Gå til innhold

Klinte til typen i natt jeg........fortjent men...

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

*kremt*....er snakk om en fik på kinnet her......

Jeg har ALDRI slått mine barn, eller noe annet menneske...

Du bagataliserer. Ikke bra i det hele tatt.

Du viser at du ikke synes det var så farlig, dermed er jeg redd du har langt i igjen, før en nulltoleransegrense er nådd.

Du må begynne med deg selv.

Voksne mennesker skal ikke sitte å fike til hverandre.

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

45

• flisa

24

• Prozak

23

• frosken

20

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Alternativene er alltid så innlysende og lette for de som sitter på gjerde å ser på......

Sånn er det alltid..

Når du velger å diskutere situasjonen her, så må du vel finne deg i at vi som ikke var i situasjonen mener at det fantes alternativer (noe jeg faktisk mener at det gjorde!)?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Smart trekk...

Det gjør jeg andre steder.

Skrevet

Problemet er at han ikke tåler å drikke alkohol.....dette er han fullstendig klar over, og han drikker derfor veldig sjelden......og som oftest ikke sammen med meg.....siden det er jeg sm får unngjelde verbalt når han er full......

Når han er edru er ikke forholdet fult av fiking og banning asa...*s*

Uffda! Forlang at han holder seg unna alkohol i ditt nærvær. Det er dårlig gjort av ham å legge opp en situasjon der han trakkaserer deg, når han _vet_ at alkohol får fram det verste i ham. Jeg syns ikke det holder å si at "fylla har skylda", det er jo hans valg å drikke eller ei.

laguna1365380434
Skrevet

Enig i at det er viktig å nyansere; og reagerer også når mennesker som har blitt utsatt for relativt "bagatellmessige forhold" identifiserer seg med de som har opplevd grusomheter.

Men i en diskusjon her på nettet så kan jeg vel få lov til å være litt prinsipiell? ...*s*

Ok da..;-)

Skrevet

Du bagataliserer. Ikke bra i det hele tatt.

Du viser at du ikke synes det var så farlig, dermed er jeg redd du har langt i igjen, før en nulltoleransegrense er nådd.

Du må begynne med deg selv.

Voksne mennesker skal ikke sitte å fike til hverandre.

Ja jeg bagatelliserer....Jeg fiket til han....jeg slo ikke sånn at blod og tenner ramla ut....(ser at hovedinnlegget sier klina til.....litt feil definering av hva jeg gjorde*...dette er absolutt ikke et vanlig reaksjonsform for meg, har aldri gjort det før.....men har aldri heller blitt så verbalt missbrukt før heller...:-/..Helt klart umoden reaksjon fra min side...men det gjør meg ikke til en voldsmann syns jeg..

Enkelte her tar jo helt av iforhold til grov vold, vold i heimen osv....

Nei, jeg er ikke stolt av at jeg gjorde det,og neste gang reiser jeg meg å går, uten å slå først....

Skrevet

Når du velger å diskutere situasjonen her, så må du vel finne deg i at vi som ikke var i situasjonen mener at det fantes alternativer (noe jeg faktisk mener at det gjorde!)?

Selvfølgelig....og jeg ser jo nå at jeg burde handlet annerledes....

Men typisk på dette forumer at alternativet er å forlate hele forholdet....og det er alltid så enkelt å si....for de som sitter på utsiden...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja jeg bagatelliserer....Jeg fiket til han....jeg slo ikke sånn at blod og tenner ramla ut....(ser at hovedinnlegget sier klina til.....litt feil definering av hva jeg gjorde*...dette er absolutt ikke et vanlig reaksjonsform for meg, har aldri gjort det før.....men har aldri heller blitt så verbalt missbrukt før heller...:-/..Helt klart umoden reaksjon fra min side...men det gjør meg ikke til en voldsmann syns jeg..

Enkelte her tar jo helt av iforhold til grov vold, vold i heimen osv....

Nei, jeg er ikke stolt av at jeg gjorde det,og neste gang reiser jeg meg å går, uten å slå først....

"Nei, jeg er ikke stolt av at jeg gjorde det,og neste gang reiser jeg meg å går, uten å slå først"

Det skal ikke ble noen neste gang. Det er det du må få han til å skjønne. Bestill time til familieterapeut for å snakke om disse tingene.

Nei, jeg ser ikke på deg som noen voldsmann.

Men det kan vel ikke være noe gøy for deg at du til slutt ble så frustrert at du ikke greide å la være fike til han? Og det forran svigerfamilien. Selv ville jeg ha vært veldig flau og fortvilet hadde jeg vært deg nå.

Du er 30 år, dere har barn. Du må tenke nøye gjennom hva slags forhold dere ønsker å ha i fremtiden.

Hvordan ønsker dere som par å fremstå overfor omverdenen? Hvordan ønsker dere som foredre å fremstå overfor barna?

En liten fik på kinnet er ikke noe å bagatalisere.

Skrevet

Selvfølgelig....og jeg ser jo nå at jeg burde handlet annerledes....

Men typisk på dette forumer at alternativet er å forlate hele forholdet....og det er alltid så enkelt å si....for de som sitter på utsiden...

Dersom et forhold utvikler seg slik at episoder som dette gjentar seg, så mener jeg faktisk at man bør først forsøke å få hjelp til å finne alterantive løsninger og hvis det ikke hjelper, så mener jeg at man bør vurdere å gå.

Hvor mye man skal jobbe for å finne løsninger, ville for meg vært avhengig av om man har barn eller ikke.

Jeg mener ikke at man skal gå som følge av en enkeltepisode, men enkelte har valgt å tolke situasjonen som at du nærmest gjennom lengre tid har vært utsatt for "verbalt misbruk" og at du nå reagerer rettmessig på dette. Dersom forhold utvikler seg slik, så har man faktisk mulighet til å avslutte forholdet...

Etterhvert som slike diskusjoner som dette utvikler seg, så kommer man selvfølgelig lenger og lenger unna den konkrete situasjonen. Men sånn er jo disse trådene.

Skrevet

Uff, trist når det er sånn, yellow! Håper at alt ordner seg til det beste for deg!

Skrevet

"Nei, jeg er ikke stolt av at jeg gjorde det,og neste gang reiser jeg meg å går, uten å slå først"

Det skal ikke ble noen neste gang. Det er det du må få han til å skjønne. Bestill time til familieterapeut for å snakke om disse tingene.

Nei, jeg ser ikke på deg som noen voldsmann.

Men det kan vel ikke være noe gøy for deg at du til slutt ble så frustrert at du ikke greide å la være fike til han? Og det forran svigerfamilien. Selv ville jeg ha vært veldig flau og fortvilet hadde jeg vært deg nå.

Du er 30 år, dere har barn. Du må tenke nøye gjennom hva slags forhold dere ønsker å ha i fremtiden.

Hvordan ønsker dere som par å fremstå overfor omverdenen? Hvordan ønsker dere som foredre å fremstå overfor barna?

En liten fik på kinnet er ikke noe å bagatalisere.

Jeg har barn...de er ikke hans sine....bare for å ha sagt det..

Familieterapi er utelukket....jeg klarer ikke gå sånne steder....dvs.....klarer å gå dit, men det hjelper meg ikke, for er ekstremt dårlig til å åpne meg for mennesker, så sist jeg var et sånn sted kaldte mannen vi var hos frøken vet ikke, fordi jeg ikke sa noe..:-/

Han har fått kviven på srupen før...og ser jo hvor mye det hjelper.....selv om han jo faktisk har blitt mye bedre...Før var det jo sånn flere helger i mnd....nå har han redusert drikkingen til max 2 ganger i året....

Skrevet

Dersom et forhold utvikler seg slik at episoder som dette gjentar seg, så mener jeg faktisk at man bør først forsøke å få hjelp til å finne alterantive løsninger og hvis det ikke hjelper, så mener jeg at man bør vurdere å gå.

Hvor mye man skal jobbe for å finne løsninger, ville for meg vært avhengig av om man har barn eller ikke.

Jeg mener ikke at man skal gå som følge av en enkeltepisode, men enkelte har valgt å tolke situasjonen som at du nærmest gjennom lengre tid har vært utsatt for "verbalt misbruk" og at du nå reagerer rettmessig på dette. Dersom forhold utvikler seg slik, så har man faktisk mulighet til å avslutte forholdet...

Etterhvert som slike diskusjoner som dette utvikler seg, så kommer man selvfølgelig lenger og lenger unna den konkrete situasjonen. Men sånn er jo disse trådene.

Jeg har nok i lang tid funnet meg i for mye.....Vet ikke akkurat om det kan kalles verbalt missbruk...er ikke glad i å bruke ord som missbruk....det vil jo si at jeg automatisk er en svak person som finner meg i all dritten....(føler jeg da).....problemet er jo at jeg ville nok gitt de samme rådene du gir meg til andre......men det er annerledes å sitte på denne siden av bordet.....

Skjønten?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du roter deg nå faen meg borti dem også.

Skrevet

Du roter deg nå faen meg borti dem også.

Ja ikke sant:-/

Når jeg leser tråden her så får jeg nesten litt hetta.....Er det jeg gjorde så mye værre enn hva han gjorde?

Skrevet

Uff, trist når det er sånn, yellow! Håper at alt ordner seg til det beste for deg!

Takk....det ordner seg sikkert......bruker jo somregel å lande på bena igjen...:

Skrevet

Jeg har nok i lang tid funnet meg i for mye.....Vet ikke akkurat om det kan kalles verbalt missbruk...er ikke glad i å bruke ord som missbruk....det vil jo si at jeg automatisk er en svak person som finner meg i all dritten....(føler jeg da).....problemet er jo at jeg ville nok gitt de samme rådene du gir meg til andre......men det er annerledes å sitte på denne siden av bordet.....

Skjønten?

Det er alltid annerledes å være midt oppe i det enn å være distansert tilskuer!

Er du sikker på at det ikke kan nytte med familievernkontor - kan det ha vært den du snakket med sist som ikke "passet for deg"?

Når alkohol kan skape såpass mye vansker, så lever man jo litt på en "sovende vulkan". Fint at han begrenser forbruket så mye, men utrolig kjipt at det må bli så mye vanskeligheter når han drikker.

Skrevet

Når jeg leser tråden her så får jeg nesten litt hetta.....Er det jeg gjorde så mye værre enn hva han gjorde?

Det er ikke verre det du gjorde - det er bare så nedverdigende for dere begge å oppføre dere slik. Jeg synes egentlig dette blir tristere og tristere jo mere vi diskuterer det, og håper dere bruker situasjonen til noe konstruktivt.

Skrevet

Det er alltid annerledes å være midt oppe i det enn å være distansert tilskuer!

Er du sikker på at det ikke kan nytte med familievernkontor - kan det ha vært den du snakket med sist som ikke "passet for deg"?

Når alkohol kan skape såpass mye vansker, så lever man jo litt på en "sovende vulkan". Fint at han begrenser forbruket så mye, men utrolig kjipt at det må bli så mye vanskeligheter når han drikker.

Jeg er desverre en person som ikke klarer å åpne meg ansikt til anskit til ukjente mennesker......ikke kjente heller for den saks skyld..:-/

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er litt imponert over at du slo. Det ligner ikke deg. Uansett hva fyren gjør.

Men det jeg er mest imponert over er at du fortsatt er i dette forholdet. Var det ikke "en gang til" så var det over? Du kommer nok til å si "en gang til" fram til dere sitter på gamlehjemmet begge to.

Gjest saluki
Skrevet

Nye tanker:

Jeg har (bl a i jobb) sett mange rare reaksjoner i frustrasjon og sinne: noen slår, andre kaster klær ut av vinduer, låser sikkerhetslåsen så partner blir stående ute, heller innhold av glass over hoder, kaster forlovelse- og gifteringer veggimellom eller ut av vinduer, kaster syltetøyglass og tallerkner i veggene og ut vinduer o s v.

Jeg har liten respekt for det. Men å ta ut frustrasjoner på vedhogst og turer i mørket er greit, da får man tenkt først.

I en ideell verden: ikke si eller gjøre noe før man kan si til seg selv: nå har jeg tenkt og er rolig, nå kan jeg kommunisere over hva jeg har tenkt.

Kanskje spørre meg selv: er det hevn jeg vil ha? Hevn er det svarteste som fins, og hevneren taper alltid.

Selv møter jeg urimelighet med taushet, total taushet. De fleste blir satt ut når de ikke får svar og jeg bare ser på dem en stund og så går. Det kan hende de flyr på deg bakfra, da har de tapt fullstendig. I et tilfelle sa jeg bare: deg skal jeg snakke med senere! Det endte med at vedkommende ringte og ville snakke om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...