Gå til innhold

Klinte til typen i natt jeg........fortjent men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig å slå i din familie? du slår, og moren din slår og..

Håper du klarer å slutte med det. Håper også at du er en tenåring, og at du vokser fra sånt.

Desverre ikke tenåring...og nei....det er ikke vanlig å slå i min familie.....men det er heller ikke vanlig å verbalt missbruke folk i min familie....og jeg for min del syns å bli utsjelt verbalt er mye værre en en fik på kinnet..

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

45

• flisa

24

• Prozak

23

• frosken

20

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvilke andre forhold gjør at han fortjener at du slår?

Ingen andre forhold...Jeg har ingen problemer med å innse at jeg ikke skulle fiket til han, jeg er ikke tilhenger av vold...og ser ikke på vold som en løsning....

Skrevet

Det kan jeg forstå. Ser bare litt rart ut på trykk...

Så det selv......:-/...

Skrevet

Med fare for pepper..Jeg hører stadig at det er like ille at damer slår menn, som om omvendt..Det tror jeg ikke at er tilfelle i de aller, aller fleste tilfeller..(dog finnes det sikkert untak FÅ unntak..)

Jeg har sett en del "ladyslaps"..Sint dame som gir typen en med flathånd etter ufinhet..

Umodent og dumt? Ja, sikkert..

Sidestilbart med sånn bank enkelte gubber gir kjerringa : Ikke i det hele tatt.

Jeg mener denslags er fjas, som i tillegg "stjeler rampelys" fra alvorlige voldsaker..

Litt i slekt med sånne damer som vil ha plass på¨voldtektssenteret når de har blitt plystra etter..Ikke bare er det teit, det er også dønn alvorlig, fordi man lar denslags stjele fokus fra der fokusen burde være..

Mener jeg.

Enig i at konsekvensene av kvinners vold ofte ikke er like alvorlige; men det finnes klare unntak. Og det er utrolig mye dobbelmoral ute og går her; jeg har enda til gode å se noen bagatellisere at en mann har slått. Da heter det alltid at kvinnen må se "å komme seg unna den psykopaten".

Uansett så synes jeg det er en falitterklæring å slå til noen på den måten; og for meg blir det ekstra patetisk når hun flirer og bagatelliserer det dagen etterpå.

Kvinner er forøvrig ofte gode til å banke ungene sine; og dersom man mangler impulskontroll er det til syvende og siste ofte evt. unger det går ut over...

Skrevet

Ja, for det er alltid mannen sin feil. Alltid.

Er da min skyld at jeg fika til han....ja, han provoserte meg, men det tilsier ikke at jeg hadde rett til å fike til han...Men akkurat der og da føltes det nesten helt oki....følte meg så tråkka på, driti ut og jævli som jeg aldri har gjort før....

Skrevet

Ingen andre forhold...Jeg har ingen problemer med å innse at jeg ikke skulle fiket til han, jeg er ikke tilhenger av vold...og ser ikke på vold som en løsning....

Ok:-)

Jeg reagerte på at du flirte litt vel mye av episoden i de første kommentarene dine, men synes at du er mer nyansert nå.

Gjest amatørteorien
Skrevet

Man hører sjelden noen hevde at det er ok at menn slår til kvinner, men omvendt er det tydeligvis ganske greit?

Attpåtil noen teorier om at det er hun som har funnet seg i for mye...

Jeg tenker høyt, er ikke det lov?

Verden er ikke svart hvit. Og folk er ikke perfekte som tar akkurat riktig avgjørelse til enhver tid.

Jeg har sett akkurat den der problemstillingen rundt meg i RL før. Og spinner litt omkring emnet.

Hadde dama brukket nesa på ham, så ville vel poenget hennes og vært ødelagt. Men en liten ørefik overlever han. Plutselig må han se henne og seg selv i et nytt lys. Det gjelder for så vidt andre veien og. Om dama til stadighet er ufysen eller fiker ham opp. Så ser jeg ikke bort i fra at en fik tilbake setter ting i perspektiv. Uten at den allmene mening hadde vært at han var voldelig!

I det tilfellet hun bare hadde gått, kunne han snart flirt og bare følt at hun ble snurt. Får han respekt for henne av det? Nå gjorde hun noe som overrasket ham ordentlig (kanskje) og da tvinges han til å se på henne med nye øyne.

Noen ganger (svært ofte faktisk) er verbal vold mye mye verre! Spør en som har levd med det lenge. Og mye verre å "ta". Dermed lukker vi øynene for det mennesket som blir ødelagt av det, Og hiver oss over den som ikke greide mer og tydde til en fik. Som var mer ydmykende enn vond.

Jeg vet ikke noe om dette paret. Jeg bare tolker hva damen skriver, og trekker tankene mine om det litt ut. Har du tenkt å sette meg i en bås av den grunn?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vet....og angrer på at jeg ikke bare takket for meg å gikk....

Jeg vet hvordan det kan være. Mannen min kan også slenge med leppa i andres nærvær. Ikke på den måten, men han har en tendens til å skulle være så veldig morsom på min beskostning.

Det er et tegn på komplekser egentlig.

Hvis jeg svarer, så blir det bare hørendes dumt ut. Sitte og småkrangle i andres nærvær høres ikke særlig modent ut, så jeg holder heller kjeft, og han blir sittende igjen som den som dummer seg ut.

Men jeg har tatt det opp gang på gang med han, og han er så enig med meg akkurat der og da, men så "glemmer" han seg igjen.

Nå skal det sies at jeg har blitt så lei av dette, at han har fått kniven på strupen.

Det er absolutt nulltolleranse her for slikt her nå. Det tror jeg han har forstått nå.

Skrevet

Jeg tror hun egentlig er veldig snill, og har funnet seg i mye. (For mye) Nå tok hun kanskje igjen, og ble litt stolt av seg selv. Og så får hun masse pepper her inne for "vold". Og da ødelegger det følelsen av å ha greid å hevde seg for en gangs skyld. Dermed denne "kappa etter vinden".

Det var ikke helt greit å slå. Men dersom kjæresten min til stadighet hakket på meg vebalt og var skikkelig ekkel, i fylla. Så spørs det om jeg ikke hadde lappet til ham til slutt jeg og. Av og til må motargumentet kjennes på skinnet for at det skal synke inn... ;0)

Kanskje det hele fører til en positiv MUNTLIG diskusjon i neste omgang. Og så skjerper de seg begge?

Og nå bare hoppa jeg inn her igjen og snakker til deg, sånn tatt rett ut av lufta...ja ja.

Han var veldig forsiktig nå til morran gitt.......unnskyldte seg stort...og var oppriktig lei seg.....Unnskyldte meg jeg oxo....og fikk tilsvar, at han forsto fult ut at jeg hadde fiket til han, og at han syns han fortjente det...

Skrevet

Ok:-)

Jeg reagerte på at du flirte litt vel mye av episoden i de første kommentarene dine, men synes at du er mer nyansert nå.

Har en tendens til å smile når jeg skriver på nettet....uansett sinnstilstand....vet at det kan misforståes....

*skal prøve å skjerpe meg*

Skrevet

Jeg tenker høyt, er ikke det lov?

Verden er ikke svart hvit. Og folk er ikke perfekte som tar akkurat riktig avgjørelse til enhver tid.

Jeg har sett akkurat den der problemstillingen rundt meg i RL før. Og spinner litt omkring emnet.

Hadde dama brukket nesa på ham, så ville vel poenget hennes og vært ødelagt. Men en liten ørefik overlever han. Plutselig må han se henne og seg selv i et nytt lys. Det gjelder for så vidt andre veien og. Om dama til stadighet er ufysen eller fiker ham opp. Så ser jeg ikke bort i fra at en fik tilbake setter ting i perspektiv. Uten at den allmene mening hadde vært at han var voldelig!

I det tilfellet hun bare hadde gått, kunne han snart flirt og bare følt at hun ble snurt. Får han respekt for henne av det? Nå gjorde hun noe som overrasket ham ordentlig (kanskje) og da tvinges han til å se på henne med nye øyne.

Noen ganger (svært ofte faktisk) er verbal vold mye mye verre! Spør en som har levd med det lenge. Og mye verre å "ta". Dermed lukker vi øynene for det mennesket som blir ødelagt av det, Og hiver oss over den som ikke greide mer og tydde til en fik. Som var mer ydmykende enn vond.

Jeg vet ikke noe om dette paret. Jeg bare tolker hva damen skriver, og trekker tankene mine om det litt ut. Har du tenkt å sette meg i en bås av den grunn?

Kan ikke se at jeg har "satt deg i noen bås", har bare kommentert på episoden akkurat som du har.

Jeg kan fortsatt ikke se at en slik episode har noe positivt ved seg, synes bare det må være utrolig nedverdigende for dem begge.

Det finnes alterantiver til å finne seg i masse verbal dritt; en av dem er som kjent å gå - enten fra den konkrete situasjonen eller fra forholdet totalt sett.

Skrevet

Jeg vet hvordan det kan være. Mannen min kan også slenge med leppa i andres nærvær. Ikke på den måten, men han har en tendens til å skulle være så veldig morsom på min beskostning.

Det er et tegn på komplekser egentlig.

Hvis jeg svarer, så blir det bare hørendes dumt ut. Sitte og småkrangle i andres nærvær høres ikke særlig modent ut, så jeg holder heller kjeft, og han blir sittende igjen som den som dummer seg ut.

Men jeg har tatt det opp gang på gang med han, og han er så enig med meg akkurat der og da, men så "glemmer" han seg igjen.

Nå skal det sies at jeg har blitt så lei av dette, at han har fått kniven på strupen.

Det er absolutt nulltolleranse her for slikt her nå. Det tror jeg han har forstått nå.

Vi har oxo vært gjennom dette x-antall ganger....og kniven på hans strupe kom i natt......eller i dag tidlig..:-/

Skrevet

Kan ikke se at jeg har "satt deg i noen bås", har bare kommentert på episoden akkurat som du har.

Jeg kan fortsatt ikke se at en slik episode har noe positivt ved seg, synes bare det må være utrolig nedverdigende for dem begge.

Det finnes alterantiver til å finne seg i masse verbal dritt; en av dem er som kjent å gå - enten fra den konkrete situasjonen eller fra forholdet totalt sett.

Alternativene er alltid så innlysende og lette for de som sitter på gjerde å ser på......

Sånn er det alltid..

Skrevet

Gløm det, kaster meg ikke inn i opphetede diskusjoner:)

Smart trekk...

laguna1365380434
Skrevet

Enig i at konsekvensene av kvinners vold ofte ikke er like alvorlige; men det finnes klare unntak. Og det er utrolig mye dobbelmoral ute og går her; jeg har enda til gode å se noen bagatellisere at en mann har slått. Da heter det alltid at kvinnen må se "å komme seg unna den psykopaten".

Uansett så synes jeg det er en falitterklæring å slå til noen på den måten; og for meg blir det ekstra patetisk når hun flirer og bagatelliserer det dagen etterpå.

Kvinner er forøvrig ofte gode til å banke ungene sine; og dersom man mangler impulskontroll er det til syvende og siste ofte evt. unger det går ut over...

Å banke ungene..Eller å banke dama eller typen er selvfølgelig saker en ikke bør bedrive i det hele tatt.. Og en bør gå/flytte/søke hjelp..you name it..om denslags faktisk skjer..

Såklart..

Jeg bare mener at vi i vår redsel for å ikke ta på alvor eller bedrive dobbelmoral, har blitt så gravalvorlige og prinsippielle at det blir dustete..

Og det hadde forsåvidt vært greit nok det, hadde det ikke medført at alle fillesaker som nå skal utgreiest og rådest om på rammeste blodalvor faktisk stjeler tid og ressuser fra hvor tid å ressuser skulle brukes.

Lurer på hvordan jeg hadde følt meg om jeg satt her med armen i fatle, manglende tenner og to blåklokker og fikk intrykk av at "Yellow" skulle være skurk på lik linje med mannfolk som gjør sånt..?

Jeg synes det er noe tull.

Det ER nyanse forskjeller her!..

(Jeg hadde heller ikke følt meg misbrukt, utover at jeg hadde syntes at typen var en superdust, om han hadde dyttet eller noe tilsvarende vondt som en "ladyslap" hvis jeg hadde stått og kalt ham.)

(bare så det er sagt!)

Skrevet

*kremt*....er snakk om en fik på kinnet her......

Jeg har ALDRI slått mine barn, eller noe annet menneske...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hadde kanskje ikke helt likt det jeg heller.....men hadde jeg oppført meg mot han som han gjorde mot meg i natt, så tror jeg nesten mamma hadde fiket til meg for han....for å si det sånn...

*kremt*...bruker vanligvis ikke å fike til han da....hehe....første gang tror jeg...sist gang vi hadde en episode kastet jeg bare isen hans ut av vinduet...*flirer*

Du høres ung ut, når du kan synes dette er morsomt!

Du skal ikke finne deg i slik oppførsel fra hans side. Du skal få han til å forstå at du har nulltoleranse overfor slik oppførsel. Jeg er veldig usikker på om den metoden du nå brukte var det rette, Kanskje fikk han slik sjokk, at det fikk han til å tenke seg om. Men overfor omverdenen vil dere fremstå som et umodent par.

For å vise at du mener alvor, bør du ihverfall ikke bare flire av det hele.

Det virker som du ikke tar episoden særlig alvorlig selv, og da signaliserer du vel det til han også?

Skrevet

Å banke ungene..Eller å banke dama eller typen er selvfølgelig saker en ikke bør bedrive i det hele tatt.. Og en bør gå/flytte/søke hjelp..you name it..om denslags faktisk skjer..

Såklart..

Jeg bare mener at vi i vår redsel for å ikke ta på alvor eller bedrive dobbelmoral, har blitt så gravalvorlige og prinsippielle at det blir dustete..

Og det hadde forsåvidt vært greit nok det, hadde det ikke medført at alle fillesaker som nå skal utgreiest og rådest om på rammeste blodalvor faktisk stjeler tid og ressuser fra hvor tid å ressuser skulle brukes.

Lurer på hvordan jeg hadde følt meg om jeg satt her med armen i fatle, manglende tenner og to blåklokker og fikk intrykk av at "Yellow" skulle være skurk på lik linje med mannfolk som gjør sånt..?

Jeg synes det er noe tull.

Det ER nyanse forskjeller her!..

(Jeg hadde heller ikke følt meg misbrukt, utover at jeg hadde syntes at typen var en superdust, om han hadde dyttet eller noe tilsvarende vondt som en "ladyslap" hvis jeg hadde stått og kalt ham.)

(bare så det er sagt!)

Enig i at det er viktig å nyansere; og reagerer også når mennesker som har blitt utsatt for relativt "bagatellmessige forhold" identifiserer seg med de som har opplevd grusomheter.

Men i en diskusjon her på nettet så kan jeg vel få lov til å være litt prinsipiell? ...*s*

Skrevet

Du høres ung ut, når du kan synes dette er morsomt!

Du skal ikke finne deg i slik oppførsel fra hans side. Du skal få han til å forstå at du har nulltoleranse overfor slik oppførsel. Jeg er veldig usikker på om den metoden du nå brukte var det rette, Kanskje fikk han slik sjokk, at det fikk han til å tenke seg om. Men overfor omverdenen vil dere fremstå som et umodent par.

For å vise at du mener alvor, bør du ihverfall ikke bare flire av det hele.

Det virker som du ikke tar episoden særlig alvorlig selv, og da signaliserer du vel det til han også?

Skrev det her i sted....at jeg har en lei tendens til alltid å sette smiletegn bak det jeg skriver på nettet..:-/....skjønner at det kan misforståes....

Og er desverre ikke så ung lenger....rundet 30..

Skrevet

*kremt*....er snakk om en fik på kinnet her......

Jeg har ALDRI slått mine barn, eller noe annet menneske...

Vi er nå ute på de "prinsipielle viddene". Tror heller ikke at du har tenkt å slå barn eller andre, jfr. svaret mitt til deg ovenfor:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...