Gå til innhold

Kan et norsk flagg provosere?

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat det jeg mente, men at det viser seg tendenser til at noen provoseres i andre land også, og jeg håper det blir lenge til vi får se det her:

http://expressen.se/index.jsp?a=139558

http://dutchreport.blogspot.com/2005/02/dutch-flag-prohibited.html

http://www.expatica.com/source/site_article.asp?subchannel_id=19&story_id=19065&name=One%2Dthird+of+Dutch+people+want+to+emigrate

meni jøsse nam - hva er det nasjonalflagg skal vise om det ikke er hvilken nasjon man er fra? - Det er vel ikek noe verre å se et arabisk, amerikansk eller afrikansk flagg heller? -

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• Grip

8

• flisa

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg kan ikke tenke meg at det norske flagget provoserer noen. Men det kunne heller ikke falle meg inn å sy på et norsk flagg på klærne mine, eller gå med et flagg stikkende opp av ryggsekken :)

Jeg spretter det heller ikke av på klær og gamle ryggsekker/soveposer hvor flagget er.

Jeg kan godt finne på å gå med norsk flagg i sekken på tur - syns det er hyggelig jeg!

jeg syns også det er hyggelig å se det svenske, danske, finske, amerikanske, irakiske, tyrkiske, greske etc. etc.

Et FLAGG provoserer meg ikke mer enn navnet på landet.

Jeg spretter det heller ikke av på klær og gamle ryggsekker/soveposer hvor flagget er.

Jeg kan godt finne på å gå med norsk flagg i sekken på tur - syns det er hyggelig jeg!

jeg syns også det er hyggelig å se det svenske, danske, finske, amerikanske, irakiske, tyrkiske, greske etc. etc.

Et FLAGG provoserer meg ikke mer enn navnet på landet.

"Et FLAGG provoserer meg ikke mer enn navnet på landet."

...og det burde vel være den eneste fornuftige holdningen, burde det ikke? Såfremst det ikke brukes som et demonstrativt virkemiddel - og det gjør det ikke når det er av beskjeden størrelse og limt fast til ryggsekken :-)

"................................"

meni jøsse nam - hva er det nasjonalflagg skal vise om det ikke er hvilken nasjon man er fra? - Det er vel ikek noe verre å se et arabisk, amerikansk eller afrikansk flagg heller? -

"Det er vel ikek noe verre å se et arabisk"

Å, det er vel enkelte som utvilsomt ville steilet ved synet av et arabisk flagg :-)

".............................."

laguna1365380434

Andre må selvsagt gjøre som de ønsker,men jeg ville aldri bruke noe flagg på noe da jeg ikke føler noe behov for å understreke nasjonal tilhørighet.

Jeg skammer meg ikke over å være fra Norge, og er ikke stolt av det heller, da det rett og slett ikke er min bedrift eller fortjeneste, det er tilfeldig og ikke noe "jeg kan noe for".

Det ville være like dumt som om jeg skulle være skamfull eller stolt av å ha brune øyne.

Derfor synes jeg flaggbruk er rart og jeg forstår det ikke, men det provoserer meg ikke for det.

:-)

Annonse

Andre må selvsagt gjøre som de ønsker,men jeg ville aldri bruke noe flagg på noe da jeg ikke føler noe behov for å understreke nasjonal tilhørighet.

Jeg skammer meg ikke over å være fra Norge, og er ikke stolt av det heller, da det rett og slett ikke er min bedrift eller fortjeneste, det er tilfeldig og ikke noe "jeg kan noe for".

Det ville være like dumt som om jeg skulle være skamfull eller stolt av å ha brune øyne.

Derfor synes jeg flaggbruk er rart og jeg forstår det ikke, men det provoserer meg ikke for det.

:-)

er du ikke stolt av landet ditt?

laguna1365380434

er du ikke stolt av landet ditt?

Nei..Det er ett fint land å bo i, bedre enn mange andre sikkert, men jeg føler ingen rett til å være STOLT av det..Jeg har ikke lagd det..;)

Jeg kan være stolt av å ha bakt en god kake, skrevet en god oppgave eller av å være snill, f.eks

Men ikke av å være Norsk, ha brune øyne eller lyst hår f.eks..

See?;)

Nei..Det er ett fint land å bo i, bedre enn mange andre sikkert, men jeg føler ingen rett til å være STOLT av det..Jeg har ikke lagd det..;)

Jeg kan være stolt av å ha bakt en god kake, skrevet en god oppgave eller av å være snill, f.eks

Men ikke av å være Norsk, ha brune øyne eller lyst hår f.eks..

See?;)

Snakket ikke om rase - men om LANDET vårt - det deles da av brunøyde, svarthårete og dem med Synnøve Finden-fletter også det.

Jeg er i alle fall stolt over landet mitt - et demokrati med alle muligheter for begge kjønn og på god vei til å bli et velferdssamfunn for alle.

har du ikek laget landt sa du? - jo, du er da med på å bygge landet ved å arbeide, betale skatt, oppdra unger, kast plast i egnede søppelbøtter etc.

Er du redd for å bli ansett som rasist, eller nasjonalist om du er stolt av landet ditt?

Skal vedde på at svenskene også er stolte av sitt land - de har billigere barnehager, mat på skolen, andre gebyrer etc. etc.

laguna1365380434

Snakket ikke om rase - men om LANDET vårt - det deles da av brunøyde, svarthårete og dem med Synnøve Finden-fletter også det.

Jeg er i alle fall stolt over landet mitt - et demokrati med alle muligheter for begge kjønn og på god vei til å bli et velferdssamfunn for alle.

har du ikek laget landt sa du? - jo, du er da med på å bygge landet ved å arbeide, betale skatt, oppdra unger, kast plast i egnede søppelbøtter etc.

Er du redd for å bli ansett som rasist, eller nasjonalist om du er stolt av landet ditt?

Skal vedde på at svenskene også er stolte av sitt land - de har billigere barnehager, mat på skolen, andre gebyrer etc. etc.

Nei, jeg synes det ulogisk å være stolt av landet mitt..

Jeg er glad for å bo her, det er mye som funker bra og som er fint, det er flaks, og det setter jeg pris på, men kan jeg være stolt av det? Nei.

Min innsats for landet kunne jeg så klart ha vært stolt av, mennå er den dog minimal;), og ikke noe som har bidratt til at Norge er norge.

Bedrifter er evt. noe å være stolt av, ikke upåvirkelige, uforandrelige ting jeg ikke har hatt noen innflytelse på.

Jeg synes det blir rart å være stolt av å ko0mme fra et sted. Like rart som å være stolt av å f.eks ha en bestemt øyenfarge.

Jeg ser ingen prinsippiell forskjell.

Nei, jeg synes det ulogisk å være stolt av landet mitt..

Jeg er glad for å bo her, det er mye som funker bra og som er fint, det er flaks, og det setter jeg pris på, men kan jeg være stolt av det? Nei.

Min innsats for landet kunne jeg så klart ha vært stolt av, mennå er den dog minimal;), og ikke noe som har bidratt til at Norge er norge.

Bedrifter er evt. noe å være stolt av, ikke upåvirkelige, uforandrelige ting jeg ikke har hatt noen innflytelse på.

Jeg synes det blir rart å være stolt av å ko0mme fra et sted. Like rart som å være stolt av å f.eks ha en bestemt øyenfarge.

Jeg ser ingen prinsippiell forskjell.

da vi var i Frankrike på ferie var vi enda mer stolte av å komme fra Norge - de vi bodde hos var stolte av at de var nedsstammet fra Norge - Normandie - rart -trodde de ville forakte gamle vikinger som kom og drepte og voldtok -men dengang ei- Vi trodde kanskje de var mer glad i amerikanerne som kom og frihjorde dem etter krigen - men, nei - Norge var bedre.

Og jeg har brune øyne mens gubben har blå - så...:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...