Gå til innhold

hva slags utdannelse

Anbefalte innlegg

Gjest i utdanning
Skrevet

Har de som jobber på krisesenter? Hva går jobben ut på?

Gjest antigüedades
Skrevet

Vet ikke, men tiltrekker ikke slike jobber folk som er i krise selv?

Gjest i utdanning
Skrevet

Vet ikke, men tiltrekker ikke slike jobber folk som er i krise selv?

Jo, kanskje de som har den erfaringa i alle fall. Men man må vel ha en formell utdanning av noe slag? Man kan vel ikke troppe opp og si at man ble slått en gang liksom??

Gjest antigüedades
Skrevet

Jo, kanskje de som har den erfaringa i alle fall. Men man må vel ha en formell utdanning av noe slag? Man kan vel ikke troppe opp og si at man ble slått en gang liksom??

Ikke uten grunn at jeg nevner det, da to jeg kjenner jobber/jobba på krisesenter i Oslo. Deres adferd minte meg om kjerrinskinna i de to svenske programmene om "kvinner i kamp" mot menn. "Kønskampen". Aldri har jeg vært så uenig med noen mennesker som de to. De stemplet alle menn med et stempel: mannsgriser, at alle menn var slik, noen menn klarte bare å behersel seg så lenge de ble holdt i øra, andre ikke. Det var ikke tvil om hvem som skulle holde hvem i øra.

Gjest rosa73
Skrevet

De fleste som jobber der er frivillige så vidt jeg vet. Altså ingen krav til utdannelse, men mer til de menneskelige kvalifikasjonene. Det kan godt være at det er krav om at en leder eller noe skal være utdannet, det aner jeg ikke. Og det er noe tull å tro at alle som gjør en frivillig innsats der har vært mishandlet selv. Og hvis noen har vært det så trenger de ikke å være idioter for det! Tvert imot! (Ble litt irritert på tråden under her...;)

Gjest signe signatur
Skrevet

Krever de formell utdannelse? Tror jeg ville fått jobb der, med relevant utdannelse (ikke fullført) innenfor psykologi og erfaring fra institusjoner for omsorgssviktede.

Har aldri selv vært utsatt for noe (jfr antigüedades' svar til deg).

Skrevet

Krisesenter jobbing er basert på frivillighet. På samme vis har ikke det offentlige noe tilbud til menn som er voldelige.

"Hver fjerde kvinne og hver femte mann i alderen 20 til 54 år har opplevd vold eller trussel om vold i parforhold. Mannen slår mest, men volden rammer begge kjønn."

http://program.forskningsradet.no/vfo/nyhet/nyhet528.php3

Skrevet

Krisesenter jobbing er basert på frivillighet. På samme vis har ikke det offentlige noe tilbud til menn som er voldelige.

"Hver fjerde kvinne og hver femte mann i alderen 20 til 54 år har opplevd vold eller trussel om vold i parforhold. Mannen slår mest, men volden rammer begge kjønn."

http://program.forskningsradet.no/vfo/nyhet/nyhet528.php3

Å nei! Ordelingsfeil! Krisesenterjobbing!

Gjest studenter og andre
Skrevet

Jeg jobbet på krisesenter mens jeg studerte psykologi, men det var mange andre med ulik bakgrunn der.

Gjest i utdanning
Skrevet

Jeg jobbet på krisesenter mens jeg studerte psykologi, men det var mange andre med ulik bakgrunn der.

Helt frivillig? Altså uten lønn? ei nå har jeg vel misforstått vel?

Gjest studenter og andre
Skrevet

Ja du har rett, jeg var frivillig uten lønn. Jeg vet ikke hva de fulltidsansatte med lønn var utdannet. Men jeg vil tro de kanskje hadde 3-års sosialfaglig utdanning av ulikt slag??

Men kan du ikke bare ringe et krisesenter å spørre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...