Gå til innhold

Toksisitet

Anbefalte innlegg

Gjest må vite det
Skrevet

Noen som kan forklare meg hva dette ordet betyr?

Gjest må vite det
Skrevet

Har lest et sted at dette kan være skade for huden f.eks ved graviditet (hos fosteret) når man går på en type medisin.Noen som vet mere om dette?

Skrevet

Har lest et sted at dette kan være skade for huden f.eks ved graviditet (hos fosteret) når man går på en type medisin.Noen som vet mere om dette?

Toksisitet vil jeg tro er graden av giftighet hos ting som planter, dyr, medisiner o.l.

Tenker du på toxoplasmose tro? Det er en bakterie (?) som kan være svært skadelig for fosteret ja.

Gjest må vite det
Skrevet

Toksisitet vil jeg tro er graden av giftighet hos ting som planter, dyr, medisiner o.l.

Tenker du på toxoplasmose tro? Det er en bakterie (?) som kan være svært skadelig for fosteret ja.

Nei, det er ikke Tokosplasmose jeg mener.

Det står flg. i Felleskatalogen:I dyreforsøk er det sett redusert fostervekst og -størrelse, samt redusert fosteroverlevelse, trolig pga. toksisitet.

Skrevet

Nei, det er ikke Tokosplasmose jeg mener.

Det står flg. i Felleskatalogen:I dyreforsøk er det sett redusert fostervekst og -størrelse, samt redusert fosteroverlevelse, trolig pga. toksisitet.

Da er det vel fordi det medikamentet det henvises til har en viss giftighet?

Gjest må vite det
Skrevet

Da er det vel fordi det medikamentet det henvises til har en viss giftighet?

Ja, det er dette jeg lurer på også.

Skrevet

Ja, det er dette jeg lurer på også.

Medisiner kan jo være virkningsfulle og ufarlige ellers, men altså kjempeskadelige om kvinnen som tar dem er gravid. Mange medisiner frarådes jo sterkt under graviditet.

Er det noe konkret du har mistanke om så bør du kanskje kontakte legen din?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...