Gå til innhold

Klinte til typen i natt jeg........fortjent men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg synes ikke det å klappe til noen som kaller deg "jævla ludder" i full offentlighet er en alvorlig handling. Og hadde hun fleipet med det - noe hun egentlig ikke gjorde, som du sa - så hadde det likevel ikke vært så forferdelig.

".................................."

Jeg ville opplevd det som utrolig nedverdigende både å klappe til noen og å bli slått i familieselskap...

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

45

• flisa

24

• Prozak

23

• frosken

20

Mest aktive i denne tråden

Gjest WillyB
Skrevet

Jeg skjønner at det ikke bor noen ridder i deg.

Det er nok en feil konklusjon, dessverre!

Men det bor tydligvis ikke noen likestillingsforkjemper i deg, hvertfall.

Skrevet

Jeg ville opplevd det som utrolig nedverdigende både å klappe til noen og å bli slått i familieselskap...

"Jeg ville opplevd det som utrolig nedverdigende både å klappe til noen og å bli slått i familieselskap..."

Javisst. Men noen ganger skjer ting i refleks. Og den nedverdigelsen HAN følte av å få en offentlig ørefik var ikke noe annet enn fortjent.

"..............................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hæ? Det har jeg da aldri sagt?

Jeg leste litt kjapt. Trodde disse forførende kvinnfolka som til stadighet trekker deg rundt på dansegulvet uten at du har lyst, og stryker deg mellom beina, klappet til deg fordi du trakk deg unna.

Men du beskytter i hvert fall den stakkars mannen fælt nedover her. Det å bli klappet til av en kvinnes flate hånd burde jo nærmest sammenlignes med blind vold.

Jeg tror for øvrig ikke du trenger å frykte omgivelsene dersom du med falt hånd klapper til en kvinne i full offentlighet. Men folk vil le av ditt feminine vesen. Det vil de.

Skrevet

"Jeg ville opplevd det som utrolig nedverdigende både å klappe til noen og å bli slått i familieselskap..."

Javisst. Men noen ganger skjer ting i refleks. Og den nedverdigelsen HAN følte av å få en offentlig ørefik var ikke noe annet enn fortjent.

"..............................."

Jeg har ikke vært spesielt opptatt av hans problemer - mer av situasjonen til yellow.

Gjest WillyB
Skrevet

Jeg leste litt kjapt. Trodde disse forførende kvinnfolka som til stadighet trekker deg rundt på dansegulvet uten at du har lyst, og stryker deg mellom beina, klappet til deg fordi du trakk deg unna.

Men du beskytter i hvert fall den stakkars mannen fælt nedover her. Det å bli klappet til av en kvinnes flate hånd burde jo nærmest sammenlignes med blind vold.

Jeg tror for øvrig ikke du trenger å frykte omgivelsene dersom du med falt hånd klapper til en kvinne i full offentlighet. Men folk vil le av ditt feminine vesen. Det vil de.

"Jeg tror for øvrig ikke du trenger å frykte omgivelsene dersom du med falt hånd klapper til en kvinne i full offentlighet."

Helt ærlig - jeg tror jeg hadde blitt rundjult, hvertfall kastet ut.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det pent hvis det var mitt barn / tantebarn som ble slått til, uavhengig om det var voksent, og uavhengig av kjønn.

Det er selvsagt sjelden _så_ dramtatisk når en kvinne slår til en mann som omvendt, men uansett, jeg hadde ikke akseptert det.

"Jeg hadde ikke tatt det pent hvis det var mitt barn / tantebarn som ble slått til,"

Jeg hadde nok reagert, men jeg hadde forstått henne hvis det var som svar på at han kalte henne "jævla ludder" så jeg hørte det.

"................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jeg tror for øvrig ikke du trenger å frykte omgivelsene dersom du med falt hånd klapper til en kvinne i full offentlighet."

Helt ærlig - jeg tror jeg hadde blitt rundjult, hvertfall kastet ut.

Hvis du slår en kvinne, ja. Men de færreste regner et klaps på kinnet som et slag. De ville nok bare snudd seg mot deg og lurt på hva faen som feiler homsekompisen til jenta som ble klappet til, og ventet på at du skulle begynne å gråte.

Greit nok med likestilling, men enkelte privilegier må hvert kjønn fortsatt kunne ha. Jenter har den fordelen at de kan si "nok er nok" med et harmløst klaps på kinnet, mens vi gutta har den fordelen at vi kan prompe så mye vi vil uten å bli uglesett.

Skrevet

Jeg har ikke vært spesielt opptatt av hans problemer - mer av situasjonen til yellow.

Det var du som nevnte at det var nedverdigende både å slå (henne) og å bli slått (han). Jeg svarte på begge ting.

"................................."

Skrevet

Det var du som nevnte at det var nedverdigende både å slå (henne) og å bli slått (han). Jeg svarte på begge ting.

"................................."

Jeg sa hvordan jeg ville ha opplevd det, ja.

Skrevet

"Jeg tror veldig mange har vært i et voldelig forhold en eller annen gang"

Jeg har vært sammen med en kvinnelig psykopat - teller det? :-)

Ja, hvorfor ikke ;o)

Nevnte jeg noe om kjønn eller :o)

Skrevet

Men å kanalysere følelsene på en måte.....en annen vei enn bare rett inn i beinmargen, føltes litt godt der og da.....

Nå blir det sikkert peppring fordi jeg dermed nøt og fike til han, og at jeg dermed har et adferds og reaksjonsproblem men...det får nå heller være.....

Du har bedre muligheter til å "lære" noe av hendelsen når du orker å være helt ærlig mht hva som skjedde og hvordan du opplevde det.

Gjest ville jeg ikke akseptert
Skrevet

"Jeg hadde ikke tatt det pent hvis det var mitt barn / tantebarn som ble slått til,"

Jeg hadde nok reagert, men jeg hadde forstått henne hvis det var som svar på at han kalte henne "jævla ludder" så jeg hørte det.

Nå var mitt første svar et svar som kom like etter hun hadde lagt inn de første innleggene sine. Hun sa at han fortjente å bli slått, og de neste innleggene var også fulle av smileys, at hun hadde dummet seg ut overfor familien hans, osv osv

De senere innleggene, hvor det kommer frem hva som skjedde før, hvilke problemer hun har slitt med, og hvor hun sier at hun skriver litt for humoristisk, med smileys osv uten å mene det på den måten, setter jo saken i et helt annet lys.

Ikke at det gjør det noe bedre å slå. det setter henne ned på et lavere nivå enn hun fortjener. Men jeg ville jo ikke svart slik om jeg hadde fått all info med en gang.

Jeg forklarte etterpå hva jeg mente med å ikke akseptere det (etter å ha lest "svar til meg"), ikke etter å ha lest hele tråden.

Skrevet

"men hans grusomme psykiske mishandling. "

At han er en idiot som ikke klarer å oppføre seg som folk når han drikker, kan knapt kalles "psykisk mishandling". Mulig det er mer her som tilsier det - jeg kjenner ikke tilfellet.

Jeg brukte sterke ord, fordi hun nevnte hvor absolutt forferdelig hun hadde det mens dette pågikk.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis du slår en kvinne, ja. Men de færreste regner et klaps på kinnet som et slag. De ville nok bare snudd seg mot deg og lurt på hva faen som feiler homsekompisen til jenta som ble klappet til, og ventet på at du skulle begynne å gråte.

Greit nok med likestilling, men enkelte privilegier må hvert kjønn fortsatt kunne ha. Jenter har den fordelen at de kan si "nok er nok" med et harmløst klaps på kinnet, mens vi gutta har den fordelen at vi kan prompe så mye vi vil uten å bli uglesett.

*LOL*

Skrevet

"Hvis du slår en kvinne, ja. Men de færreste regner et klaps på kinnet som et slag. De ville nok bare snudd seg mot deg og lurt på hva faen som feiler homsekompisen til jenta som ble klappet til, og ventet på at du skulle begynne å gråte."

-ler høyt-

Skrevet

Jeg må bare innrømme at hvis eldstemann hadde hatt med seg en dame hit og kallt henne fitte så tror jeg kanskje jeg hadde hoppet opp å lappet til ham før hun hadde rukket det. Han hadde i vært fall fått så ørene flagret det skal jeg love.

Skrevet

Det er nok en feil konklusjon, dessverre!

Men det bor tydligvis ikke noen likestillingsforkjemper i deg, hvertfall.

Jeg beskriver et historisk fenomen, og har så vidt jeg vet ikke gitt uttrykk for min mening.

Hvis du spør om den, vil jeg si at jeg aldri har følt trang til å fike til noen. Ærbarhet eier jeg ikke, og menn kan være temmelig frekke mot meg uten at jeg reagere på det. Men å bli kalt ludder ville jeg ikke ha tålt.

Fitte, kanskje, men ikke ludder.

Gjest WillyB
Skrevet

Jeg beskriver et historisk fenomen, og har så vidt jeg vet ikke gitt uttrykk for min mening.

Hvis du spør om den, vil jeg si at jeg aldri har følt trang til å fike til noen. Ærbarhet eier jeg ikke, og menn kan være temmelig frekke mot meg uten at jeg reagere på det. Men å bli kalt ludder ville jeg ikke ha tålt.

Fitte, kanskje, men ikke ludder.

Du gir jo tydelig uttrykk for hva du mener i det første innlegget, når du sier at problemet ikke er at hun slo ham, men at han kalte henne ludder.

"Men å bli kalt ludder ville jeg ikke ha tålt.

Fitte, kanskje, men ikke ludder. "

Jeg ville trodd motsatt hadde vært mye enklere å tåle.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du gir jo tydelig uttrykk for hva du mener i det første innlegget, når du sier at problemet ikke er at hun slo ham, men at han kalte henne ludder.

"Men å bli kalt ludder ville jeg ikke ha tålt.

Fitte, kanskje, men ikke ludder. "

Jeg ville trodd motsatt hadde vært mye enklere å tåle.

"Du gir jo tydelig uttrykk for hva du mener i det første innlegget, når du sier at problemet ikke er at hun slo ham, men at han kalte henne ludder."

Hvis du leser hele tråden, og da spesielt det hovedinnleggsforfatteren skriver i sine innlegg nedover her, ville du sett at Babette har helt rett i det hun skriver.

Problemet er ikke gårsdagens slag. Problemet er årsaken til gårsdagens slag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...