i mine øyne selvsagt :-), men nå kan jeg ikke bruke den lenger.

Når jeg endelig fikk den jeg hadde lyst på - dyr som bare det også, så kan jeg ikke bruke den lenger.

Den er blitt så liten :-)

Den er blitt så trang at jeg holder på å daue av å gå med den. Føler jeg blir kvalt.

Den kan vel syees ut, men jeg har ikke undersøkt. Har du noe peiling på hva sånt kan koste?

Rart med sånne bunader - de blir mindre og mindre for hvert år... *S*

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

13

• Freya

7

• Hønemoren

5

• Ade|ina

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sikkert fin :-)

Fin og brei! ;-)

God pilse....eh... jeg mener piNse! *S*

Skrevet

Fin og brei! ;-)

God pilse....eh... jeg mener piNse! *S*

Å, mannen din er overbegeistret har jeg hørt :-D

God pinse selv - og søttende.

Skrevet

Hoi-hoi, hver 17. mai slår det meg at kvinner ser spesielt brede ut i bunad.

...i bunaden så er det lettere å hoppe over meg enn å gå rundt..:-)

Skrevet

EN HALV TIME PÅ Å STRYKE EN SKJORTE??!!??!!

Ojsann...noe sier meg at skjorta mi må se en smule lurvete ut i forhold til din:-)

Skrevet

...i bunaden så er det lettere å hoppe over meg enn å gå rundt..:-)

Hehe...

Skrevet

Ojsann...noe sier meg at skjorta mi må se en smule lurvete ut i forhold til din:-)

Da er vi flere med lurvete bunadskjorter.

Jeg bare stryker den, jeg. Som jeg stryker andre skjorter og bluser osv.

Tar ikke mange minuttene, for å si det sånn ;)

Men den har nå alltid sett fin ut.

Om den er strøket "riktig" ifølge bunadspolitiet, driter jeg i.

Skrevet

Da er vi flere med lurvete bunadskjorter.

Jeg bare stryker den, jeg. Som jeg stryker andre skjorter og bluser osv.

Tar ikke mange minuttene, for å si det sånn ;)

Men den har nå alltid sett fin ut.

Om den er strøket "riktig" ifølge bunadspolitiet, driter jeg i.

Si at du tuller. De legger seg vel ikke borti hvordan folk stryker disse skjortene??

Skrevet

Si at du tuller. De legger seg vel ikke borti hvordan folk stryker disse skjortene??

hehe ikke vet jeg. Men de legger seg jo borti alt annet med hva man har til bunaden. Det er vel derfor de kaller seg bunadspolitiet.

Jeg må innrømme at jeg kunne finne på å bruke både kule solbriller og "feil" sko til bunaden, bare fordi jeg blir så provosert over at det skal være et bunadspoliti som sier at sånn "skal" en gjøre ;)

Det rusker litt i det opprørske i meg, kan du si *s*

Skrevet

Hehe, du er opptatt av å presisere dette med hodeplagget...? *s*

Hodeplagg ser som regel uansett tåpelig ut. Jeg har aldri brukt lue til bunaden min.

Skrevet

hehe ikke vet jeg. Men de legger seg jo borti alt annet med hva man har til bunaden. Det er vel derfor de kaller seg bunadspolitiet.

Jeg må innrømme at jeg kunne finne på å bruke både kule solbriller og "feil" sko til bunaden, bare fordi jeg blir så provosert over at det skal være et bunadspoliti som sier at sånn "skal" en gjøre ;)

Det rusker litt i det opprørske i meg, kan du si *s*

*kremt* Nå tror jeg ikke betegnelsen 'bunadspolitiet' stammer fra Husfliden selv, men fra alle som rister på hodet av regimet.

:-)

Skrevet

Hodeplagg ser som regel uansett tåpelig ut. Jeg har aldri brukt lue til bunaden min.

Ja, det ser ut som hodeplagget delvis forsvant fra bunadens / stakkens modernisering.

Skrevet

*kremt* Nå tror jeg ikke betegnelsen 'bunadspolitiet' stammer fra Husfliden selv, men fra alle som rister på hodet av regimet.

å - trodde det var den offisielle betegnelsen, jeg.

Vel, der lærte jeg noe nytt idag, også.

:)

Skrevet

å - trodde det var den offisielle betegnelsen, jeg.

Vel, der lærte jeg noe nytt idag, også.

:)

Det har jo blitt det, på sett og vis :-)

Skrevet

Rart med sånne bunader - de blir mindre og mindre for hvert år... *S*

Ja, du sier noe :-)

Den var jo akkurat passe når jeg fikk den, og da skal det ikke så mye til før det strammer. Også er det slik at en bunad skal jo sitte perfekt, og det gjør den ikke lenger.

Surt er det, men jeg kan vel alltids få sydd den ut. Skal ikke så mye til, men nå så strammer det så innmari i livet at jeg føler jeg må kaste opp hvis jeg går med den for lenge. Og det nytter jo bare ikke.

Mary Poppins
Skrevet

Takk i like måte. Kos dere masse!! :)

Skrevet

Jeg sydde ut min i år (grem), betalte den lokale sydama 750 kr for det. :)

"Jeg sydde ut min i år (grem), betalte den lokale sydama 750 kr for det. :)"

Finnes ikke noe lokal sydame her som jeg vet om, og ikke tror jeg det lar seg gjøre og sette den bort til hvem som helst heller - det tør jeg ikke.

Den er såpass spesiell og det er bare et sted de har/lager den, så jeg må nok kontakte dem.

Får snart se å få gjort det, så jeg kan bruke den til neste år i det minste.

Minn meg på det over helgen, hvis du gidder

Skrevet

Helt nye linskjorter er et helvete å stryke, når de er noen år gamle og har blitt vasket og strøket noen ganger blir det ekstremt mye letter å stryke dem. Etter det jeg har skjønt har Hønemoren en ganske ny skjorte og bunad.

Skrevet

"Jeg sydde ut min i år (grem), betalte den lokale sydama 750 kr for det. :)"

Finnes ikke noe lokal sydame her som jeg vet om, og ikke tror jeg det lar seg gjøre og sette den bort til hvem som helst heller - det tør jeg ikke.

Den er såpass spesiell og det er bare et sted de har/lager den, så jeg må nok kontakte dem.

Får snart se å få gjort det, så jeg kan bruke den til neste år i det minste.

Minn meg på det over helgen, hvis du gidder

Hør med husfliden på det stedet hvor bunaden din kommer fra, de kan nok sette deg i kontakt med noen som kan med bunaden din. Hun sydama jeg var til hadde fullt opp med bunader som hadde blitt sendt fra hele landet. Lurt å være ute i god tid, med andre ord. :)

Skrevet

Kan jo være jeg som er treg da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...