Gå til innhold

Hvilken bil til 3-barnsfamilie!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har, i mine øyne _endelig, Passaten vår takket for seg...

Den er veldig god og romslig, det er en

-91modell, men nå har vi kostet på så mye på den tidligere, og nå gidder vi ikke mer!

Vi må ha en bil som har god plass til 3 barneseter, gjerne 3-punktsseler baki, det må være god takhøyde, da vi er lange hele gjengen. Det må også være god bagasjeplass.

Tilleggsutstyr som aircondition osv. tar vi som bonus.

Vi har ikke veldig mye penger, men bilen kan vel koste fra 150 000-180 000, når vi nå først kjøper en ordentlig bil.

Har du tips!? Vi tenkte en stund på Ford Mondeo, men klarer ikke å overbevise svigerfar om at Ford er ok... (Han er pensjonert bilmekaniker...:-)

Gjest rosa73
Skrevet

Du får ikke en relativt ny og romslig bil for 180000. Men hvis du er villig til å kjøpe en eldre modell går det kanskje. Sjekk kollisjonstester!

Har en Citroen C5. Veldig fornøyd! God plass, god komfort, scorer bra på sikkerhet.

Gjest finn.no
Skrevet

Har du sett etter biler på finn.no ? Der kan du ta et avansert søk på alle biler i din prisklasse, stv. +++++++ Kanskje du finner en som passer dere.

Der fant vi Passaten vår i sin tid.

Gjest Fiat - reklame
Skrevet

Fiat Multipla - for oss med 3 unger passer den ypperlig. Den kan kjøpes brukt - 2-3 år gammel for ca. den prisen du nevner. (De som er brukte er impoerterte, da de ikke fantes i Norge som nye)

Fordeler:

6 seter airbags som kan skrus av og på enkelt

setene kan tas ut (flerbruksbil)

alle setene kan justeres i ryggen (kjekt når ungene skal sove, å kunne helle litt på ryggen så de ikke henger forover i setet)

Setene i midten kan klappes ned og bli bord (veldig kjekt)

Og for dem som sier Fiat er noe dritt,- det er pga dere at vi har en god bil til en billig penge ;-)

Skrevet

Volkswagen Touran eller Sharan. (Vi har Touran)

God plass, høyt nok under taker, man sitter også nokså høyt, trepunktsseler osv.

Gjest Fiat - reklame
Skrevet

Volkswagen Touran eller Sharan. (Vi har Touran)

God plass, høyt nok under taker, man sitter også nokså høyt, trepunktsseler osv.

Tror du overså prisen de hadde lyst til å betale..? Dette er da dyrere biler enn 150-180.000 ? I alle fall må de bli noen år eldre for å komme så langt ned i pris.

Multiplaen har det du nevner, og krever ikke så høy pris :-)

Skrevet

Tror du overså prisen de hadde lyst til å betale..? Dette er da dyrere biler enn 150-180.000 ? I alle fall må de bli noen år eldre for å komme så langt ned i pris.

Multiplaen har det du nevner, og krever ikke så høy pris :-)

Jeg overså prisen, du har rett i det. Men jeg ville likevel foreslå det - siden det er gode biler. :)

Personlig ville jeg heller betalt noe mer for å få kvalitet, evt. kjøpe brukt for å få ned prisen noe.

Skrevet

Jeg overså prisen, du har rett i det. Men jeg ville likevel foreslå det - siden det er gode biler. :)

Personlig ville jeg heller betalt noe mer for å få kvalitet, evt. kjøpe brukt for å få ned prisen noe.

Vi har, bare for å nevne det, en helt ny Vectra Stasjonsvogn, i tillegg til denne eldgamle passaten, derfor betaler vi ikke mer for en bil som blir såpass mye brukt! Vectraen "sparer" vi litt!

Den "nye" bilen kommer også til å bli brukt mer som "gårdsbil"!

Likevel vil vi ha plass til alle ungene, og de skal sitte sikkert når de er med!

Skrevet

Jeg har en Toyota Yaris Verso som jeg er veldig fornøyd med. Men det kan kanskje bli trangt med tre barneseter bak.

Gjest josefine 1
Skrevet

Vi har, bare for å nevne det, en helt ny Vectra Stasjonsvogn, i tillegg til denne eldgamle passaten, derfor betaler vi ikke mer for en bil som blir såpass mye brukt! Vectraen "sparer" vi litt!

Likevel vil vi ha plass til alle ungene, og de skal sitte sikkert når de er med!

Vi hentet oss også en helt ny Vectra stv. nå i mai :o), er KJEMPEFORNØYDE med den !!

Skrevet

Vi hentet oss også en helt ny Vectra stv. nå i mai :o), er KJEMPEFORNØYDE med den !!

Ja, det er virkelig knallbil! Men plassmessig kommer den ikke opp i mot vår _gamle_ Passat fra 1991!!!:-) Derfor ønsker vi oss "ny" bil i samme størrelse, og da mener vi _ikke_ splunka ny fra år 2005, altså!

Gjest josefine 1
Skrevet

Ja, det er virkelig knallbil! Men plassmessig kommer den ikke opp i mot vår _gamle_ Passat fra 1991!!!:-) Derfor ønsker vi oss "ny" bil i samme størrelse, og da mener vi _ikke_ splunka ny fra år 2005, altså!

Vi hadde Passat 98 mod. og Vectraen er større enn den :o).

Skrevet

Ok, skjønner :)

Skrevet

Vi hadde Passat 98 mod. og Vectraen er større enn den :o).

Ja, Passatene fikk nemlig nytt karosseri i 92 eller noe sånt, så vår Passat er _mye_ større enn dagens modeller, - og ihvertfall mye større enn Vectra'en!! Det merker vi godt når vi skal ut med vogn... Da velger vi alltid Pasaten! -men nå er det slutt... *snufs*

Skrevet

Fiat Multipla - for oss med 3 unger passer den ypperlig. Den kan kjøpes brukt - 2-3 år gammel for ca. den prisen du nevner. (De som er brukte er impoerterte, da de ikke fantes i Norge som nye)

Fordeler:

6 seter airbags som kan skrus av og på enkelt

setene kan tas ut (flerbruksbil)

alle setene kan justeres i ryggen (kjekt når ungene skal sove, å kunne helle litt på ryggen så de ikke henger forover i setet)

Setene i midten kan klappes ned og bli bord (veldig kjekt)

Og for dem som sier Fiat er noe dritt,- det er pga dere at vi har en god bil til en billig penge ;-)

HVa koster disse ny, da!? Ble en smule nysgjerrig, nå!

Gjest Flystripa
Skrevet

Tusen takk! Den så unektelig litt kul ut, da! Skal få gubben til å se på'n, og!:-)

Dette er en genial bil. Jeg har hatt en 2000-mod, 2.0 16V med 140 hk. Nå har jeg en litt nyere og litt større dieselmaskin ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...