Gå til innhold

Familie tur til syden, men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

endelig har jeg og vår eldste datter klart å overtale mannen i huset til å dra en tur til syden med hele familien. Vi er to voksne med 3 barn. Men hvor? Noen som har en barnevennlig plass å anbefale? barna er 15, 10 og 5 år.

Tar i mot mange forslag med takk:))

og legg gjerne med en link om du har:)

Gjest Morsk
Skrevet

Var stranden bra her? Har vært på Alcuidia og den stranden var jo bare nydelig, med finkornet sand og langgrunt.

Ca`n Picafort ligger bare noen få kilometer fra Alcudia og det er derfor samme strand, bare ikke fullt så "sild i tønne" med folk.

Gjest når på året
Skrevet

Det er stor forskjell på sommer og vinter, skal dere finne en (rest)plass til sommerferien, eller bestille vinterferien?

Sommeren er middelhavet bra, vinteren må man reise lenger.

Skrevet

Var stranden bra her? Har vært på Alcuidia og den stranden var jo bare nydelig, med finkornet sand og langgrunt.

Stranden var fin...., men kanskje litt "smal"....men den er jo kjempelang så det var ikke noe problem å finne plass:)

Skrevet

Ca`n Picafort ligger bare noen få kilometer fra Alcudia og det er derfor samme strand, bare ikke fullt så "sild i tønne" med folk.

...men mange nok likevel..., men nå er vel ikke akkurat Mallorca steden man finner de øde strendene heller:-)

Skrevet

...men mange nok likevel..., men nå er vel ikke akkurat Mallorca steden man finner de øde strendene heller:-)

Men er det langgrunt der også?

Nå fikk jeg veldig lyst til å reise *Sukk*

Gjest Morsk
Skrevet

Nei, stillheten må man nok søke andre steder..

Gjest Morsk
Skrevet

Ja like langgrundt. Det er som sagt samme sammenhengende strand som strekker seg fra Alcudia og kilometervis bortover.

Skrevet

Ja like langgrundt. Det er som sagt samme sammenhengende strand som strekker seg fra Alcudia og kilometervis bortover.

Ååååhhh ta meg dit!!

Skrevet

Hva legger du i barnevennlig?

Dersom du søker steder som har "bamseklubb" og sånt, så kan jeg nok ikke komme med gode tips, men om dere vil se det mer ekte greske, så kan jeg foreslå Chios (en gresk øy). Hvis du er interessert kan jeg komme tilbake med hotellforslag.

Skrevet

Nei, stillheten må man nok søke andre steder..

Den finner du i Puerto de Pollensa - der var jeg og 13-åringen i september - det ble kjedelig.....men vi kunne for 1 Euro ta bussen inn til Alcudia da :-)

Skrevet

Alcudia på Mallorca! Barnas paradis.

http://www.ferieguiden.no/kontinent/europa/spania/hovedpunkt6-7-2.asp

Lei også bil og bli overrasket over hvor mye mer enn sol og sand øya har å by på.

Jeg bodde her:

http://www.ving.dk/hotel/hotel.aspx?PRODCD=SOBA&CTRYCD=ES&DESTCD=PMI&RESCD=ACU&HOTCD=PIRA&HOTPRODCD=SUW&HOTPRODCD=SUW

det er å ANBEFALE!

og så bodde jeg her:

http://www.ving.no/hotel/hotel.aspx?PRODCD=SOBA&CTRYCD=ES&DESTCD=PMI&RESCD=ACU&HOTCD=ALCU men det syns jeg ble for stort...

Skrevet

Ja, det var langgrunt, hadde ingen problemer med å sende mine to på 10 og 6 ut i vannet alene....krystallklart, varmt og deilig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...