Gå til innhold

Stramme opp låra

Anbefalte innlegg

Gjest ikke bikini?
Skrevet

Jeg er ganske slank, 160 høy, veier 54-55 kg. Kunne tenkt meg å gå ned et par kilo eller noe, men det viktigste for meg er å få strammet meg opp.

Overkroppen er grei, men låra mine, særlig bak ser helt grusomme ut i riktig (feil) lys. Da er de kjempebulkete. Hvis jeg tar tak rett under rompa og liksom heiser opp huden ørlitegrann, ser de glatte og stramme ut.

Hva er det som må til for å BLI sånn? Jeg er 30 år forresten.

Hjelper det å trene, drikke masse vann, eller må jeg stramme opp huden med oppstrammende kremer og sånt? Jeg har tørr hud og er dårlig til å smøre meg.

Noen som kan hjlep meg på rett vei til bikinisesongen?

Gjest forslag
Skrevet

MBI ligger på det normale, og du bør ikke ta av noen kilo. For å stramme opp får du trene litt, hva med aerobic?

Gjest ikke bikini?
Skrevet

MBI ligger på det normale, og du bør ikke ta av noen kilo. For å stramme opp får du trene litt, hva med aerobic?

Hjelper det bare å trene altså? Jeg går litt, jogger litt, og sykler litt, men sikkert ikke nok. Har sånne kremer noen effekt?

På jobben sitter jeg stort sett på rumpa, så sirkulasjonen er sikkert elendig.

:)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jogge, det har jeg startet med, og det hjelper virkelig:)

Gjest ikke bikini?
Skrevet

Jogge, det har jeg startet med, og det hjelper virkelig:)

Gjør det? :) Hvor ofte jogger du da, og hvor langt/lenge?

Har liksom mine tvil om det hjelper pga at det ser liksom ut som huden henger, akkurat som pupper gjør etterhvert, hvis du skjønner. Ser ikke for meg at huden liksom blir strammere av å trene, nesten tvert imot.

Er lårene dine også slik jeg beskrev?

Aner et lite håp nå da:)

Gjest forslag
Skrevet

Hjelper det bare å trene altså? Jeg går litt, jogger litt, og sykler litt, men sikkert ikke nok. Har sånne kremer noen effekt?

På jobben sitter jeg stort sett på rumpa, så sirkulasjonen er sikkert elendig.

:)

Noen steder har de trening som heter: mage/rumpe/lår. Du er jo tynn, så jeg tror nok litt trening er det du trenger. Har ikke tro på kremer....

Gjest ikke bikini?
Skrevet

Noen steder har de trening som heter: mage/rumpe/lår. Du er jo tynn, så jeg tror nok litt trening er det du trenger. Har ikke tro på kremer....

OK! Takk for svar. Ja, jeg er rimelig tynn, dvs min benbygging er veldig veldig spinkel så jeg ser ikke skrapa ut. har kjøtt på beina, men er blitt dvask ja.

Håper trening virker, men jeg tror vel at huden trenger litt fuktighet også for å bli mer elastisk. Merker jo om sommern er huden finere, kanskje fordi jeg da smører mye?

Gjest knebøy, utfall og spretten skigang
Skrevet

prøv

serendipity
Skrevet

Du vil ikke bli mindre bulkete av å slanke deg nå du allerede ER slank ;-)

Skrevet

Jogging, uten tvil.

Jogg tre ganger i uka minst, og 20-40min. hver gang. Drikk mye vann også.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Gjør det? :) Hvor ofte jogger du da, og hvor langt/lenge?

Har liksom mine tvil om det hjelper pga at det ser liksom ut som huden henger, akkurat som pupper gjør etterhvert, hvis du skjønner. Ser ikke for meg at huden liksom blir strammere av å trene, nesten tvert imot.

Er lårene dine også slik jeg beskrev?

Aner et lite håp nå da:)

De var litt bulkete ja, men blir strammere etterhvert nå... Er ute å jogger hver dag hvis jeg får det til, ca.20 minutter, samt at jeg tar ca. 20 minutter med styrkeøvelser hjemme.

Gjest ikke bikini?
Skrevet

Du vil ikke bli mindre bulkete av å slanke deg nå du allerede ER slank ;-)

Tror ikke du skjønte hva problemet mitt var..?

For om mine verdier kanskje virker veldig slanke, ser jeg ikke så slank ut siden min benbygging er veldig spinkel. Det er bra lag utenpå særlig på låra.

MEN, det største problemet er jo ikke for mye fett, men at jeg er dvask/bulkete bak på låra.

Som sagt blir bulkene borte om jeg "løfter" opp rompa, og strammer huden bak på låra litt.

Det jeg lurte på da er hva som jeg må gjøre for at huden/musklene skal bli sånn også uten at jeg fysisk løfter der bak. Altså om trening eller krem eller en kombianasjon er best. Eller om jeg bare må innse at sånn er jeg, huden og jeg er blitt eldre og slappere...

Gjest ikke bikini?
Skrevet

Jogging, uten tvil.

Jogg tre ganger i uka minst, og 20-40min. hver gang. Drikk mye vann også.

*Puh* Ok, men da må du love at det hjelper altså! ;) Vil huden bli bedre med litt krem også? Eller holder jogging? Jeg har som sagt veldig uelastisk tørr hud da, men det er liksom så pes å smøre, selv om jeg kjenner at det trengs...

Gjest ikke bikini?
Skrevet

De var litt bulkete ja, men blir strammere etterhvert nå... Er ute å jogger hver dag hvis jeg får det til, ca.20 minutter, samt at jeg tar ca. 20 minutter med styrkeøvelser hjemme.

ok:)

serendipity
Skrevet

Tror ikke du skjønte hva problemet mitt var..?

For om mine verdier kanskje virker veldig slanke, ser jeg ikke så slank ut siden min benbygging er veldig spinkel. Det er bra lag utenpå særlig på låra.

MEN, det største problemet er jo ikke for mye fett, men at jeg er dvask/bulkete bak på låra.

Som sagt blir bulkene borte om jeg "løfter" opp rompa, og strammer huden bak på låra litt.

Det jeg lurte på da er hva som jeg må gjøre for at huden/musklene skal bli sånn også uten at jeg fysisk løfter der bak. Altså om trening eller krem eller en kombianasjon er best. Eller om jeg bare må innse at sånn er jeg, huden og jeg er blitt eldre og slappere...

En kombinasjon av å innse at huden har eldes litt og trening ;-) Jeg vil anta at de vet på et helsestudio hva slags trening som virker oppstrammende på lårene. Og ebn oppstrammende krem kan jo ikke virke MOT sin hensikt. Men det er nok svært begrenset effekt av disse ...

Gjest ikke bikini?
Skrevet

En kombinasjon av å innse at huden har eldes litt og trening ;-) Jeg vil anta at de vet på et helsestudio hva slags trening som virker oppstrammende på lårene. Og ebn oppstrammende krem kan jo ikke virke MOT sin hensikt. Men det er nok svært begrenset effekt av disse ...

Hadde jeg gått på helsestudio hadde jeg vel ikke trengt å spørre her...

serendipity
Skrevet

Hadde jeg gått på helsestudio hadde jeg vel ikke trengt å spørre her...

Men i jøssenavn da!?!??! Ta en prøvetime på et helsestudio for å få noen tips davel...

Skrevet

*Puh* Ok, men da må du love at det hjelper altså! ;) Vil huden bli bedre med litt krem også? Eller holder jogging? Jeg har som sagt veldig uelastisk tørr hud da, men det er liksom så pes å smøre, selv om jeg kjenner at det trengs...

Jeg synes ihvertfall det hjalp etterat jeg begynte med jogging for mange, mange år siden.

Kremer har jeg ikke særlig tro på.

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes det er pussig at Fyrand påstår at trening ikke har noen effekt.

For jeg kan aldri huske å ha sett idrettskvinner med bulkete lår, verken "i virkeligheten" eller på TV.

Friidrettsdamene har jo minimal shorts på seg, og da burde vi ha sett det om de hadde hatt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...