Dorthe Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Fytti katta for en lang tråd da! Tydelig et engasjerende tema? Er det mange på DOL som enten slår eller blir slått tro? Det er antagelig mange på dol som har denne erfaringen, enten nå eller fra tidligere forhold. Jeg tror veldig mange har vært i et voldelig forhold en eller annen gang. 0 Siter
Babette Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Det er vel ikke selve ørefiken som er problemet her. Til alle tider har kvinner nærmest hatt "lov" til å fike til menn som grovt krenker deres "ærbarhet". Trodde ikke det var vanlig å betrakte dette som vold. Problemet ligger vel i at han tråkker på deg, ikke tåler alkohol og ikke behandler deg med respekt. For øvrig har jeg stor forståelse for at du ikke klarer å vrenge ut personlige problemer til terapeuter, psykologer etc. Det ville ikke jeg heller ha klart. Jeg brekker meg ved tanken, i alle fall hvis det blir snakk om å kjenne på følelsene. 0 Siter
Gjest WillyB Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 "Ja, for det er alltid mannen sin feil. Alltid." I et slikt tilfelle så er det utelukkende hans skyld, ja. Eller mener du kanskje HUN har noe skyld i at han sitter blant andre folk og kaller henne et "jævla ludder"? "................................" Jeg har ingen som helst problemer med å forestille meg situasjoner der det kan være velfortjent. 0 Siter
bravura Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 " så er det faktisk stor forskjell på en kvinne som mister beherskelsen og klapper til en mann og en mann som banker en kvinne." Selvfølgelig er det det. Men er det forskjell på om en mann mister mesinnelsen og klapper til en kvinne på same måten? "..............................." Nei, som du vil se lenger ned, så synes jeg ikke det. 0 Siter
Gjest WillyB Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Det er vel ikke selve ørefiken som er problemet her. Til alle tider har kvinner nærmest hatt "lov" til å fike til menn som grovt krenker deres "ærbarhet". Trodde ikke det var vanlig å betrakte dette som vold. Problemet ligger vel i at han tråkker på deg, ikke tåler alkohol og ikke behandler deg med respekt. For øvrig har jeg stor forståelse for at du ikke klarer å vrenge ut personlige problemer til terapeuter, psykologer etc. Det ville ikke jeg heller ha klart. Jeg brekker meg ved tanken, i alle fall hvis det blir snakk om å kjenne på følelsene. "Til alle tider har kvinner nærmest hatt "lov" til å fike til menn som grovt krenker deres "ærbarhet". Trodde ikke det var vanlig å betrakte dette som vold." Snakk om mannehat! 0 Siter
bravura Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Greit at episoden mellom deg og din samboer ikke har plaget noen av dere i ettertid. Jeg synes fortsatt at det å slå til noen er en form for tap av kontroll som vanligvis oppleves som nedverdigende for begge parter - og for meg blir det fjernt å bagatellisere. Jeg synes det er all mulig grunn til å ta en slik episode på alvor, og jo mer vi har diskutert dette i denne tråden, jo mer har det blitt tydelig at ting er ganske ugreit for yellow i perioder og at den aktuelle hendelsen er et utslag av dette. Ja, akkurat som ting var ganske ugreit for kjæresten min akkurat da. Og for meg, selvfølgelig. Men det var ikke det at han klappet til meg som fortalte meg det, det var nok i større grad hva jeg sa til han. Ord man bruker, hvor mye og ofte man hever stemmen... Alt kan gi en pekepinn på at en situasjon er ute av kontroll, og dermed ikke mer eller mindre dramatisk enn at noen blir klappet til. Synes jeg. 0 Siter
bravura Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Men det yellow opplever er ikke en glipp - han slår ikke med de har åpenbart store problemer. Nei, her er det definitivt større problemer ute og går. Men det er ikke hennes slag som burde diskuteres, men hans grusomme psykiske mishandling. Og heldigvis er det stort sett det som er aktuelt å snakke om for de fleste i denne tråden. 0 Siter
frosken Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 "Det finnes alterantiver til å finne seg i masse verbal dritt; en av dem er som kjent å gå" Jammen i alle verdens vide dager, da! Hun eller andre har da ikke sagt at å fike til noen er den optimale reaksjonen? Er det så vanskelig å forstå at det kan sprekke for noen, og at de kan gjøre ting som ikke er optimalt? ".............................." Da jeg blandet meg inn i tråden første gangen, så var det ingen som hadde stilt ett eneste kritisk spørsmål til det som ble fortalt. Tvert i mot flirte yellow ganske mye i sine kommentarer. Jeg syntes ikke det var ok at episoden ble fleipet med og bagatellisert, og var derfor ganske kritisk. Etterhvert har yellow skrevet helt andre ting og tråden har blitt helt annerledes, og jeg har også skrevet noe til yellow om dette. 0 Siter
Babette Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 "Til alle tider har kvinner nærmest hatt "lov" til å fike til menn som grovt krenker deres "ærbarhet". Trodde ikke det var vanlig å betrakte dette som vold." Snakk om mannehat! Ja de som kjenner meg, vil helt sikkert bekrefte at jeg hater menn. Til de grader. Et eksempel fra det virkelige liv: Ukjent mann åler seg inn på kvinne og stryker henne oppover lårene: "Hei sexy, har du lyst til å bli med meg hjem i kveld?" Hun svarer med en ørefik. Han flirer fårete og sier at det er jo lov å prøve seg. Så sjangler han videre til neste mulige sjekkeobjekt. Han bærer lite preg av mishandlingen. 0 Siter
frosken Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Ja, akkurat som ting var ganske ugreit for kjæresten min akkurat da. Og for meg, selvfølgelig. Men det var ikke det at han klappet til meg som fortalte meg det, det var nok i større grad hva jeg sa til han. Ord man bruker, hvor mye og ofte man hever stemmen... Alt kan gi en pekepinn på at en situasjon er ute av kontroll, og dermed ikke mer eller mindre dramatisk enn at noen blir klappet til. Synes jeg. Jeg er enig i at situasjoner kan være like vanskelige og destruktive selv om fysisk makt ikke blir brukt, men mener fortsatt at det ikke er noen grunn til å bagatellisere bruk av ørefiker ol. 0 Siter
Gjest WillyB Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Ja de som kjenner meg, vil helt sikkert bekrefte at jeg hater menn. Til de grader. Et eksempel fra det virkelige liv: Ukjent mann åler seg inn på kvinne og stryker henne oppover lårene: "Hei sexy, har du lyst til å bli med meg hjem i kveld?" Hun svarer med en ørefik. Han flirer fårete og sier at det er jo lov å prøve seg. Så sjangler han videre til neste mulige sjekkeobjekt. Han bærer lite preg av mishandlingen. Og det synes du var helt greit? Dette har skjedd meg flere ganger: Full dame i 30-40-åra klenger seg innpå, skal trekke meg ut på dansegulvet, sender en "forførende" hånd oppover insiden av låret mitt for å "overtale". Hvordan tror du omgivelsene hadde reagert om jeg hadde gitt henne selv en liten ørefik? Det hadde ikke vært mye greit, det kan jeg garantere. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Og det synes du var helt greit? Dette har skjedd meg flere ganger: Full dame i 30-40-åra klenger seg innpå, skal trekke meg ut på dansegulvet, sender en "forførende" hånd oppover insiden av låret mitt for å "overtale". Hvordan tror du omgivelsene hadde reagert om jeg hadde gitt henne selv en liten ørefik? Det hadde ikke vært mye greit, det kan jeg garantere. Pass til deg når du dårer damene:) 0 Siter
Babette Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Og det synes du var helt greit? Dette har skjedd meg flere ganger: Full dame i 30-40-åra klenger seg innpå, skal trekke meg ut på dansegulvet, sender en "forførende" hånd oppover insiden av låret mitt for å "overtale". Hvordan tror du omgivelsene hadde reagert om jeg hadde gitt henne selv en liten ørefik? Det hadde ikke vært mye greit, det kan jeg garantere. Det var i alle fall tydelig at denne mannen syntes det var greit, og så å si kalkulerte med muligheten. Han virket ikke overrasket. Det blir ikke det samme andre veien. Ikke bare fordi du sannsynligvis vil slå hardere, siden du er sterkere, men rett og slett fordi det er atskillig mindre sosialt akseptert for en mann å fike til en kvinne. Dette har ingenting med mine meninger å gjøre, det bare er sånn. Ikke som en naturlov, men som et uttrykk for kjønnsroller og normer, historisk sett. Tenk etter hvor mange filmer du har sett, hvor en mann enten skriker "bitch" eller noe annet pent til en kvinne, eller er over streken frekk på annen måte og hun fiker til ham. Det er slett ikke uvanlig. 0 Siter
Gjest WillyB Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Det var i alle fall tydelig at denne mannen syntes det var greit, og så å si kalkulerte med muligheten. Han virket ikke overrasket. Det blir ikke det samme andre veien. Ikke bare fordi du sannsynligvis vil slå hardere, siden du er sterkere, men rett og slett fordi det er atskillig mindre sosialt akseptert for en mann å fike til en kvinne. Dette har ingenting med mine meninger å gjøre, det bare er sånn. Ikke som en naturlov, men som et uttrykk for kjønnsroller og normer, historisk sett. Tenk etter hvor mange filmer du har sett, hvor en mann enten skriker "bitch" eller noe annet pent til en kvinne, eller er over streken frekk på annen måte og hun fiker til ham. Det er slett ikke uvanlig. Og det synes du tydligvis er helt greit. Jeg sier som jeg har sagt før - menn er den eneste gruppen det er sosialt akseptert å diskriminere. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Da jeg blandet meg inn i tråden første gangen, så var det ingen som hadde stilt ett eneste kritisk spørsmål til det som ble fortalt. Tvert i mot flirte yellow ganske mye i sine kommentarer. Jeg syntes ikke det var ok at episoden ble fleipet med og bagatellisert, og var derfor ganske kritisk. Etterhvert har yellow skrevet helt andre ting og tråden har blitt helt annerledes, og jeg har også skrevet noe til yellow om dette. Vel, jeg synes ikke det å klappe til noen som kaller deg "jævla ludder" i full offentlighet er en alvorlig handling. Og hadde hun fleipet med det - noe hun egentlig ikke gjorde, som du sa - så hadde det likevel ikke vært så forferdelig. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Nei, her er det definitivt større problemer ute og går. Men det er ikke hennes slag som burde diskuteres, men hans grusomme psykiske mishandling. Og heldigvis er det stort sett det som er aktuelt å snakke om for de fleste i denne tråden. "men hans grusomme psykiske mishandling. " At han er en idiot som ikke klarer å oppføre seg som folk når han drikker, kan knapt kalles "psykisk mishandling". Mulig det er mer her som tilsier det - jeg kjenner ikke tilfellet. "................................" 0 Siter
Babette Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Og det synes du tydligvis er helt greit. Jeg sier som jeg har sagt før - menn er den eneste gruppen det er sosialt akseptert å diskriminere. Jeg skjønner at det ikke bor noen ridder i deg. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Det er antagelig mange på dol som har denne erfaringen, enten nå eller fra tidligere forhold. Jeg tror veldig mange har vært i et voldelig forhold en eller annen gang. "Jeg tror veldig mange har vært i et voldelig forhold en eller annen gang" Jeg har vært sammen med en kvinnelig psykopat - teller det? :-) "................................" 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Og det synes du tydligvis er helt greit. Jeg sier som jeg har sagt før - menn er den eneste gruppen det er sosialt akseptert å diskriminere. Du skriver over at du har blitt fika til flere ganger. Syntes du virkelig det var så ille? Du syter jo som en liten unge over denne fikinga. Man kan ikke sammenligne et flathånds-slag fra en kvinne med et slag fra en mann. Og en mann slår ikke med flat hånd. Ikke med mindre han er ekstremt homofil eller har kraftige Michael Jackson-symptomer. 0 Siter
Gjest WillyB Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Du skriver over at du har blitt fika til flere ganger. Syntes du virkelig det var så ille? Du syter jo som en liten unge over denne fikinga. Man kan ikke sammenligne et flathånds-slag fra en kvinne med et slag fra en mann. Og en mann slår ikke med flat hånd. Ikke med mindre han er ekstremt homofil eller har kraftige Michael Jackson-symptomer. Hæ? Det har jeg da aldri sagt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.