Gå til innhold

Klinte til typen i natt jeg........fortjent men...

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg sa "_mange_ har brukt tråden til", ikke alle... Har lest hvert eneste innlegg, jeg.

Ok:o)

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

45

• flisa

24

• Prozak

23

• frosken

20

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

merkelig situasjon - du skulle ha reist deg og forlatt selskapet da han var stygg med deg i munn. Ikke funnet deg i verbal trakassering. Å slå er nederlag og muligens det han ville - for da er du "verre" enn han,

Umodent -selv om man kan forstå lysten til å slå - den smarteste gir seg og går.

Skrevet

Mange har benyttet denne tråden til å preke om hvor forferdelig det er å ty til vold, hvor forferdelig det er med all volden som menn mottar fra kvinner og hvor elendig forholdet ditt er. Men ut i fra hva han gjorde, så vil jeg si at din reaksjon var helt på sin plass! Det slaget skadet han ikke fysisk og var nok alt du kunne gjøre, om du ikke bare hadde gått med en gang. Man snakker ikke fornuft til fulle mennesker.

Angående "den grusomme volden kvinner utsetter menn for", så er det faktisk stor forskjell på en kvinne som mister beherskelsen og klapper til en mann og en mann som banker en kvinne. Det er synd for kvinnen at hun ikke reagerer mer rasjonelt, for det hadde løst konflikten raskere og gitt henne mer respekt. Og handlingen er hennes skyld. Men det er ikke synd på mannen. Å bli klappet til er nok mer sjokkerende og irriterende enn noe annet. Jeg har hatt en voldelig far og om noen sammenligner hans vold med en kvinne som mister besinnelsen når noen kaller henne ludder, så vet de faktisk ikke hva de snakker om. Det får være grenser for hvor politisk korrekt man skal bli!

Det er absolutt INGEN forskjell når en kvinen slår en mann. Har du sett merker på en mann som har blitt slått av en sint dam? neivel? det har jeg. Det er nesten verre for en mann, fordi han på grunne av slike holdninger som dine også må bære med seg skammen over å ikke være "sterk" . .enda han ikke slo tilbake. Menn blir ofte latterliggjort om kona/kjæresten slår dem.

Vold kan aldri akepteres annet enn ved selvforsvar, og dette var ike selvforvar - hun kunne skreket tilbake hva hun syntes om han og forlatt selskapet.

Gjest WillyB
Skrevet

Mange har benyttet denne tråden til å preke om hvor forferdelig det er å ty til vold, hvor forferdelig det er med all volden som menn mottar fra kvinner og hvor elendig forholdet ditt er. Men ut i fra hva han gjorde, så vil jeg si at din reaksjon var helt på sin plass! Det slaget skadet han ikke fysisk og var nok alt du kunne gjøre, om du ikke bare hadde gått med en gang. Man snakker ikke fornuft til fulle mennesker.

Angående "den grusomme volden kvinner utsetter menn for", så er det faktisk stor forskjell på en kvinne som mister beherskelsen og klapper til en mann og en mann som banker en kvinne. Det er synd for kvinnen at hun ikke reagerer mer rasjonelt, for det hadde løst konflikten raskere og gitt henne mer respekt. Og handlingen er hennes skyld. Men det er ikke synd på mannen. Å bli klappet til er nok mer sjokkerende og irriterende enn noe annet. Jeg har hatt en voldelig far og om noen sammenligner hans vold med en kvinne som mister besinnelsen når noen kaller henne ludder, så vet de faktisk ikke hva de snakker om. Det får være grenser for hvor politisk korrekt man skal bli!

Altså, du mener at hvis noen blir kalt "ludder" så er det helt greit å slå? (Håper jeg misforstår).

Som engelskmennene sier: Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me

Skrevet

Enig i at konsekvensene av kvinners vold ofte ikke er like alvorlige; men det finnes klare unntak. Og det er utrolig mye dobbelmoral ute og går her; jeg har enda til gode å se noen bagatellisere at en mann har slått. Da heter det alltid at kvinnen må se "å komme seg unna den psykopaten".

Uansett så synes jeg det er en falitterklæring å slå til noen på den måten; og for meg blir det ekstra patetisk når hun flirer og bagatelliserer det dagen etterpå.

Kvinner er forøvrig ofte gode til å banke ungene sine; og dersom man mangler impulskontroll er det til syvende og siste ofte evt. unger det går ut over...

Samboeren min klappet til meg en gang. Jeg synes det er og var en bagatell. Så jeg synes faktisk ikke det er verdens undergang og hverken menn eller kvinner klapper til noen. Skulle ha vært ungått, ja. Men man burde i teorien unngå å heve stemmen til hverandre og ungene også. Det er i grunnen viktigere enn en engangshendelse med et klapp på kinnet.

Skrevet

For å kunne få utrettet noe konstruktivt, må først alle fakta på bordet....Jeg er desverre ikke kommet "helt" dit ennå....så skjer nok ikke med det første....

Dette kommer nok til å skli over, som det meste annet....Utrolig hva man kan pakke sammen, putte langt bak i hodet....åsså gå videre uten..

Ikke gå videre! - Du er 30 år - som jeg var - (ikke vold etc.) men du vil i ettertid tenke - "jeg ga han hele ungdomstiden min - for hva? han har det jo like greit uten meg - og jeg ENDA bedre"

Det er bare å si det - jeg vil ut - så starter livet.

Gjest saluki
Skrevet

Nei vet du hva......det der er akkurat som min kjæreste har gjort...

Han har straffet meg med absolutt taushet i flere dager i strekk... Det er tortur...iallefall for meg.!!Dette har han dog sluttet med etter at jeg ble syk sist gang han gjorde det..:-(

Hvis tausheten er hevn og manglende vilje til å gjøre opp, så er jeg enig. Tausheten kan være selvkontroll, men det kan virke uhyre arrogant.

Skrevet

Tror søren ikke jeg kunne vært kjæreste med en som hadde tilbøyelighet til å kalle meg for et ludder.

Enig - da hadde det vært over - sånnpå et blunk.

Skrevet

Det er absolutt INGEN forskjell når en kvinen slår en mann. Har du sett merker på en mann som har blitt slått av en sint dam? neivel? det har jeg. Det er nesten verre for en mann, fordi han på grunne av slike holdninger som dine også må bære med seg skammen over å ikke være "sterk" . .enda han ikke slo tilbake. Menn blir ofte latterliggjort om kona/kjæresten slår dem.

Vold kan aldri akepteres annet enn ved selvforsvar, og dette var ike selvforvar - hun kunne skreket tilbake hva hun syntes om han og forlatt selskapet.

Se på hva jeg sier. Å bli klappet til av en kvinne og å bli banket av en mann... Om man blir banket opp av en kvinne, så er jo det alvorlig. Men det virker på meg som om mange synes det er like ille at hun klappet til en mann som at kvinner må til et krisesenter etter å ha bli banket gjenntatte ganger. De virker mer opptatt av _prinsippet_ enn noe annet, og det blir latterlig.

Som jeg nevner lenger ned, så har samboeren min klappet til meg en gang. Og jeg synes ikke det var alvorlig heller. Så dette er ikke avhengig av kjønn.

Skrevet

Altså, du mener at hvis noen blir kalt "ludder" så er det helt greit å slå? (Håper jeg misforstår).

Som engelskmennene sier: Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me

Neida, ikke greit, men det er mest synd for hennes skyld.

Og det ordtaket stemmer ikke. Den ene gangen kjæresten min klappet til meg, var jeg glad han gjorde det i stedet for å si hva han tenkte, for det hadde vært virkelig sårende...

Skrevet

Alternativene er alltid så innlysende og lette for de som sitter på gjerde å ser på......

Sånn er det alltid..

Det er innlysende for den som har opplevd å gå også - og har kommet ut på den andre siden! :)

Skrevet

Jeg er desverre en person som ikke klarer å åpne meg ansikt til anskit til ukjente mennesker......ikke kjente heller for den saks skyld..:-/

Det er jo ikke sikkert du liker'n engang?

Skrevet

merkelig situasjon - du skulle ha reist deg og forlatt selskapet da han var stygg med deg i munn. Ikke funnet deg i verbal trakassering. Å slå er nederlag og muligens det han ville - for da er du "verre" enn han,

Umodent -selv om man kan forstå lysten til å slå - den smarteste gir seg og går.

Jeg burde ha smilt, latt som ingen ting,oppført meg som jeg er oppdratt til..og tatt det på kammerset når vi kom hjem....

For meg var dette egentlig den beste måten der og da å regarer på...tror jeg.....som regel når vi har disse fightene så ender det med at jeg går rett i bakken, depresjonene og ansten kommer for fult,og jeg har et helvete i ukevis etterpå...Så uannsett utat....så blir nok jeg sett på som den svake og umodne uansett..

Skrevet

Se på hva jeg sier. Å bli klappet til av en kvinne og å bli banket av en mann... Om man blir banket opp av en kvinne, så er jo det alvorlig. Men det virker på meg som om mange synes det er like ille at hun klappet til en mann som at kvinner må til et krisesenter etter å ha bli banket gjenntatte ganger. De virker mer opptatt av _prinsippet_ enn noe annet, og det blir latterlig.

Som jeg nevner lenger ned, så har samboeren min klappet til meg en gang. Og jeg synes ikke det var alvorlig heller. Så dette er ikke avhengig av kjønn.

Det har jo ingen sammenheng det du sier. Det blir som å sammenligne bruk av brødkniv mot et brød og et drap med brødkniv. Klart det er verre å bli dengt opp og rundjult av noen enn å bli fiket til. Men det gjelder jo uansett kjønn det?!?!?

Skrevet

Samboeren min klappet til meg en gang. Jeg synes det er og var en bagatell. Så jeg synes faktisk ikke det er verdens undergang og hverken menn eller kvinner klapper til noen. Skulle ha vært ungått, ja. Men man burde i teorien unngå å heve stemmen til hverandre og ungene også. Det er i grunnen viktigere enn en engangshendelse med et klapp på kinnet.

Hvordan kan du synes det er en bagatall å ha blitt fiket til?

Jeg har aldri blitt slått, fiket til eller kalt et ludder - så jeg skal love at om det hadde skjedd - så hadde det vært en KRISE, en KATASTROFE - uakseptabelt.

Er du vant til det eller? - skjønner ikke sånt jeg.

Skrevet

Det har jo ingen sammenheng det du sier. Det blir som å sammenligne bruk av brødkniv mot et brød og et drap med brødkniv. Klart det er verre å bli dengt opp og rundjult av noen enn å bli fiket til. Men det gjelder jo uansett kjønn det?!?!?

Kanskje det var litt rotete, men det er ikke jeg som sammenligner dette. Det er andre her som snakker som om menn som banker kvinner kan sammenlignes med at hun klappet til kjæresten sin.

Uttalelser som: "...det sier alle som slår" osv. er faktisk ikke relevant når man diskuterer å bli klappet til.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg burde ha smilt, latt som ingen ting,oppført meg som jeg er oppdratt til..og tatt det på kammerset når vi kom hjem....

For meg var dette egentlig den beste måten der og da å regarer på...tror jeg.....som regel når vi har disse fightene så ender det med at jeg går rett i bakken, depresjonene og ansten kommer for fult,og jeg har et helvete i ukevis etterpå...Så uannsett utat....så blir nok jeg sett på som den svake og umodne uansett..

Huff, jeg synes synd på deg!

Det er ikke lett dette!

Prøv å ta han med deg til familieterapeut.

Hvis du ikke greier å snakke, så skriv et brev på forhånd, slik at familieterapeuten kan lese.

Hun/han greier sikkert til å få deg til å åpne deg etterhvert.

Kanskje ikke kjemien stente med den første dere prøvde?

Skrevet

Enklere sagt enn gjort.....for han kommer aldri helt til å legge den på hylla....selv om han genetrisk sett burde det. Han kommer fra en famile med flere alkoholmisbrukere, og han selv har hller aldri tålt å drikke...:-/

Bare for å spørre deg Yellow (ikke svar hvis du syntes det er for personlig)

Er du helt sikker på at han ikke kan tippe helt over å gjøre mer enn å mishandle deg verbalt når han drikker.

Bare det å kalle deg "jævla ludder" og det å psyke deg ut ved å tie i flere dager, så du blir syk, høres ikke bra ut. For DA var han vel edru? Og hvordan kunne ungene unngå å legge merke til det?

Jeg ser hvordan enkelte andre skriver at "løsningen er BARE gå" - ja du verden så lett det er for andre å skrive slikt.

Mange aner ikke snurten av hva det vil si å leve med psykisk terror, og ser alt svart/hvitt.

Saken er den at du antagelig er så nedtrykt at du føler selv at det er DEG det er noe galt med, og når han da lover dagen etter at "dette skal aldri skje mer" ja så velger du å tro det. Sånn er det bare, fordi man velger i det lengste å håpe og tro det beste om mennesker og særlig den man er glad i.

Du sier du ikke vet hvordan et forhold skal være (noe sånt, var det ikke?)

Vel, du har antagelig en magefølelse på hva du bør gjøre. Og DEN følger du, og ikke hører på hva alle andre sier som IKKE har opplevd noe lignende.

Du må rett og slett finne ut av det selv, og jeg tror jeg vet hva fornuften sier deg.

Kanskje du fikk dråpen i går, og det er tull av andre å si i denne situasjone at "den som går tom for ord, tyr til vold" Det gjelder som regel mannfolk, som ikke klarer har mer å komme med (og noen få damer)

Men i ditt tilfelle, så forstår jeg faktisk at du (kanskje) fikk dråpen - uten å si konkret at det var riktig av deg, men jeg forstår.

For når han er så ufyselig som han var mot deg, så nytter det ikke å prate med han i det hele tatt. Hva skulle du ha sagt til en som kaller deg "jævla ludder" Det er da ingenting som går inn hos en som sier slikt, og er full og ufyselig.

Skrevet

Hvordan kan du synes det er en bagatall å ha blitt fiket til?

Jeg har aldri blitt slått, fiket til eller kalt et ludder - så jeg skal love at om det hadde skjedd - så hadde det vært en KRISE, en KATASTROFE - uakseptabelt.

Er du vant til det eller? - skjønner ikke sånt jeg.

Jeg reagerte selvfølgelig. Sa at jeg ikke aksepterte at han angrep meg fysisk og at han måtte finne bedre måter å takle aggresjonen sin på. Men at jeg hadde stor forståelse for at han ble sint.

Ingen stor sak. Ikke gjorde det spesielt vondt og ikke ble jeg redd for at han skulle gjøre noe verre. Jeg har hatt en far som slo og ser faktisk forskjell på en menneskelig feil og mishandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...