Gjest litago1 Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 "Jeg tror du kan lese i hvilke som helst vitenskap, og aldri finne at utøvelse av "vold" er naturlig." BAH! Vold er ikke unaturlig blant pattedyr, ei heller andre dyr. Det er i mange tilfeller en instinktiv handling - hovedsaklig som selvforsvar. Og jo - det ER naturlig å miste besinnelsen innimellom. Og av og til fører det desverre med seg ting man ikke ønsker. Men å klassifisere noen som "voldsutøver" krever mye mer enn at man har sprukket en gang, etter å ha blitt behandlet dårlig. Når det e sagt, så er vold selvfølgelig ikke akseptabelt i vårt "siviliserte" samfunne. Det er unødvendig, og skal unngåes. For å gå videre på det, så er det naturlig og menneskelig å gjøre feil. "Det er så lett å si: Jeg gjorde det bare for den ene gangen, fordi jeg mistet besinnelsen. Det er for enkelt!" Nå bruker du krisesenterargumenter, og de er helt ugyldige i dette tilfellet. "..............................." Neida, "krisesenter" argumentet gjelder i høyeste grad. Og jeg skrev, uten sammenligning forøvrig.....husker du? Forstår godt hva du mener, men i prinsippene er vi totalt uenig ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Neida, "krisesenter" argumentet gjelder i høyeste grad. Og jeg skrev, uten sammenligning forøvrig.....husker du? Forstår godt hva du mener, men i prinsippene er vi totalt uenig ;-) "Forstår godt hva du mener, men i prinsippene er vi totalt uenig ;-)" Det kan vi godt være :-) Men at vold er grunnleggende "unaturlig" strider mot absolutt alt vi vet om naturen. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Enn hvis du hadde gått bort til meg i baren og spurt hvor mye jeg skulle hatt for å suge pikken din, og jeg hadde kvittert med en ørefik - hadde du ikke tenkt at det var egentlig til pass? Det jeg vil fram til er at det er kjønnsforskjeller i hva som anses som akseptable handlinger. Dolly Duck klasker innpåslitne hannender i hodet med håndveska. Andre fiker til dem. "mye jeg skulle hatt for å suge pikken din, og jeg hadde kvittert med en ørefik" Vanskelig å forestille meg hva jeg hadde følt, iom. at jeg ikke kan forestille meg å gjøre noe slikt. Men rent objektivt, så ber en mann om en ørefik hvis han gjør noe slikt. Det betyr selvfølgelig ikke at kvinnen ikke burde ha sinnsro nok til å fnyse av ham, ignorere ham, eller be ham dra til helvete. I bunn og grunn er det nok unødvendig å slå i et slikt tilfelle, tror jeg. "................................." 0 Siter
Babette Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 "mye jeg skulle hatt for å suge pikken din, og jeg hadde kvittert med en ørefik" Vanskelig å forestille meg hva jeg hadde følt, iom. at jeg ikke kan forestille meg å gjøre noe slikt. Men rent objektivt, så ber en mann om en ørefik hvis han gjør noe slikt. Det betyr selvfølgelig ikke at kvinnen ikke burde ha sinnsro nok til å fnyse av ham, ignorere ham, eller be ham dra til helvete. I bunn og grunn er det nok unødvendig å slå i et slikt tilfelle, tror jeg. "................................." PS. Jeg tar 100 euro. Tilbud denne uka. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 PS. Jeg tar 100 euro. Tilbud denne uka. Hvis du får 150, får jeg to "omganger" da? :-) "................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.