Gå til innhold

Kan et norsk flagg provosere?

Anbefalte innlegg

Joda, men vi gjemmer jo ikke flagget fordi en eller annen totalitært innstilt muslim blir fornærmet, gjør vi vel?

Hvis det blir et krav, vil jeg fan meg få fram flagget i ei helvetes fart.

Jeg tror faktisk det er flere nordmenn som blir provosert av muslimer (eller andre med "feil" hudfarge), som bruker norsk flagg, enn det er muslimer som blir fornærma av at nordmenn bruker norsk flagg.

Eller nordmenn som blir fornærma (provosert??) av utlendinger som bruker feil flagg i Norge. Gud forby at man ser annet enn norske flagg på 17. mai. Eller andre dager for den saks skyld. Nasjonalisme er fælt, om det ikke er norsk nasjonalisme da ;o)

Som sagt, jeg synes hele problemstillingen virker rimelig konstruert.

Beste hilsen fra

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• Grip

8

• flisa

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror faktisk det er flere nordmenn som blir provosert av muslimer (eller andre med "feil" hudfarge), som bruker norsk flagg, enn det er muslimer som blir fornærma av at nordmenn bruker norsk flagg.

Eller nordmenn som blir fornærma (provosert??) av utlendinger som bruker feil flagg i Norge. Gud forby at man ser annet enn norske flagg på 17. mai. Eller andre dager for den saks skyld. Nasjonalisme er fælt, om det ikke er norsk nasjonalisme da ;o)

Som sagt, jeg synes hele problemstillingen virker rimelig konstruert.

Beste hilsen fra

Problemet er konstruert, men kanskje mer aktuelt i Sverige.

Trådens tema: kan et norsk flagg provosere?

Selvsagt kan det det. Men driter vi i det? Ja.

Da bruker vi vel flagget slik vi alltid har gjort, og forstår det slik at du er enig i det.

Så vidt jeg skjønner i linken fra Sverige nedi tråden her et sted, var det flagg på genseren. Der er også et bilde.

Når noe sånt kvalifiserer til hjemsendelse fra skolen, ja....hva fan skjer i Sverige?

Så den linken først nå, og jeg må si at ikke f*** om at jeg hadde sendt ungene mine til skolen i noe sånn! Eller noe annet sted for den saks skyld.

Mitt spørsmål er heller hvor Sverige er på vei når ungene begynner å gå i slike klær...

Beste hilsen fra

Problemet er konstruert, men kanskje mer aktuelt i Sverige.

Trådens tema: kan et norsk flagg provosere?

Selvsagt kan det det. Men driter vi i det? Ja.

Da bruker vi vel flagget slik vi alltid har gjort, og forstår det slik at du er enig i det.

Det er jeg :-)

Beste hilsen fra

Joda, men vi gjemmer jo ikke flagget fordi en eller annen totalitært innstilt muslim blir fornærmet, gjør vi vel?

Hvis det blir et krav, vil jeg fan meg få fram flagget i ei helvetes fart.

Nei, jeg gjemmer ikke flagget. Men jeg henter heller ikke fram et flagg og vifter med det utenfor de vanlige rammene for flaggbruk - eller syr det på klærne (!).

Det tror jeg ikke du heller gjør.

Annonse

Så den linken først nå, og jeg må si at ikke f*** om at jeg hadde sendt ungene mine til skolen i noe sånn! Eller noe annet sted for den saks skyld.

Mitt spørsmål er heller hvor Sverige er på vei når ungene begynner å gå i slike klær...

Beste hilsen fra

Ja, når foreldre absolutt skal iføre ungene slike billige, glorete klær får de ta konsekvensen og holde ungene hjemme... eller i alle fall holde kjeft hvis skolen sender dem hjem.

Annonse

Gjest begonia

Jeg hadde norske flagg på min sorte hardplastkoffert. For at den skulle være lett å kjenne igjen på bagasjebåndet. Etter all den her terrordriten, med trusler mot Norge bl.a., tok jeg det av. En kan aldri vite for noen galninger som er rundt omkring!

'Så kommer det essensielle: ville du sy et norsk flagg på ryggsekken til dine barn, eller ville du gått med et norsk flagg på klærne utenom 17.mai?'

Være blod-harry, mener du?

Steike, det er mye rart folk får seg til å misbruke ordet "harry" på...

"............................"

Et lite flagg på ryggsekken, spesiellt hvis man er på ferie i utlandet, burde ikke oppfattes som nasjonalistisk av andre enn de som er ute etter å lage bråk. Hvis man derimot går rundt og vifter med flagget sitt, klistrer det opp overalt etc., utenom dager som 17.mai etc, så kan det nok virke litt vel nasjonalistisk. Tenker jeg.

"................................"

Noen oppfatter det som at samene vil uttrykke avstand til andre norske. Noen mener at de vil markere at de ikke -vil- være norske.

Dette vil skje med andre grupper også.

------------

Litt om det norske flagget.

Det danske flagget inneholder et kristent kors, det norske er omsydde danske flagg. Dette ble gjort for å spare stoff, stoff var dyrt i gamle dager. Man sydde inn en blå stripe for å lage norsk flagg. Mange blir også provosert av Røde Kors sitt flagg med korset i. Begge disse minner om brutale danske korsriddere i middelalderen som red på hester med et hvitt klede med et stort rødt kors på og kjempet mot sarasenere.

"Noen oppfatter det som at samene vil uttrykke avstand til andre norske. Noen mener at de vil markere at de ikke -vil- være norske."

Det er en del som vil det. Til det kan jeg ikke si annet enn: Hva i hel**te er det dere tror dere er? Dere er hverken mindre eller mer norske enn de andre som bor her.

"................................."

Ja... det burde være lov syns jeg også, men det spørs om de andre aktørene i Norge lar deg gjøre det, og hvordan de vil etterhvert tolke at du gjør det.

..og den konklusjonene baserer du på at en-1-utelandsk person har spurt deg om hvorfor du har norsk flagg på ryggsekken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...