Gå til innhold

Laste ned Win 98SE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg digitalkamera, Canon Ixus 50, hvor driveren forlanger minst Win 98SE og jeg kjører Win 98 og får dermed ikke installert driveren.

Kan noen hjelpe meg med å få ned en annen driver fra Canons sider eller finne en lenke der jeg kan laste ned Win 98SE? Får det ikke til, verken fra Canons sider eller fra Microsofts.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du må nok oppgradere hele operativsystemet. 98SE er versjonen etter 98. Tror ikke du finner en brukbar på nettet.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Skal du først så glem 98SE, gå for XP likegodt. Den andre er utdatert...

Skrevet

Støtter "Wer bist du" - du må nok gå over på Windows XP.

Hva er forresten grunnen til at du fortsatt har gamle 98???

Det er altfor mange sikkerhetshull i så gamle versjoner... For ikke å snakke om diverse kompabilitetsproblemer, slik som du nå opplever da...

Skrevet

Det er altfor mange sikkerhetshull i så gamle versjoner... For ikke å snakke om diverse kompabilitetsproblemer, slik som du nå opplever da...

Jabb jabb jabb... Maskina er ikke helt ny da. Aner ikke om den har kapasitet nok til XP engang. Skal se jeg må til å kjøpe ny pc for skattepengene! Hm.

Skrevet

Om jeg oppgraderer vraket fra 98 til XP - mister jeg da alt som er på pc'n fra før? Nå har jeg vel brent det meste, men en liiiten backuprunde må vel til først ja.

Skrevet

Skal du først så glem 98SE, gå for XP likegodt. Den andre er utdatert...

Om maskinen er så gammel at den kjører første versjon av 98, så er den neppe kraftig nok til å kjøre XP.

Skrevet

Om jeg oppgraderer vraket fra 98 til XP - mister jeg da alt som er på pc'n fra før? Nå har jeg vel brent det meste, men en liiiten backuprunde må vel til først ja.

Se svaret mitt til "Wer bist du" lenger ned - det er sannsynligvis ikke en god ide å forsøke å oppgradere til XP uten å oppgradere / skifte ut maskinvaren også.

Skrevet

Du må nok oppgradere hele operativsystemet. 98SE er versjonen etter 98. Tror ikke du finner en brukbar på nettet.

"Tror ikke du finner en brukbar på nettet."

Det gjør du, men ikke lovlig.

"................................"

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Tror ikke du finner en brukbar på nettet."

Det gjør du, men ikke lovlig.

"................................"

Er det lov å si det, da? ;-) At man vet om sånne steder, altså... Ehhh...

Skrevet

Det er vel omtrent på linje med å si at man vet det går an å stjele fra butikker. Å vite at det går an å være kriminell er ikke det samme som å være det selv :)

Skrevet

For det første, så er det selvfølgelig ikke noe lov mot det. For det andre, så har jeg ikke sagt noe om at jeg "vet om" hvor man finner slikt :-)

Jeg er som regel en sterk motstander av piratkopiering - prisene på software er stive nok som det er.

"..............................."

petter smart
Skrevet

Microsoft vurderte faktisk å kutte support på win98 fordi det var så gammelt, men bestemte seg for å holde ut ett par år til.

Tror ikke du får kjøpt win98 noe sted lenger. Dermed er det vel egentlig greit å laste det ned gratis fra nettet.

Du finner sikkert noe på en torrent tracker.

Skrevet

Microsoft vurderte faktisk å kutte support på win98 fordi det var så gammelt, men bestemte seg for å holde ut ett par år til.

Tror ikke du får kjøpt win98 noe sted lenger. Dermed er det vel egentlig greit å laste det ned gratis fra nettet.

Du finner sikkert noe på en torrent tracker.

Jeg har jo Win98, men trenger en oppgradering til second edition... Nå kan det se ut til at jeg får tak i den via jobben, evt. at broren til sussebassen min har Win2000 på cd-rom. Ble arbeidsomt dette kameraet gitt.

petter smart
Skrevet

Jeg har jo Win98, men trenger en oppgradering til second edition... Nå kan det se ut til at jeg får tak i den via jobben, evt. at broren til sussebassen min har Win2000 på cd-rom. Ble arbeidsomt dette kameraet gitt.

Såvidt jeg vet er det ikke mulig å oppgradere fra win98 til win98SE uten å skaffe et helt nytt operativsystem (det er altså ikke mulig å oppgradere det på lik linje med at en oppgraderer fra en versjon av nero til en annen).

Har du sjekket at PC'en din takler win2000?

Skrevet

Før du evt. forsøker å installere Win2k bør du vite nøyaktig hva slags maskin du har - prosessor og ram er det viktigste. Win98 kjører fint på 128MB ram, mens det er bare å glemme i Win2k. 256 er absolutt minimum for å ha et system du kan bruke til noe.

"................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...