villee Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg syns det er så surt å betale toll når jeg handler på nettet, men hvor finner jeg ut hvordan dette med toll fungerer? Er det ikke noe med at hvis jeg handler under 300kr så slipper jeg betale toll osv? 0 Siter
Freya Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Alt under 200 kr er tollfritt. Ofte går det an å spørre i nettbutikken om de kan skrive ned beløpet på den lappen de setter på pakken, eller merke det som en gave. Da slipper man å betale toll. 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 http://www.toll.no/ Grensen er 200 kr, men det gjelder ikke alle varer såvidt jeg vet. 0 Siter
villee Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Skrevet 20. mai 2005 Alt under 200 kr er tollfritt. Ofte går det an å spørre i nettbutikken om de kan skrive ned beløpet på den lappen de setter på pakken, eller merke det som en gave. Da slipper man å betale toll. Ja, jeg prøvde det men det var visst ulovlig så det kunne dem ikke gjøre.. 0 Siter
villee Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Skrevet 20. mai 2005 http://www.toll.no/ Grensen er 200 kr, men det gjelder ikke alle varer såvidt jeg vet. Vet du hvilke varer det ikke gjelder? Jeg leste litt på toll.no og står at bøker og mynter til eget forbruk og ikke videresalg, men syns det er rart det ikke gjelder sminke, parfyme, klær osv når du kjøper en stk av hver må de vel skjønne at du ikke skal selge det videre.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Vet du hvilke varer det ikke gjelder? Jeg leste litt på toll.no og står at bøker og mynter til eget forbruk og ikke videresalg, men syns det er rart det ikke gjelder sminke, parfyme, klær osv når du kjøper en stk av hver må de vel skjønne at du ikke skal selge det videre.. Det er ikke så mye det ikke gjelder tror jeg. Hva tollerne skjønner eller ikke tror jeg sannelig ikke vi skal spekulere så mye i, reglene er som de er, og sånn er det med det. 0 Siter
annegunn Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Under 200 kr i _vareverdi_ - det vil si pris uten frakt. Bøker er det ikke moms på i Norge, så det gjelder ikke 200kr-regelen. 0 Siter
fresja Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Noen ganger treffer man på en ung dynamisk nyutdannet toller, som henger seg opp i alt mulig tåpelig flisespikkeri (dette har jeg erfart på jobben)! 0 Siter
villee Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Under 200 kr i _vareverdi_ - det vil si pris uten frakt. Bøker er det ikke moms på i Norge, så det gjelder ikke 200kr-regelen. Ja i vareverdi, men hva når ting er på tilbud? Si feks tingen koster 250kr men er på tilbud til 199kr, hvordan fungerer det da? 0 Siter
villee Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Alt under 200 kr er tollfritt. Ofte går det an å spørre i nettbutikken om de kan skrive ned beløpet på den lappen de setter på pakken, eller merke det som en gave. Da slipper man å betale toll. Vet du hvordan det er når ting er på tilbud? Hvis den egentlig koster 250kr men nedsatt til 199kr? 0 Siter
villee Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 http://www.toll.no/ Grensen er 200 kr, men det gjelder ikke alle varer såvidt jeg vet. Vet du hvordan det er når ting er nedsatt? Feks 250kr til 199kr? 0 Siter
annegunn Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ja i vareverdi, men hva når ting er på tilbud? Si feks tingen koster 250kr men er på tilbud til 199kr, hvordan fungerer det da? Vareverdi er prisen du betaler for varen før porto og eventuelle gebyrer legges på. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Vet du hvordan det er når ting er på tilbud? Hvis den egentlig koster 250kr men nedsatt til 199kr? Det er selvsagt tilbudsprisen som gjelder. :-) Det er jo den du blir fakturert/belastet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.