Gå til innhold

Hva med litt folkeskikk her?

Anbefalte innlegg

Gjest makalös-manick
Skrevet

Jeg stilte et spørsmål lenger ned, om hva BigBrother-konkurransen handlet om. Resultatet er at jeg kun får ekle svar, og ikke èn som kan fortelle meg det ganske kort.

Det eneste de kan, er å rakke ned på min manglende kunnskap. Koselig...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• Dorthe

1

Gjest big b fan
Skrevet

Det handler ikke om noenting, bare svada.

Gjest makalös-manick
Skrevet

Det handler ikke om noenting, bare svada.

Det får du meg ikke til å tro, hun vant jo 1 million kroner? Hun må jo ha utført en eller annen bragd?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det får du meg ikke til å tro, hun vant jo 1 million kroner? Hun må jo ha utført en eller annen bragd?

Hvorfor tror du det? Man kan jo vinner mer enn 1 million i lotto uten å ha gjort en bragd.

Hvis du ikke har peiling på hva Big Brother er, så får du sjekke ut:

wwww.bigbrother.no

Gjest big b fan
Skrevet

Sikkert pult på tv eller no.

Gjest makalös-manick
Skrevet

Hvorfor tror du det? Man kan jo vinner mer enn 1 million i lotto uten å ha gjort en bragd.

Hvis du ikke har peiling på hva Big Brother er, så får du sjekke ut:

wwww.bigbrother.no

Jeg kjenner godt til Lotto, og at det ikke krever noe annet enn flaks, men her fremhevet de vinnerens innsats, hennes prestasjon, og den har jeg ikke fått med meg hva var. Fortsatt ingen som vet?

Skrevet

Jeg kjenner godt til Lotto, og at det ikke krever noe annet enn flaks, men her fremhevet de vinnerens innsats, hennes prestasjon, og den har jeg ikke fått med meg hva var. Fortsatt ingen som vet?

Du maser

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvis du så slutten av finalen så såg du jo hva Britt har gjort i huset og! Hva maser du etter??

Skrevet

vet du forresten hvem Karlsson på Taket er?

Gjest big s
Skrevet

Det er noen mennesker som bor i et hus i et antall mnd, og oppfører seg som Bavianer.

De som har oppnådd mest PR og fått best medieomtale for å ha knulla mest på TV, går av som vinner av 1 mill eller - noe.

Det er snakk om et tv program som går på TVN som man bare kan se på, og ikke behøve å reflektere noe mer over.

*helt enkelt*

Gjest sjalu
Skrevet

Nice try. Dust! Du er misunnelig fordi du ikke får pult for åpent kamera.

Gjest makalös-manick
Skrevet

Å ja da. Det er en liten Astrid Lindgren fyr med propell på ryggen.

Men nå har jeg svart deg med en viss grad av folkeskikk, og da syns jeg du også kunne svare meg også, siden du tydeligvis vet noe mer enn du vil fortelle. Du har allerede skrevet tre svar til meg, men uten å svare på hva BigBrother går ut på.

Skrevet

Å ja da. Det er en liten Astrid Lindgren fyr med propell på ryggen.

Men nå har jeg svart deg med en viss grad av folkeskikk, og da syns jeg du også kunne svare meg også, siden du tydeligvis vet noe mer enn du vil fortelle. Du har allerede skrevet tre svar til meg, men uten å svare på hva BigBrother går ut på.

De andre har jo svart deg - og jeg har gitt deg link og greier. Lyst på Firkløver?

Skrevet

hehe

Gjest bb-forklaring
Skrevet

For å svare deg så godt som mulig i korte trekk, kan jeg si at det handler om et visst antall personer som lever innesteng i et hus i over hundre dager, de har ikke kontakt med omverdenen, hverken tv, telefon, post, ingenting...

Inne i huset får de forskjellige oppgaver som skal utføres, men hvem som vinner de har ingenting med hvem som stikker av med seieren på en mill.til slutt.

Eneste deltagerne må gjøre for å vinne er å vise seg fra en side som tiltrekker seerne, for det er de som til syvende og sist bestemmer hvem som vinner. avstemmninger skjer en gang i uka, der deltagerne har nominert to deltagere selv, og en av de to som blir nominert blir deretter stemt ut av seerne.

Min teori er at Britt vant fordi hun har vært seg selv i huset, og en positiv jente, derfor likte seerne henne, og hun vant...

Håper du ble litt klokere nå.

Gjest makalös-manick
Skrevet

For å svare deg så godt som mulig i korte trekk, kan jeg si at det handler om et visst antall personer som lever innesteng i et hus i over hundre dager, de har ikke kontakt med omverdenen, hverken tv, telefon, post, ingenting...

Inne i huset får de forskjellige oppgaver som skal utføres, men hvem som vinner de har ingenting med hvem som stikker av med seieren på en mill.til slutt.

Eneste deltagerne må gjøre for å vinne er å vise seg fra en side som tiltrekker seerne, for det er de som til syvende og sist bestemmer hvem som vinner. avstemmninger skjer en gang i uka, der deltagerne har nominert to deltagere selv, og en av de to som blir nominert blir deretter stemt ut av seerne.

Min teori er at Britt vant fordi hun har vært seg selv i huset, og en positiv jente, derfor likte seerne henne, og hun vant...

Håper du ble litt klokere nå.

Takk for forklaringen. Jeg er vel ikke så veldig mye klokere. Høres ut som en merkelig "konkurranse". Programlederne gjentok mange ganger at denne Britt hadde utført en bragd, en prestasjon. Gjennom din forklaring har jeg vanskelig for å skjønne hva denne prestasjonen skulle være.

Trodde det var en prestasjon på linje med Bjørn Dæhlie eller en av våre sydpolsfarere. I og med at det var en internasjonal konkurranse, så trodde jeg Britt hadde utført en prestasjon som vi nordmenn kunne være stolte over.

Men nå syns jeg det bare er flaut. Syns ikke dere andre det?

Gjest makalös-manick
Skrevet

Det er noen mennesker som bor i et hus i et antall mnd, og oppfører seg som Bavianer.

De som har oppnådd mest PR og fått best medieomtale for å ha knulla mest på TV, går av som vinner av 1 mill eller - noe.

Det er snakk om et tv program som går på TVN som man bare kan se på, og ikke behøve å reflektere noe mer over.

*helt enkelt*

Takk for forklaringen. Jeg er vel ikke så veldig mye klokere. Høres ut som en merkelig "konkurranse". Programlederne gjentok mange ganger at denne Britt hadde utført en bragd, en prestasjon. Gjennom din forklaring har jeg vanskelig for å skjønne hva denne prestasjonen skulle være.

Trodde det var en prestasjon på linje med Bjørn Dæhlie eller en av våre sydpolsfarere. I og med at det var en internasjonal konkurranse, så trodde jeg Britt hadde utført en prestasjon som vi nordmenn kunne være stolte over.

Gjest ironi er ikke lett
Skrevet

Spørsmålet ditt var formulert som om du var ganske klar over hva det går ut på, men ønsket å presisere dette, få frem noen kommentarer. Det er nok årsaken til at (de første) svarene du fikk var som de var.

Det at du trodde det var en prestasjon på linje med det en multippel Olympiavinner står for (du sier du trodde det var en prestasjon ala Bjør Dæhlies), virker veldig lite sansynlig. Både mengden stoff om konkurransen, og tilgjengeligheten ved å gå inn på en av de mange bigbrother.-sidene på nettet, i stedet for å stille sitt første spørsmål ever (i hvertfall under dette nicket) på et diskusjonsforum, viser at det var en morsom meningsutveksling som var det mest sansynlige, ikke den letteste måten å få grei informasjon på.

De som skriver / sier at det er en stor prestasjon, er jo bare i selve BB-programmet, du finner ikke disse vurderingene i pressen ellers?

Jeg tror ikke du finner noen som synes dette er en stor prestasjon, bortsett fra de som er involvert i programmet.

Så jeg tror ikke du kan ha blitt eksponert så kraftig for det synet.

Det er selvsagt trist hvis du: så et program (som i veldig stort omfang har vært omtalt i nasjonal og internsajonal media som det mest hjernedøde og fordummende programmet i historien) du visste veldig lite om på tv, oppfattet at det var snakk om enstreme prestasjoner, ønsket å finne ut noe om det, og (i stedet for et enkelt søk på google eller skrive inn www.bigbrother.no eller com eller se eller dk eller...) valgte et hvilket som helst diskusjonsforum på nett for å spørre hva dette var, og hvor spørsmålet ditt blir oppfatttet som ironisk og ikke veldig morsomt, og du får svar som viser dette.

Ironi er vanskelig, og kan veldig lett oppfattes feil, som en teit kommentar. Hvert forum har sikkert sin sjargong også, kanskje din er mer vellykket og treffer bedre andre steder. Men det er selvsagt synd hvis man oppfatter svarene som mangel på folkeskikk.

Gjest litago1
Skrevet

Jo, jeg syns BB er flaut. Jeg lar meg ikke underholde av å titte i folks privatliv.

Jeg har to andre kanaler som jeg velger fremfor TVN.

Kan heller aldri forstå at noen overhode har gjort noen bragd i det huset. "Bragd" må være brukt kun i retorikkens medfør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...