Gjest må vite det Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Noen som kan forklare meg hva dette ordet betyr? 0 Siter
Gjest må vite det Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Har lest et sted at dette kan være skade for huden f.eks ved graviditet (hos fosteret) når man går på en type medisin.Noen som vet mere om dette? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Har lest et sted at dette kan være skade for huden f.eks ved graviditet (hos fosteret) når man går på en type medisin.Noen som vet mere om dette? Toksisitet vil jeg tro er graden av giftighet hos ting som planter, dyr, medisiner o.l. Tenker du på toxoplasmose tro? Det er en bakterie (?) som kan være svært skadelig for fosteret ja. 0 Siter
Gjest må vite det Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Toksisitet vil jeg tro er graden av giftighet hos ting som planter, dyr, medisiner o.l. Tenker du på toxoplasmose tro? Det er en bakterie (?) som kan være svært skadelig for fosteret ja. Nei, det er ikke Tokosplasmose jeg mener. Det står flg. i Felleskatalogen:I dyreforsøk er det sett redusert fostervekst og -størrelse, samt redusert fosteroverlevelse, trolig pga. toksisitet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Nei, det er ikke Tokosplasmose jeg mener. Det står flg. i Felleskatalogen:I dyreforsøk er det sett redusert fostervekst og -størrelse, samt redusert fosteroverlevelse, trolig pga. toksisitet. Da er det vel fordi det medikamentet det henvises til har en viss giftighet? 0 Siter
Gjest må vite det Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Da er det vel fordi det medikamentet det henvises til har en viss giftighet? Ja, det er dette jeg lurer på også. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Ja, det er dette jeg lurer på også. Medisiner kan jo være virkningsfulle og ufarlige ellers, men altså kjempeskadelige om kvinnen som tar dem er gravid. Mange medisiner frarådes jo sterkt under graviditet. Er det noe konkret du har mistanke om så bør du kanskje kontakte legen din? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.