Gå til innhold

Krise i heimen


Gjest dejlssirg

Anbefalte innlegg

vannmann721365380861

Takk for trøstende svar! Jeg tenker jo innerst inne at det _må_ jo ordne seg dette her, men det er så vondt når det står på (om PMS'en herjer). Kan du si noe om hvordan dere har løst opp i slike konflikter? Eller har dere latt "tiden lege alle sår"?

Lykke til videre på vegen til ønskebarnet! :-)

"tiden leger alle sår"... ja, det er kanskje tiden, men også de mange samtalene vi har hatt mens det har stått på som verst. Vi har faktisk kommet nærmere hverandre, og kanskje også blitt ærligere mot hverandre og det vi føler rundt dette. For det er en påkjenning-for begge to. Vi vet at vi må jobbe sammen for å oppnå det vi ønsker - om ønskebarnet kommer eller om vi må adoptere en liten tulle eller pjokk. Vi er sammen om det og det gir meg styrke. Håper at du finner den samme styrken med mannen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og takk for langt svar! :)

"men det du gjør med din erfaring fra dine sko har jo ikke akkurat hjulpet deg, eller hur? *S*"

Nei, det er vel sånn folk tenker, at den som ikke blir gravid gjør noe _feil_. Dessuten har mange måneder vært sånn - ikke noe snakk om el og sykluss, sex regelmessig gjennom hele syklussen, med "litt ekstra" når jeg vet el er. Jeg synes liksom jeg har prøvd det. Uten at han har trengt å gjøre noe annet enn å ha seg. Vi er liksom forbi der jeg synes det er en fin ordning, siden alt da faller på meg.

" og det jeg sier er sagt ut vfra et oppriktig ønske om å gi deg gode råd!"

Fint :-) Var litt i tvil en stund!

"mannen kan bli nesten impotent av konas "mas"/"forventninger", og at det er denne prestasjonsangsten som får han til å skyve henne fra seg og ikke engang forsøke å ha sex med henne. Og ved å skyve henne fra seg så blir dette med å oppnå befruktning hennes ansvar, akkurat slik som du beskriver at det har blitt hos dere."

Ja, selvfølgelig er det sånn. Men jeg er lite lysten på å gå med på flere måneder med en "lek" der jeg ignorerer mannens ansvar og innsikt. Det er jo ikke bare han som mister lyst på sex! Men det oppfattes vel som mye verre at en mann gjør det.

"Du får kanskje prøve å "lade opp" til eggløsningsdagen ved å ta initiativ til sex 3 ganger i uka. Da blir det ikke så "uvanlig" at du tar initiativ på det magiske tidspunkt."

Ja, ideelt sett burde jeg fortsette å klare det. Men har jo gjort det sånn det siste året ( i alle fall i de 8-9 første av de siste månedene). Vi har nå kommet til et punkt hvor jeg ikke orker dette ansvaret aleine.

"bli enige om en "pause" på 3-4 mnd."

Mulig det er en løsningfor noen, men vi er ikke 20 år lenger, og for meg ville en slik "pause" være svært falsk, og jeg ville sitte med en følelse av å "lure" mannen min til å tro at jeg ikke tenker på det.

Og det blir jo ekstra stress når han også er så opptatt av unger - på sitt vis. Jeg blir trist og oppgitt, og fryktelig redd for at dette aldri kommer til å ordne seg.

"så betød ikke et år eller tre så mye fra eller til."

Nei, det er vel så.

"Lykke til!"

Takk :-)

""men det du gjør med din erfaring fra dine sko har jo ikke akkurat hjulpet deg, eller hur? *S*"

Nei, det er vel sånn folk tenker, at den som ikke blir gravid gjør noe _feil_."

Meningen var å si at det ikke har hjulpet deg i å få mannen din til å bli interessert å å ha sex på de "magiske" tidspunktene - jeg mente IKKE å si at det ikke hadde hjulpet deg til å bli gravid! Bare så det er sagt! :-)

Ellers kommer det frem mer i dette innlegget enn det første, og jeg skjønner at dette ikke er lett og at dere har vært gjennom mye.

Og det stpre problemet mht lyst er jo som kjent at damene jo kan gjennomføre det "på trass"!

Jeg er selvsagt helt enig med dge i at mannen burde ha vært mer på banen. Men det er nok mye frykt og usikkerthet for at "feilen" skal ligge hos han, og at det derfor føles enklere på et vis å trekke seg litt unna det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mannen din er veldig redd for at sæden hans ikke har god nok kvalitet. Derfor vil han at du skal undersøke deg først og derfor vil han ikke ha sex når du har eggløsning."

Vel, mye mulig,har absolutt tenkt tanken. Og det er kanskje litt av grunnen til at jeg blir så sint og lei. Det hadde liksom vært så mye mer beleilig om det er meg det hadde vært noe galt med. Jeg vil nekte å ta fler undersøkelser(med narkose osv) uten at han også sjekker seg.

Jeg blir så irritert (generelt, ikke på deg) - for det virker som om alle synes dette er så mye mer vondt for mannen!?! Det er liksom han det er så jævlig synd på hele tiden. Han som er redd, han som kan miste potensen. Samtidig så er det liksom en selvfølge at jeg tar tak i tingene og "orner opp". Det er det jeg er så sliten av! Jeg blir liksom degradert til en sytende hurpe fordi jeg etter ett år med prøving og timing begynner å bli redd for at det er noe galt.

"men kanskje du kan be om råd angående hans frykt i stedet? "

Ja. Hvis noen har noen seriøse, gode råd, så kom igjen!

"Jeg blir så irritert (generelt, ikke på deg) - for det virker som om alle synes dette er så mye mer vondt for mannen!?! Det er liksom han det er så jævlig synd på hele tiden. Han som er redd, han som kan miste potensen. "

Oi oi oi! Her kom den! *he he* Ja, jeg får legge godvilja til ettersom du sier lenger ned at det er mye PMS fot tiden! *smil*

Det er jo ikke det mitt innlegg handlet om I DET HELE TATT! Det er ikke noen "konkurranse" hvem det er mest synd på eller hvem som har det mest vondt! Jeg prlvde bare å si litt om hvordan dette kan ta seg ut fra mannens ståsted, for om mulig hjelpe deg/dere til å få en løsning på krisen i heimen. (La du forretsen merke til at jeg ofte strev "dere" istedenfor "du" i innlegget mitt? Det var helt bevisst.)

"Samtidig så er det liksom en selvfølge at jeg tar tak i tingene og "orner opp"."

Dette har jo bravura allered svart godt på, og jeg må jo bare si meg enig. Det er vel ingen av oss som har svart som mener at dette ER ditt problem og ditt alene, men når mannen din (hittil) ikke er med å dra lasset, så faller det dessverre mye på deg. Ikke fordi det _bør_ være slik, eller fordi det er riktig at det er sånn. Det er fortsatt slik, dessverre at det er lettere å forandre seg selv enn å forandre andre.

Fatt mot og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifaxa

Jeg instisterte på at mannen skulle ta sædprøve, jeg syns jo det er en selvfølge før man tar laproskopi! Han er ikke veldig happy med tanken, men har fått rekvisisjon. Klart han håper at det ikke er noe galt med ham, og klart jeg håper at det ikke er noe galt med meg. Dette har vi snakket om, og han sa seg enig i at det er lurere å ta prøver for å utelukke at det er noe galt, enn å gå rundt og lure.

Jeg har tatt initativet til generelt mer sex, hele perioden, for å unngå den der timingen (jeg vet utmerket godt når det passer). Det er hyggelig og bra for forholdet forøvrig også. I det siste har han begynt å spørre (f.eks. etter sex) "Er det tiden nå?" Og han virker veldig fornøyd når det er "rett" tid, men også når det ikke er (føler seg attraktiv (og det er han jo)) Og jeg er fornøyd med at han endelig begynner å interessere seg for saken.

Vi snakker faktisk mye om adopsjon, og det har fått meg til å slappe av masse. Han forsikrer meg om at vi kommer til å bli foreldre, på den ene eller andre måten, selv om det ser ut til å ta lang tid. Jeg føler tiden løper fra meg (er 34).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg instisterte på at mannen skulle ta sædprøve, jeg syns jo det er en selvfølge før man tar laproskopi! Han er ikke veldig happy med tanken, men har fått rekvisisjon. Klart han håper at det ikke er noe galt med ham, og klart jeg håper at det ikke er noe galt med meg. Dette har vi snakket om, og han sa seg enig i at det er lurere å ta prøver for å utelukke at det er noe galt, enn å gå rundt og lure.

Jeg har tatt initativet til generelt mer sex, hele perioden, for å unngå den der timingen (jeg vet utmerket godt når det passer). Det er hyggelig og bra for forholdet forøvrig også. I det siste har han begynt å spørre (f.eks. etter sex) "Er det tiden nå?" Og han virker veldig fornøyd når det er "rett" tid, men også når det ikke er (føler seg attraktiv (og det er han jo)) Og jeg er fornøyd med at han endelig begynner å interessere seg for saken.

Vi snakker faktisk mye om adopsjon, og det har fått meg til å slappe av masse. Han forsikrer meg om at vi kommer til å bli foreldre, på den ene eller andre måten, selv om det ser ut til å ta lang tid. Jeg føler tiden løper fra meg (er 34).

"Jeg instisterte på at mannen skulle ta sædprøve, jeg syns jo det er en selvfølge før man tar laproskopi!"

Måtte bare smile litt da jeg leste dette, for det minnet meg om flere menn jeg kjenner som har måttet levere sæd - både som "prøve" og for at det skulle brukes ved IVF-behandling. Og det komiske er at de synes så synd på seg selv på grunn av dette! *ha ha* Men bare tenk på hva kona deres må igjennom.... ;-)

Frasier sa de forløsende ord da han satt på venterommet til en fertilitetsklinikk med den fortsatt tomme sædkoppen i hånda og ventet på å få tildelt rom, da en annen mann spurte:

"Is this your first time?"

Hvorpå Frasier svarte:

"No, I've been doing this since I was twelwe!"

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dejlssirg

""men det du gjør med din erfaring fra dine sko har jo ikke akkurat hjulpet deg, eller hur? *S*"

Nei, det er vel sånn folk tenker, at den som ikke blir gravid gjør noe _feil_."

Meningen var å si at det ikke har hjulpet deg i å få mannen din til å bli interessert å å ha sex på de "magiske" tidspunktene - jeg mente IKKE å si at det ikke hadde hjulpet deg til å bli gravid! Bare så det er sagt! :-)

Ellers kommer det frem mer i dette innlegget enn det første, og jeg skjønner at dette ikke er lett og at dere har vært gjennom mye.

Og det stpre problemet mht lyst er jo som kjent at damene jo kan gjennomføre det "på trass"!

Jeg er selvsagt helt enig med dge i at mannen burde ha vært mer på banen. Men det er nok mye frykt og usikkerthet for at "feilen" skal ligge hos han, og at det derfor føles enklere på et vis å trekke seg litt unna det hele.

"Meningen var å si at det ikke har hjulpet deg i å få mannen din til å bli interessert å å ha sex på de "magiske" tidspunktene - jeg mente IKKE å si at det ikke hadde hjulpet deg til å bli gravid! Bare så det er sagt! :-)"

Åh...sorry, da misforstod jeg. Trodde du mente at "hah - du er jo ikke blitt gravid sånn som du holder på heller". Hehe. Litt sår ja?

"Og det store problemet mht lyst er jo som kjent at damene jo kan gjennomføre det "på trass"!"

Jo, det er sant! Du fikk meg bare så redd for at han skal bli impotent! ;-)

Takk for at du orker å diskutere med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Meningen var å si at det ikke har hjulpet deg i å få mannen din til å bli interessert å å ha sex på de "magiske" tidspunktene - jeg mente IKKE å si at det ikke hadde hjulpet deg til å bli gravid! Bare så det er sagt! :-)"

Åh...sorry, da misforstod jeg. Trodde du mente at "hah - du er jo ikke blitt gravid sånn som du holder på heller". Hehe. Litt sår ja?

"Og det store problemet mht lyst er jo som kjent at damene jo kan gjennomføre det "på trass"!"

Jo, det er sant! Du fikk meg bare så redd for at han skal bli impotent! ;-)

Takk for at du orker å diskutere med meg!

*klem*

Jeg vet jo ikke noe om din mann, og sikkert ikke nok om menn generelt heller, men jeg skulle ihvertfall TRO at det ikke er så stor fare for at han VIL BLI impotent, men at han kanskje frykter det? Innerst inne??

Og selv om prestasjonsangsten skulle gi visse gjennomføringsproblemer, så vil jeg tro at det kun er av forbigående karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dejlssirg

"Jeg blir så irritert (generelt, ikke på deg) - for det virker som om alle synes dette er så mye mer vondt for mannen!?! Det er liksom han det er så jævlig synd på hele tiden. Han som er redd, han som kan miste potensen. "

Oi oi oi! Her kom den! *he he* Ja, jeg får legge godvilja til ettersom du sier lenger ned at det er mye PMS fot tiden! *smil*

Det er jo ikke det mitt innlegg handlet om I DET HELE TATT! Det er ikke noen "konkurranse" hvem det er mest synd på eller hvem som har det mest vondt! Jeg prlvde bare å si litt om hvordan dette kan ta seg ut fra mannens ståsted, for om mulig hjelpe deg/dere til å få en løsning på krisen i heimen. (La du forretsen merke til at jeg ofte strev "dere" istedenfor "du" i innlegget mitt? Det var helt bevisst.)

"Samtidig så er det liksom en selvfølge at jeg tar tak i tingene og "orner opp"."

Dette har jo bravura allered svart godt på, og jeg må jo bare si meg enig. Det er vel ingen av oss som har svart som mener at dette ER ditt problem og ditt alene, men når mannen din (hittil) ikke er med å dra lasset, så faller det dessverre mye på deg. Ikke fordi det _bør_ være slik, eller fordi det er riktig at det er sånn. Det er fortsatt slik, dessverre at det er lettere å forandre seg selv enn å forandre andre.

Fatt mot og lykke til!

"Oi oi oi! Her kom den! *he he* Ja, jeg får legge godvilja til ettersom du sier lenger ned at det er mye PMS fot tiden! *smil* "

Jeg sa generelt, hadde jeg ment deg, hadde jeg skrevet rett til deg! Men mulig det første svaret ditt var en del av generell-pakka, da - uten at jeg synes du var en versting. Jeg skjønner jo at jeg hårer VEL mye på dette,altså. Om jeg ikke akurat var der i går, så ser jeg det i dag ;-)

"Det er jo ikke det mitt innlegg handlet om I DET HELE TATT!"

Ja, jeg forstår det. Igjen, hadde svart til deg hvis jeg mente deg!

"(La du forretsen merke til at jeg ofte strev "dere" istedenfor "du" i innlegget mitt? Det var helt bevisst.)"

Ja, det gjorde jeg :-) Og tenkte at det var fint!

"Det er vel ingen av oss som har svart som mener at dette ER ditt problem og ditt alene, men når mannen din (hittil) ikke er med å dra lasset, så faller det dessverre mye på deg. Ikke fordi det _bør_ være slik, eller fordi det er riktig at det er sånn. Det er fortsatt slik, dessverre at det er lettere å forandre seg selv enn å forandre andre."

Nei, når jeg leser tråden i dag, så ser jeg det. Jeg var bare så inmari lei meg og ensom i ansvaret i går! Og ja, det er lettere å forandre seg selv,men hm..kanskje jeg kan _utvikle_ kommunikasjonen vår, om ikke annet ;-)

"Fatt mot og lykke til! "

Takk! Tusen takk for at du har orket å diskutere, og svarer så hyggelig og saklig! Det har vært veldig nyttig for meg! Flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oi oi oi! Her kom den! *he he* Ja, jeg får legge godvilja til ettersom du sier lenger ned at det er mye PMS fot tiden! *smil* "

Jeg sa generelt, hadde jeg ment deg, hadde jeg skrevet rett til deg! Men mulig det første svaret ditt var en del av generell-pakka, da - uten at jeg synes du var en versting. Jeg skjønner jo at jeg hårer VEL mye på dette,altså. Om jeg ikke akurat var der i går, så ser jeg det i dag ;-)

"Det er jo ikke det mitt innlegg handlet om I DET HELE TATT!"

Ja, jeg forstår det. Igjen, hadde svart til deg hvis jeg mente deg!

"(La du forretsen merke til at jeg ofte strev "dere" istedenfor "du" i innlegget mitt? Det var helt bevisst.)"

Ja, det gjorde jeg :-) Og tenkte at det var fint!

"Det er vel ingen av oss som har svart som mener at dette ER ditt problem og ditt alene, men når mannen din (hittil) ikke er med å dra lasset, så faller det dessverre mye på deg. Ikke fordi det _bør_ være slik, eller fordi det er riktig at det er sånn. Det er fortsatt slik, dessverre at det er lettere å forandre seg selv enn å forandre andre."

Nei, når jeg leser tråden i dag, så ser jeg det. Jeg var bare så inmari lei meg og ensom i ansvaret i går! Og ja, det er lettere å forandre seg selv,men hm..kanskje jeg kan _utvikle_ kommunikasjonen vår, om ikke annet ;-)

"Fatt mot og lykke til! "

Takk! Tusen takk for at du har orket å diskutere, og svarer så hyggelig og saklig! Det har vært veldig nyttig for meg! Flink er du!

*S* Du får holde meg informert om hvordan det går! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hehe, uff, han er jo nesten "degradert" til en sæddonor. og jeg bør nok tenke mer på at det kan være trist og vanskelig for han å oppleve at jeg blir så forskrudd. Sant det. Når jeg tenker meg litt om etter å ha lest svaret ditt, så hjelper det i alle fall å bare si litt om gangen. Og i enkle ordelag. Det blir litt "overkill" hvis jeg snakker om at det gjør noe med min følelse av verdi som kvinne osv. Men sier jeg at jeg er lei meg fordi jeg ikke blir gravid, og da hulker jeg jo gjerne en skvett, så tåler han jo det.

Vi er jo ganske ulike som personer. Han er mer ubekymret og flink til å begrense grublerier. Jeg tenker lengre frem og er redd for en alderdom uten familie.

Har ikke følelsen av at å snakke _rolig_ gjør det så mye bedre, han blir _fort_ irritert, men jeg er jo ganske breddfull av irritasjon etter dette året, så han føler seg nok angrepet, selv om jeg prøver å snakke med silkestemme. Han kjenner meg bedre enn som så liksom. Men, får holde fast ved at han må akseptere at jeg blir skuffet.

Synes du det er for mye forlangt at han også deltar i syklusen, særlig siden vi har forsøkt såpass lenge, slik at ikke all timer-byrden ligger på meg?

Takk for fint svar :-)

Heisann igjen! :)

Nei,jeg synes _ikke_ at det er for mye forlangt at han deltar i hele prosessen. Han er jo tross alt en del av det :) Han skal jo bli pappa til det lille nurket som kommer....ja for nurket KOMMER!!!! (Her _må_ vi bare være opptimister) :)

Jeg flirte litt når jeg leste det du skrev. At han unngår de store grublerier...og at du ser framover til en evnt alderdom uten familie.... Grunnen til at jeg flirer er....DET ER NØYAKTIG SÅNN DET ER HER I HEIMEN!!!!!!!! :)))

Jeg har en mann som sier "ja,ja..vi får bare prøve videre da..." mens jeg sitter der og hylgriner!! :))

Så om ikke noe annet : Felles skjebne felles trøst!!!

Lykke til iallefall!! Koselig at du svarte meg c",)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen! :)

Nei,jeg synes _ikke_ at det er for mye forlangt at han deltar i hele prosessen. Han er jo tross alt en del av det :) Han skal jo bli pappa til det lille nurket som kommer....ja for nurket KOMMER!!!! (Her _må_ vi bare være opptimister) :)

Jeg flirte litt når jeg leste det du skrev. At han unngår de store grublerier...og at du ser framover til en evnt alderdom uten familie.... Grunnen til at jeg flirer er....DET ER NØYAKTIG SÅNN DET ER HER I HEIMEN!!!!!!!! :)))

Jeg har en mann som sier "ja,ja..vi får bare prøve videre da..." mens jeg sitter der og hylgriner!! :))

Så om ikke noe annet : Felles skjebne felles trøst!!!

Lykke til iallefall!! Koselig at du svarte meg c",)

Stor klem fra

HAHAHA...jeg ser at det eldgamle nicket mitt har dukket opp fra 'nowhere'....Well...jeg er Coolys....som nå er Astro's!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dejlssirg

HAHAHA...jeg ser at det eldgamle nicket mitt har dukket opp fra 'nowhere'....Well...jeg er Coolys....som nå er Astro's!!!!

Ja,hvordan var det- menn fra mars og kvinner fra venus? Mulig det er SANT!?

Nå er tanta kommet, og jeg er skuffa som f... Men, det er jo ikke noe annet enn å fokusere på neste pp! Eller? Ikke fokusere kanskje? Humøret er uansett lettere, og det er deilig!

Og -hehe - er jo ikke bare du som bruker et annet nick i denne tråden ;-)

dejlssirg er jo ikke _meg_ - egentlig! ;-)

Håper du får en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...