Gå til innhold

Hva med litt folkeskikk her?

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Takk for forklaringen. Jeg er vel ikke så veldig mye klokere. Høres ut som en merkelig "konkurranse". Programlederne gjentok mange ganger at denne Britt hadde utført en bragd, en prestasjon. Gjennom din forklaring har jeg vanskelig for å skjønne hva denne prestasjonen skulle være.

Trodde det var en prestasjon på linje med Bjørn Dæhlie eller en av våre sydpolsfarere. I og med at det var en internasjonal konkurranse, så trodde jeg Britt hadde utført en prestasjon som vi nordmenn kunne være stolte over.

Men nå syns jeg det bare er flaut. Syns ikke dere andre det?

"Programlederne gjentok mange ganger at denne Britt hadde utført en bragd, en prestasjon."

Det gjorde de vel ikke!Skjønner ikke hvordan du kunne høre det ved bare å se slutten på finalen heller.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• Dorthe

1

Gjest Ramina
Skrevet

Har bare lest noen av svarene på de to trådene dine.

Så på finalen selv og kan ikke si jeg fikk med meg bragd så mange ganger da.

Big Brother er et konsept hvor man frivillig går inn for å være avskjermet fra omverdenen i 114 dager. (dagene i år, noe mindre før)

Man skal leve blandt mange andre ukjente mennesker, være i kameralinsa døgnet rundt, utføre diverse oppdrag osv.

Det sier seg selv at det er en psykisk påkjenning å være innestengt så lenge med så mange mennesker, noen en kanskje ikke kommer over ens med osv.

Det er kamera på sovrommet, i dusjen, på toalettet, over alt. Det er speil/vinduer over alt som har kamera.

Vinneren, Britt, var ikke bare den som vant flest hjerter i år, men hun klarte faktisk å være der inne med et smil fra øre til øre omtrent hver dag. Hun klagde sjelden, fant på underholdende sprell, trøstet andre deltagere, takket for alt de mottok i BB huset ol.

Jeg vil helt klart si det er en form for bragd det å kunne klare å være innestengt på den måten så lenge og fremdeles klare å beholde vett, forstand, smil og humør.

De aller fleste der inne fikk, gråteanfall, raserianfall, datt sammen psykisk innimellom ol.

Britt holdt koken hele veien og var en klar og veldig verdig vinner, mener nå jeg.

:)

Gjest makalös-manick
Skrevet

"Programlederne gjentok mange ganger at denne Britt hadde utført en bragd, en prestasjon."

Det gjorde de vel ikke!Skjønner ikke hvordan du kunne høre det ved bare å se slutten på finalen heller.

Det ble gjentatt 3-4 ganger helt på slutten av dette "finale"-programmet i går kveld.

Du kan sikkert se programmet i reprise på Internett, hvis du skulle være i tvil.

Gjest makalös-manick
Skrevet

Har bare lest noen av svarene på de to trådene dine.

Så på finalen selv og kan ikke si jeg fikk med meg bragd så mange ganger da.

Big Brother er et konsept hvor man frivillig går inn for å være avskjermet fra omverdenen i 114 dager. (dagene i år, noe mindre før)

Man skal leve blandt mange andre ukjente mennesker, være i kameralinsa døgnet rundt, utføre diverse oppdrag osv.

Det sier seg selv at det er en psykisk påkjenning å være innestengt så lenge med så mange mennesker, noen en kanskje ikke kommer over ens med osv.

Det er kamera på sovrommet, i dusjen, på toalettet, over alt. Det er speil/vinduer over alt som har kamera.

Vinneren, Britt, var ikke bare den som vant flest hjerter i år, men hun klarte faktisk å være der inne med et smil fra øre til øre omtrent hver dag. Hun klagde sjelden, fant på underholdende sprell, trøstet andre deltagere, takket for alt de mottok i BB huset ol.

Jeg vil helt klart si det er en form for bragd det å kunne klare å være innestengt på den måten så lenge og fremdeles klare å beholde vett, forstand, smil og humør.

De aller fleste der inne fikk, gråteanfall, raserianfall, datt sammen psykisk innimellom ol.

Britt holdt koken hele veien og var en klar og veldig verdig vinner, mener nå jeg.

:)

Mye kan tyde på at du har gått deg fullstendig vill i begrepene bragd og prestasjon, hvis det programinnholdet jeg har fått meg forklart, stemmer.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det ble gjentatt 3-4 ganger helt på slutten av dette "finale"-programmet i går kveld.

Du kan sikkert se programmet i reprise på Internett, hvis du skulle være i tvil.

Ble det gjentatt 3-4 ganger at Britt har gjort en bragd av programlederne??

Gjest Ramina
Skrevet

Mye kan tyde på at du har gått deg fullstendig vill i begrepene bragd og prestasjon, hvis det programinnholdet jeg har fått meg forklart, stemmer.

Så har vi vel forskjellige meninger om ordets betydning.

Var det det viktigste i tråden din?

Jeg synes vinneren har gjort noe "stort, uvanlig, spesiellt", kall det hva du vil.

Du fikk en forklaring på programmet, som du spurte om, var det verdt noe eller?

Gjest makalös-manick
Skrevet

Ble det gjentatt 3-4 ganger at Britt har gjort en bragd av programlederne??

JA!!

Gjest makalös-manick
Skrevet

Så har vi vel forskjellige meninger om ordets betydning.

Var det det viktigste i tråden din?

Jeg synes vinneren har gjort noe "stort, uvanlig, spesiellt", kall det hva du vil.

Du fikk en forklaring på programmet, som du spurte om, var det verdt noe eller?

Nesten komisk at folk får så til de grader skylapper av noe som høres ut som et idiotisk "program"-konsept.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nesten komisk at folk får så til de grader skylapper av noe som høres ut som et idiotisk "program"-konsept.

Du som sier du ikke har sett programmet eller vet hva det går ut på, kan vel strengt tatt ikke uttale deg.

Gjest M.Angelica
Skrevet

JA!!

He he..javel! Da legger de vel noe annet i ordet bragd enn hva du gjør da.

Forresten, hva med å skaffe seg et fast nick snart? :P

Gjest makalös-manick
Skrevet

Du som sier du ikke har sett programmet eller vet hva det går ut på, kan vel strengt tatt ikke uttale deg.

Jeg skrev at "det HØRES UT som et idiotisk programkonsept".

Men det er du kanskje uenig i, sånn verdimessig sett??

*LOL*

Gjest makalös-manick
Skrevet

He he..javel! Da legger de vel noe annet i ordet bragd enn hva du gjør da.

Forresten, hva med å skaffe seg et fast nick snart? :P

Hva legger du selv i begrepet bragd/prestasjon?

Gjest Perpeetum Mobile
Skrevet

Hva legger du selv i begrepet bragd/prestasjon?

den går hit, den går dit, den går rundt en liten bit, ....

- Men vad gör egentligen den her maskinen?

- Det är en evoghetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, .......

Gjest Wer bist du?
Skrevet

- Det är en evoghetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, det är en evighetsmaskin, .......

...og ellers har du det bra?

Gjest makalös-manick
Skrevet

Bra fanget!! ;) *ler*

Gjest Ramina
Skrevet

Du som starter en tråd "Hva med litt folkeskikk her?" som inneholder en tale om å kunne svare ordentlig.

Hvorfor sier du at folk får skylapper av et idiotisk konsept?

Jeg har sett BB men anser meg slettes ikke ha skylapper av den grunn.

Det er et uhøytidelig tv program, og man bør strengt tatt ikke fylle hverddagen sin med bare høytidelige saker og ting for å være oppegående vet du.

Gjest Ramina
Skrevet

*ler*

Dagens beste.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg skrev at "det HØRES UT som et idiotisk programkonsept".

Men det er du kanskje uenig i, sånn verdimessig sett??

*LOL*

Hare du lagt til side kravet om folkeskikk nå, du da? Eller er det ikke mangel på folkeskikk å svare spydig og le av folk?

Gjest makalös-manick
Skrevet

Hare du lagt til side kravet om folkeskikk nå, du da? Eller er det ikke mangel på folkeskikk å svare spydig og le av folk?

Det er fullt akseptabelt å le av folk som dyrker programopplegg som Big Brother.

Det skulle da bare mangle.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er fullt akseptabelt å le av folk som dyrker programopplegg som Big Brother.

Det skulle da bare mangle.

For det første: På seg selv kjenner man andre. Du er tydeligvis totalt blottet for folkeskikk. Eller er av den typen som mener du selv har større rettigheter til alt mulig enn andre.

For det andre: Du uttaler deg om et konsept du har innrømmet å ha null snøring på, og likevel syns du det er lov til å le av folk som liker det?

Legg dum til manglende folkeskikk - og så ser du deg i speilet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...