Gå til innhold

Arbeidsledig

Gjest kanskje jeg sier opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man arbeidsledighetstrygd om man sier opp jobben sin på grunn av endrede arbeidsforhold? Hvordan vet man hvor mye man eventuelt får?

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• Logitechmusa

5

• fei1365380229

4

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

man får men man får en slags karantenetid - En kamerat av dattern min angrer som en hund for at han sa opp- tror han måtte vente noe uker før han fikk penger. Mens - om han hadde blitt sagt opp hadde fått med en gang.

Skrevet

man får men man får en slags karantenetid - En kamerat av dattern min angrer som en hund for at han sa opp- tror han måtte vente noe uker før han fikk penger. Mens - om han hadde blitt sagt opp hadde fått med en gang.

Hvordan vet man hvor mye man får uten å ringe arbeidskontoret?

Skrevet

Hvis ikke jeg husker feil, eller dette har forandret seg så må du "som straff" for å si opp selv vente 8 uker på å motta arbeidsledighetstrygd.

De regner ut på arb.kontoret dagsatsen du vil få.

Skrevet

Hvordan vet man hvor mye man får uten å ringe arbeidskontoret?

Gå inn på A-etats sine sider.

Der tror jeg det skal stå beskrevet hvordan de regner ut dagsats.

Det er en viss prosent (60?) av de tre siste års inntekt, eller det beste av de tre, eller noe sånt.

Sjekk det ut på www.aetat.no

Skrevet

8 ukers karantene, og trygda blir ca. 60 % av inntekten din.

Dersom du blir sakt opp slipper du karantene.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

8 ukers karantene, og trygda blir ca. 60 % av inntekten din.

Dersom du blir sakt opp slipper du karantene.

Trodde det var 12 uker karantene når man sa opp jobben selv og 8 uker når man nektet å ta en jobb man fikk tilbud om? Men ting har nok endret seg siden jeg var arbeidsledig for flere år siden.

Gjest antigüedades
Skrevet

Dette er vel ikke helt seriøst å jukse med, men med en legeerklæring aom at du ikke kan ha en slik jobb mer, så slipper du 8 uker karantene.

Skrevet

Trodde det var 12 uker karantene når man sa opp jobben selv og 8 uker når man nektet å ta en jobb man fikk tilbud om? Men ting har nok endret seg siden jeg var arbeidsledig for flere år siden.

Jeg tror også - 12 - men det er fordi han kameraten jeg vet om får penger nå 1.juni -og jeg mener han sa opp til 1.mars

Skrevet

Dette er vel ikke helt seriøst å jukse med, men med en legeerklæring aom at du ikke kan ha en slik jobb mer, så slipper du 8 uker karantene.

8 uker karantene er ganske mye. Jeg sier ikke opp hverken fordi jeg er syk eller mistrives i jobben.

Gjest antigüedades
Skrevet

8 uker karantene er ganske mye. Jeg sier ikke opp hverken fordi jeg er syk eller mistrives i jobben.

Da misbruker du trygdeytelser. Men du er i godt selskap, halve Norge gjør det.

Skrevet

Jeg tenkte ikke på å få en sykemelding.

Gjest blærgh
Skrevet

Bare subb som misbruker trygdeytelser, uansett hvilken sosioøkonomisk klasse de tilhører.

Gjest antigüedades
Skrevet

Jeg tenkte ikke på å få en sykemelding.

Hvis du har jobb og ikke har noen annen grunn til å si opp enn latskap.

Gjest antigüedades
Skrevet

Bare subb som misbruker trygdeytelser, uansett hvilken sosioøkonomisk klasse de tilhører.

Noen har veldig lyst til å heller være hjemme med barna og spare penger.

Gjest blærgh
Skrevet

Noen har veldig lyst til å heller være hjemme med barna og spare penger.

Årsaken er irrelevant.

Skrevet

Hvis du har jobb og ikke har noen annen grunn til å si opp enn latskap.

Jeg har ikke sagt at det er latskap. Men omorganisering i bedriften gjør at jeg må jobbe skift og det lar seg ikke praktisk gjennomføre i min situasjon. Jeg ønsker å få meg en ny jobb, så jeg kommer til å søke på andre jobber.

Gjest antigüedades
Skrevet

Årsaken er irrelevant.

Jeg syns vel heller det burde være obligatorisk skolegang for arbeidsledige. Hovedgrunnen er at så veldig mange tjener penger på si med dagpenger, og at staten vil spare store summer på at ingen får gå ledig med betaling. Syns egentlig alle burde få anledning til å tilleggsutdanne seg på statens regning. Bl a er det store grupper som burde kunne mye mer om IT og IT-verktøy, regnskap, markedsføring, juss, psykologi osv.

Gjest blærgh
Skrevet

Jeg syns vel heller det burde være obligatorisk skolegang for arbeidsledige. Hovedgrunnen er at så veldig mange tjener penger på si med dagpenger, og at staten vil spare store summer på at ingen får gå ledig med betaling. Syns egentlig alle burde få anledning til å tilleggsutdanne seg på statens regning. Bl a er det store grupper som burde kunne mye mer om IT og IT-verktøy, regnskap, markedsføring, juss, psykologi osv.

Jeg irriterer meg over de snylterne som jeg studerer sammen med som får sine utdanninger dekt, og det til tross for at de selv ikke har finansiert noen utdanning tidligere.

Gjest kanskje jeg sier opp.
Skrevet

Årsaken er irrelevant.

Det kan du ikke mene. Jeg er ikke arbeidsledig nå, og ønsker heller ikke bli det. Men inntil jeg får meg en ny jobb så blir jeg muligens tvunget til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...