Gå til innhold

Studielån i juni?

Anbefalte innlegg

Tanya1365380060
Skrevet

Får man ikke studielån i juni...?

Gjest bare en
Skrevet

Er det så mye studie i juni. Husker ikke det der, men kanskje det er halv utbetaling i juni.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei. Siste er i mai. Selv om man har studietid i juni

Kizza1365380506
Skrevet

Du får studielån for 10 mnd. det samme som ett studieår.

Sorry!

Mvh

Tanya1365380060
Skrevet

da sliter jeg noe med penger plutselig..jaja det ordner seg vel.

Skrevet

Er det så mye studie i juni. Husker ikke det der, men kanskje det er halv utbetaling i juni.

Det er ingenting i juni. Og det KAN være studietid i juni også. I fjor hadde jeg 12 mnd. skoleår :-)

"..............................."

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er ingenting i juni. Og det KAN være studietid i juni også. I fjor hadde jeg 12 mnd. skoleår :-)

"..............................."

Oi.. Hvilket studie går du på???

Skrevet

Oi.. Hvilket studie går du på???

Jeg tok et studie som normalt tas over to år på ett år :-)

"................................"

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg tok et studie som normalt tas over to år på ett år :-)

"................................"

Okei =) Sexolog??

Skrevet

Okei =) Sexolog??

Forberedende til doktorgrad i psykologi med sexologi som hovedfelt :-)

"................................."

Gjest M.Angelica
Skrevet

Høres bra ut! Tror det passer deg perfekt :P

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Så flink du var som bare brukte ett år isteden for to!

Men når jeg ser hvilket studie det var så er det vel ikke så overraskende ;o)

*Dukker*

Skrevet

Høres bra ut! Tror det passer deg perfekt :P

Jepp. Da kan jeg snakke og snakke om hva folk bør gjøre, mens jeg fortrenger alt jeg ikke makter å gjøre selv :-)

Skrevet

Så flink du var som bare brukte ett år isteden for to!

Men når jeg ser hvilket studie det var så er det vel ikke så overraskende ;o)

*Dukker*

"Men når jeg ser hvilket studie det var så er det vel ikke så overraskende ;o)"

Vel...jeg blandet det med lineær algebra, diskret matematikk, kvantefysikk og nettverksanalyse :-)

"..................................."

Gjest Slik er det.
Skrevet

Nei. Siste er i mai. Selv om man har studietid i juni

Det er fordi man får betalt forskuddsvis. så 15. mai får du utbetalt fram til 15. juni.

Skrevet

Det er fordi man får betalt forskuddsvis. så 15. mai får du utbetalt fram til 15. juni.

Men siden man ikke kan starte sommerjobben før man er ferdig med eksamen i juni så blir det 1 mnd uten penger til man får sin første lønn i juli.

Gjest Slik er det.
Skrevet

Men siden man ikke kan starte sommerjobben før man er ferdig med eksamen i juni så blir det 1 mnd uten penger til man får sin første lønn i juli.

derfor bør man spare penger i løpet av året. på samme måte får du dobbelt opp når du starter på skolen. lønn Og studielån. Så det går opp i opp.

Skrevet

derfor bør man spare penger i løpet av året. på samme måte får du dobbelt opp når du starter på skolen. lønn Og studielån. Så det går opp i opp.

Verre når man ikke fikk sommerjobb forrige sommer.

Det var lettere før når de fleste var ferdig med eksamen i mai og kunne begynne da, men etter kvalitetsreformen kjører f.eks vi alle eksamener på lørdag for å få flest mulig undervisningdager, og har ingen ferie utover offentlige helligdager, jul og sommer. Og sommerferien varer fra 10 juni til 10 august.

Stipend/lån burde utvides en måned når man har studier som går over så lang tid, synes jeg.

Kizza1365380506
Skrevet

Verre når man ikke fikk sommerjobb forrige sommer.

Det var lettere før når de fleste var ferdig med eksamen i mai og kunne begynne da, men etter kvalitetsreformen kjører f.eks vi alle eksamener på lørdag for å få flest mulig undervisningdager, og har ingen ferie utover offentlige helligdager, jul og sommer. Og sommerferien varer fra 10 juni til 10 august.

Stipend/lån burde utvides en måned når man har studier som går over så lang tid, synes jeg.

Men du kan vel tenke deg at om utbetalingstiden skulle utvides hadde bare månedsbeløpene de andre månedene blitt mindre. Kan aldri tenke meg at stipend/låne beløp hadde blitt øket. Dessverre!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvis det hadde vært så enkelt så.

Når man har sin siste eksamen i juni, har man kun juli å jobbe på. Skolene (vartfall vår) begynner tidlig i august igjen. Ikke så mye penger man får spart opp da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...