Gå til innhold

Kan jeg forlange..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal stramme ham litt opp..Nå har han fått middag og oppvart fra 16 mai og ut, så nå kan han jo få litt reallife og, før jeg blir sprø.. Han kan GODT kjøpe egen røyk og sånn, og dessuten bidra litt ellers og. Jeg lager tross alt "bedre" ting med gjester enn uten, og det konsumeres mer drikkevarer.

Jeg kjøper ALLTID husøl + fyller opp med pålegg o.l minst en gang når på helgebesøk eller lenger..Dessuten rydder jeg bort mitt, og prøver å gjøre meg behjelpelig sånn ellers.

Jeg har også gjester som det BARE er hyggelig å ha her, jeg tror det har med evne til å underholde seg selv litt, og å gi verten litt..fritid?

Nå HAR han faktisk holdt seg vekk noen timer, men det har jeg tross alt BETALT for;) (og, jeg truet, uriktig, med at det kanskje skulle sees grand prix..:-o)

Fra og med i morgen er det litt "husrutiner" og hverdag. Jeg må bare lage meg litt ryggrad først;) Jeg er totalt konfrontasjonspingle..

*sender over litt ryggmarg*

Lykke til!

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

15

• flisa

4

• ariadne

4

• IngenLurerDenneGutten

4

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace
Skrevet

Det pleier å være populært å kræsje hos meg og..Og jeg pleier å like å ha folk..:)

Men jeg hadde helt glemt hvordan det KAN være med langvarige husgjester..Supert med en helg e.l, der ting er planlagt, og jeg har "satt av" tiden til å lage mat, drikke øl, og skravle og kose seg..

Også supert med folk som stikker ubedt innom (og går igjen!)

Det er den ubestemte "jeg vet ikke hvor lenge jeg blir, men regn meg inn for middag og underhold meg fordet"-gjesten som plager meg voldsomt. Som er der når jeg går på jobb, og når jeg kommer hjem..:-I

Jeg får nesten ikke være alene, og det er jeg HELT avhengig av..Jeg vil vise meg fra en hyggelig side, men den blir jo oppbrukt når man aldri får fred..

:-)

Det skjønner jeg godt!

Men du kan vel be vedkommende om å gjøre ting - så letter det litt?

;o)

Gjest snart i dine sko
Skrevet

ti dager er mye ja..Jeg har hatt stayere før, og jeg er egentlig ikke særlig begeistret for det..

Men det kommer helt an på hvem det er..Noen er helt OK, de blir jeg ikke sliten av i det hele tatt..Jeg lurer på om det har noe med å ha evne til å gjøre seg "litt usynelig" At folk finner på litt selvstendige ting, og ikke bare må underholdes hele tiden..

Dessuten er det dyrt. Jeg spanter selvsagt gjerne en middag eller tre på gode venner, men er det ikke kosher å innimellom f.eks kjøpe inn brød og dopapir?!

Eller å la bli vertinnenes sigaretter og vinstativ? (når det ikke er oppfordret annerledes)

Jeg oppfører meg ALDRI slik som mange av mine gjester når det er jeg som besøker andre.

Lykke til forresten..Her sitter jeg og svartmaler husgjester, men det KAN jo hende at dine oppfører seg penere enn min, tross dine tidligere dubiøse erfaringer..

Sist de var her ringte h*n dagen før de kom! Og de reiste faktisk samme dag, da de voksne kranglet... (Altså ikke vi!) Jeg hadde handlet og redd sengene (var høygravid).

Skrevet

Problemet er ikke gjestene men deg selv. Dette har du opplevd før og du sliter like jævlig hver gang. Du må sette deg noen grenser, så slipper du alt dette rotet, i flere betydninger.

laguna1365380434
Skrevet

Problemet er ikke gjestene men deg selv. Dette har du opplevd før og du sliter like jævlig hver gang. Du må sette deg noen grenser, så slipper du alt dette rotet, i flere betydninger.

Ja, jeg er nok en uforbedrelig konfontasjonsvegrer..:-o

Det er litt kjipt.

Jeg synes det er ille å måtte fortelle folk ting jeg skulle ønske de skjønte av seg selv.

(og som jeg dessuten ser på som litt selvsagte)

Og i stedet for å opparbeide tiltrengt ryggrad, blir jeg gjerne litt miff&stum og gjør som folk vil, og blir rasende og får vondt i hodet i ETTERTID!;)

Jeg fatter ikke helt det der, i andre situasjoner..(prinsippdiskusjoner o.l) Har jeg en hel masse, både hake, ryggrad og mine meningers mot! Jeg pleier ikke å ha særlig noia for å bli mislikt heller akkurat..;)

Det bare i slike situasjoner jeg blir såpass servil og satt ut, jeg hater det!

Jeg skal prøve skjerpings, men det er ikke helt lett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...