Gå til innhold

Kan noen slå meg i hodet med noe hardt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis fornuften sier at dette er en dum idé, så tenk på at du nå har større sjangse for å få tvillinger.. dobbel glede ja, men hadde du orket all den gleden nå? :-)

På vei for å hente lillemann i barnehagen i dag (straks 1 år) gikk jeg faktisk og tenkte at jeg ønsker meg tre barn. Nr to om et par år, og så en attpåklatt når jeg er rundt 38.

Men vi får se hva jeg tenker om det når den tid kommer. :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Håper for din del at det glir over da;)

Orker du å ha småbarn langt opp i 40-årsalderen?

Vi er like gamle og vi har like mange barn.

Jeg kommer nok aldri til det punkt at jeg ønsker meg flere barn.

Men jeg merker at jeg reagerer når jeg hører babygråt. Får liksom lyst til å ta babyen og holde den inntil meg.

Men ellers er jeg så fryktelig glad for at jeg er ferdig med å produsere;)

skorpionfisken
Skrevet

Verpesjuk?

Ja.

Sykt.

Men det går over. Det må det gjøre!

skorpionfisken
Skrevet

Håper for din del at det glir over da;)

Orker du å ha småbarn langt opp i 40-årsalderen?

Vi er like gamle og vi har like mange barn.

Jeg kommer nok aldri til det punkt at jeg ønsker meg flere barn.

Men jeg merker at jeg reagerer når jeg hører babygråt. Får liksom lyst til å ta babyen og holde den inntil meg.

Men ellers er jeg så fryktelig glad for at jeg er ferdig med å produsere;)

Jeg var 100% overbevist om at jeg aldri ville ønske flere barn. Har det utmerket med de jeg har. Jeg var glad jeg var ferdig med småbarnsperioden.

Så hva som nå farer i meg skjønner jeg ikke.

Men det MÅ da gå over, fort!

Gjest antigüedades
Skrevet

Ja.

Sykt.

9 mnd med økende oppakning og 18 års fast jobb, en mill i utgifter?

skorpionfisken
Skrevet

9 mnd med økende oppakning og 18 års fast jobb, en mill i utgifter?

Takker pent. Godt med noen med gangsyn :-).

Gjest antigüedades
Skrevet

Takker pent. Godt med noen med gangsyn :-).

I morsrusen er det vanskelig å se klart. Du kan jo låne deg en, men noen blir bare verre av det.

Jeg har et annet problem: jeg har ikke funnet noen jeg vil ha barn med. Det som er vanskelig å se er at man ikke bare får et barn, men en barnemor/far på kjøpet, og de kan være vanskeligere enn barnet.

Gjest nei, det gjør jeg ikke
Skrevet

Moren min var eldre enn deg da hun fikk sistemann.... Hva mener samboeren din, da? Han er da heller ikke så gammel! Lykke til med valg.....

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg var 100% overbevist om at jeg aldri ville ønske flere barn. Har det utmerket med de jeg har. Jeg var glad jeg var ferdig med småbarnsperioden.

Så hva som nå farer i meg skjønner jeg ikke.

Men det MÅ da gå over, fort!

Det er koselig med baby, men babytiden går så fort.

Plutselig begynner de i barnehage, så må dere følge og hente. Dere må fly på konferansetimer og foredremøter.

Det samme med når de begynner på skolen. I tilegg kommer leksehjelp.

Så starter fritidsaktivitetene, du må bake kaker, kjøre hit og dit.

I tilegg må du tenke på at det blir en tid hvor dere må dele dere når dere skal på skiturer, alpinbakken, sykkelturer osv.

Høres negativ ut jeg sikkert nå.

Vi fikk "attpåklatten" da jeg var 35 og mannen min 43 år. Jeg er utrolig glad for at vi fikk henne, men jeg kjenner at det var gammelt nok både for min del og mannen min sin del.

Mye faller på meg, og det var jeg forberedt på, men jeg er glad jeg ikke var enda eldre.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Plutselig begynner de i barnehage, så må dere følge og hente. Dere må fly på konferansetimer og foredremøter.

I tilegg må du tenke på at det blir en tid hvor dere må dele dere når dere skal på skiturer, alpinbakken, sykkelturer osv.

Vi fikk "attpåklatten" da jeg var 35 og mannen min 43 år. Jeg er utrolig glad for at vi fikk henne, men jeg kjenner at det var gammelt nok både for min del og mannen min sin del.

Mye faller på meg, og det var jeg forberedt på, men jeg er glad jeg ikke var enda eldre.

Skal ikke bare være negativ.

Det er også positive ting med å få en "attpåklatt". Man har vært gjennom det samme før, og man har mer ro over seg, og greier å kose seg mer med barnet, nettopp fordi man vet at tiden flyr så fort.

Skrevet

Mamma?

Hehe, neida. Mamma var også 35 (36?) da hun fikk meg for snart 27 år siden. Jeg er en skikkelig attpåklatt. Foreslår at skorpionfisken tenker litt på ungen også, som på en måte blir som et enebarn å regne. Føler ikke at jeg har hatt søsken, før nå. Har to søsken som er 11 og 14 år eldre enn meg.

Skrevet

Ha ha, du får tenke på meg som har unger helt til jeg blir 60. De er ikke søte babyer hele tida da men krever sitt etterhvert som de blir eldre.

Ikke gjør det. Kan ikke si jeg angrer men det er ikke å anbefale.

Skrevet

Moren min fikk den siste i fjor. Hun var nesten 42 da.

Gjest humrer
Skrevet

hehe. Mine to er 8 og 16. Hans yngste er 7.

Men hans yngste er attpåklatt. Han starta tidlig og har tre voksne (som selvfølgelig ikke bor hos oss) på 29, 28 og 25 år....De har gjort ham til bestefar...

Som du ser, her er unger nok, og skulle det bli en til (Neida, neida) så blir den tante/onkel til en som i dag er 12 år...

Og da har dere jo avlasning nok i mange år om det skulle trengs.. ;0)

Synes det er koselig jeg...

Skrevet

Og da har dere jo avlasning nok i mange år om det skulle trengs.. ;0)

Synes det er koselig jeg...

Mener du at det betyr at store unger avlaster foreldrene med de små.

Glem det. De store har som regel nok med seg sjøl og egen utdannelse, jobb og familie.

Gjest stå til.
Skrevet

Ja.

Sykt.

Jeg syns du skal la det

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mamma?

Hehe, neida. Mamma var også 35 (36?) da hun fikk meg for snart 27 år siden. Jeg er en skikkelig attpåklatt. Foreslår at skorpionfisken tenker litt på ungen også, som på en måte blir som et enebarn å regne. Føler ikke at jeg har hatt søsken, før nå. Har to søsken som er 11 og 14 år eldre enn meg.

De to største er 10 og 8 år eldre enn minstemor på snart 4.

Skorpionfisken må selvsagt gjøre det som passer best for dem. Hun lar seg nok hverken stoppe eller overtale av oss som svarer her;)

Det bør hun ikke heller.

Skrevet

Utgammel?!!

38 og et halvt???

*skuler*

Jeg blir helt dillete av babyer jeg også - men har kommet til at det er en tid for alt. Bortsett fra ekstrem kvalme har jeg hatt eksemplariske svangerskap, fødsler og spebarnsperioder, har knapt hatt ei våkenatt på fire unger.

Men: det er NÅ det er styr - de er i alderen 5 - 15, og INGEN går og legger seg lenger...

Utetider, innetider, pengemas, utstyrsmas, kles-mas, jente-intrige-mas...

Hjelp, jeg trenger en øde øy. ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...