Gå til innhold

Kan et norsk flagg provosere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• Grip

8

• flisa

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

• 16 år senere...
Fruen til Hansen

Hei, ser at det er nesten 17 år siden sist innlegg, men fortsetter tråden lell.

Har ikke vært "ute og reist" på 23 år så det er sikkert på tide, nå har jeg booket en tur til Israel og tenkte at jeg hadde lyst til å pynte sekken min med et norsk flagg i anledning turen.
Ved søk på "tøyflagg til å sy på klærne" dukket denne tråden opp. Synes det var en del interessante kommentarer her, som for øvrig ikke har endret min tanke om å "pynte på sekken min" med flagget til landet jeg bor i og elsker.

Til historien hører at jeg ikke er født her, og den dag i dag heller ikke har norsk pass, (et hensyn til min gamle mor - lang historie) men utseendemessig kan jeg passere som nordmann. Uansett etnisitet så synes jeg det må være lov til å bære flagget til det landet man bor i og er glad i, kanskje særlig hvis man er statsborger som jeg altså ikke er enda jeg har bodd her nesten hele livet.

For meg så er det snakk om å vise tilhørighet, vise hvor jeg kommer fra og at jeg er stolt av det. Og JA! - Jeg føler meg Norsk, og identifiserer meg som Norsk og hvis noen spør hvor jeg kommer fra så er svaret Norge!

Sekken skal pyntes og jeg skal på tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...