Lillemus Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Jeg har kjøpt meg digitalkamera, Canon Ixus 50, hvor driveren forlanger minst Win 98SE og jeg kjører Win 98 og får dermed ikke installert driveren. Kan noen hjelpe meg med å få ned en annen driver fra Canons sider eller finne en lenke der jeg kan laste ned Win 98SE? Får det ikke til, verken fra Canons sider eller fra Microsofts. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Du må nok oppgradere hele operativsystemet. 98SE er versjonen etter 98. Tror ikke du finner en brukbar på nettet. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Skal du først så glem 98SE, gå for XP likegodt. Den andre er utdatert... 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Støtter "Wer bist du" - du må nok gå over på Windows XP. Hva er forresten grunnen til at du fortsatt har gamle 98??? Det er altfor mange sikkerhetshull i så gamle versjoner... For ikke å snakke om diverse kompabilitetsproblemer, slik som du nå opplever da... 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Skrevet 23. mai 2005 Støtter "Wer bist du" - du må nok gå over på Windows XP. Hva er forresten grunnen til at du fortsatt har gamle 98??? Det er altfor mange sikkerhetshull i så gamle versjoner... For ikke å snakke om diverse kompabilitetsproblemer, slik som du nå opplever da... Jabb jabb jabb... Maskina er ikke helt ny da. Aner ikke om den har kapasitet nok til XP engang. Skal se jeg må til å kjøpe ny pc for skattepengene! Hm. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Skrevet 23. mai 2005 Støtter "Wer bist du" - du må nok gå over på Windows XP. Hva er forresten grunnen til at du fortsatt har gamle 98??? Det er altfor mange sikkerhetshull i så gamle versjoner... For ikke å snakke om diverse kompabilitetsproblemer, slik som du nå opplever da... Om jeg oppgraderer vraket fra 98 til XP - mister jeg da alt som er på pc'n fra før? Nå har jeg vel brent det meste, men en liiiten backuprunde må vel til først ja. 0 Siter
citoyen Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Skal du først så glem 98SE, gå for XP likegodt. Den andre er utdatert... Om maskinen er så gammel at den kjører første versjon av 98, så er den neppe kraftig nok til å kjøre XP. 0 Siter
citoyen Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Om jeg oppgraderer vraket fra 98 til XP - mister jeg da alt som er på pc'n fra før? Nå har jeg vel brent det meste, men en liiiten backuprunde må vel til først ja. Se svaret mitt til "Wer bist du" lenger ned - det er sannsynligvis ikke en god ide å forsøke å oppgradere til XP uten å oppgradere / skifte ut maskinvaren også. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Du må nok oppgradere hele operativsystemet. 98SE er versjonen etter 98. Tror ikke du finner en brukbar på nettet. "Tror ikke du finner en brukbar på nettet." Det gjør du, men ikke lovlig. "................................" 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 "Tror ikke du finner en brukbar på nettet." Det gjør du, men ikke lovlig. "................................" Er det lov å si det, da? ;-) At man vet om sånne steder, altså... Ehhh... 0 Siter
citoyen Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Er det lov å si det, da? ;-) At man vet om sånne steder, altså... Ehhh... Det er vel omtrent på linje med å si at man vet det går an å stjele fra butikker. Å vite at det går an å være kriminell er ikke det samme som å være det selv 0 Siter
Prozak Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Er det lov å si det, da? ;-) At man vet om sånne steder, altså... Ehhh... For det første, så er det selvfølgelig ikke noe lov mot det. For det andre, så har jeg ikke sagt noe om at jeg "vet om" hvor man finner slikt :-) Jeg er som regel en sterk motstander av piratkopiering - prisene på software er stive nok som det er. "..............................." 0 Siter
petter smart Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Microsoft vurderte faktisk å kutte support på win98 fordi det var så gammelt, men bestemte seg for å holde ut ett par år til. Tror ikke du får kjøpt win98 noe sted lenger. Dermed er det vel egentlig greit å laste det ned gratis fra nettet. Du finner sikkert noe på en torrent tracker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Skrevet 24. mai 2005 Microsoft vurderte faktisk å kutte support på win98 fordi det var så gammelt, men bestemte seg for å holde ut ett par år til. Tror ikke du får kjøpt win98 noe sted lenger. Dermed er det vel egentlig greit å laste det ned gratis fra nettet. Du finner sikkert noe på en torrent tracker. Jeg har jo Win98, men trenger en oppgradering til second edition... Nå kan det se ut til at jeg får tak i den via jobben, evt. at broren til sussebassen min har Win2000 på cd-rom. Ble arbeidsomt dette kameraet gitt. 0 Siter
petter smart Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Jeg har jo Win98, men trenger en oppgradering til second edition... Nå kan det se ut til at jeg får tak i den via jobben, evt. at broren til sussebassen min har Win2000 på cd-rom. Ble arbeidsomt dette kameraet gitt. Såvidt jeg vet er det ikke mulig å oppgradere fra win98 til win98SE uten å skaffe et helt nytt operativsystem (det er altså ikke mulig å oppgradere det på lik linje med at en oppgraderer fra en versjon av nero til en annen). Har du sjekket at PC'en din takler win2000? 0 Siter
Prozak Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Jeg har jo Win98, men trenger en oppgradering til second edition... Nå kan det se ut til at jeg får tak i den via jobben, evt. at broren til sussebassen min har Win2000 på cd-rom. Ble arbeidsomt dette kameraet gitt. Før du evt. forsøker å installere Win2k bør du vite nøyaktig hva slags maskin du har - prosessor og ram er det viktigste. Win98 kjører fint på 128MB ram, mens det er bare å glemme i Win2k. 256 er absolutt minimum for å ha et system du kan bruke til noe. "................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.