Gå til innhold

Hva spiser man til middag da?

Anbefalte innlegg

Gjest begonia
Skrevet

Liker han kylling da? Det er jo greit til en forandring. Du kan bytte ut kjøttdeigen mange steder med kyllingbiter. Og det er nydelig i wok.

Liker han ikke fiskepinner en gang? Selv om det ikke er det sunneste fiskemåltiden akkurat.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

9

• Babette

5

• Mrs. Wallace

4

• kaffepiken

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest begonia
Skrevet

Ingen av oss spiser grønnsaker.

Nå har vi nettopp delt en Lion-sjokolade til middag, noe som passet bra siden jeg spiste to kvikk lunsjer til lunsj.

Uff da! Sørg for å få i dere mye frukt da iallefall. For DET liker dere vel?

Gjest Shira12
Skrevet

Skal du gjøre det lett kan du jo bare steke svinekjøttet og putte oppi et glass med et av glassene til Uncel Ben`s sauser.

Ta gjerne noe sopp og mais i i tillegg.

Ellers hadde vi Tikka Masala med kylling filet og nan brød selv til middag i dag.(Spiser tidlig her i huset)

I morgen blir det komler m/tilbehør...nam..nam...

Hjemmelaga blomkål suppe m/ rundstykker skal vi ha på torsdag.

Jeg setter alltid opp middagene til uka på lørdagene.

Kos ;o)

ÅÅ, komler er godt!!!

Tror jammen meg at jeg skal lage det til middag en dag!

Skrevet

Nå har vi nettopp delt en Lion-sjokolade til middag, noe som passet bra siden jeg spiste to kvikk lunsjer til lunsj.

...og med et slikt kosthold så ser vi allerede nå at den lille frøkna helt sikkert kommer til å få Nugatti på maten når hun gror til...:-)

Skrevet

Begynn med lurefisk. Fiskegrateng, eller fiskeboller etc som ikke er ren fisk .Men kjenner til problemet det blir alt for mye kjøttdeig hos oss også. Men samboeren er litt mer glad i fisk etterhvert.

Skrevet

Hm...vi har en del wok med ris, og pitabrød med salatfyll + kylling/skinke/kjøttdeig.

Middager vi har som er spiselige uten fisk og grønnsaker:

Pølse (gjerne kalkunfalukorv)med hjemmelaget potetstappe

Risengrynsgrøt

Tomatsuppe (hjemmelaget gjerne) med ostemuffins.

Flisa-flutes blir sikkert en ny kosemiddagvariant!

Pannekaker, evt med bacon

Sommerkoteletter med potetsalat, ovnsstekte poteter eller ris.

Karbonader i pitabrød (med salat gjerne, da)

Raspeballer med flesk/bacon.

Vårruller (ferdig, frosne) med ris og sweet and sour saus fra Uncel B på flaske.

Kyllingnuggets med ris.

Grændis.

Pai med noe godt i.

Spekemat!

Bruker ofte mager Kesam som basis for kalde sauser - tilsetter krydder etter smak.

Hm...ble sulten jeg nå, ikke spist siden frokost... får vel koke litt makaroni med ost :-)

Skrevet

Spiser ingen av dere grønnsaker? Ja, men gulrøttene, Åsemor, gulrøttene!

Skrevet

Ingen av dere spiser grønnsaker, dere spiser kjøttdeig hele uka og sambo spiser overhodet ikke fisk?

Hjelpe meg...ikke for å være moraliserende kjip, men dette høres ikke bra ut. Dere bør vurdere en ørliten kostomlegging før datteren blir så stor at hun begynner å delta i måltidene.

Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til, men noen vitaminer må dere ha i dere.

Enig i det. Det høres virkelig ikke så veldig optimalt ut, det der nei.

Skrevet

Ingen av dere spiser grønnsaker, dere spiser kjøttdeig hele uka og sambo spiser overhodet ikke fisk?

Hjelpe meg...ikke for å være moraliserende kjip, men dette høres ikke bra ut. Dere bør vurdere en ørliten kostomlegging før datteren blir så stor at hun begynner å delta i måltidene.

Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til, men noen vitaminer må dere ha i dere.

Jepp, dette er hlt tragisk. For å gjøre det litt bedre, i det minste for meg selv, så spiser jeg to skiver med makrel i tomat hver dag, og to grove knekkebrød med ost. Både eple og gulrot som mellommåltid hver dag. Og fiskeboller fra fjordland når sambo jobber overtid.

Dessuten kommer jeg jo på litt flere ting etter som dere nevner da. Vi spiser kylling, tomatsuppe, kjøttkaker, pølser, grillmat... Men før middag i dag klarte jeg bare ikke å huske på alt det.

Skal skjerpe meg, sånn at iallefall jeg og ungen kan spise ordentlig, men det går jo ikke an å prøve å oppdra en 25-åring.

Skrevet

...og med et slikt kosthold så ser vi allerede nå at den lille frøkna helt sikkert kommer til å få Nugatti på maten når hun gror til...:-)

Hah, nugatti nei. Det blir ikke servert her i huset. Makrell i tomat, ost og leverpostei håper jeg hun kan spise.

Skrevet

Ikke fisk og ikke grønnsaker.

Kanskje dere kan bytte ut kjøttdeigen med familiedeig innemellom?

Hehe, det skal jeg

foreslå.

"Når jeg er så voksen at jeg bor for meg selv så må jeg vel kunne spise livretten min hver dag" sier sambo... Bortskjemt, absolutt. Og jeg gidder sjelden å lage middag, så jeg spiser også livrettene hans hver dag.

Nei, jeg skal skjerpe meg! Kanskje åpne en kokebok og...

Skrevet

Hah, nugatti nei. Det blir ikke servert her i huset. Makrell i tomat, ost og leverpostei håper jeg hun kan spise.

...ja en kan jo hvertfall ha det som intensjon. Vi som har levd en stund og prøver å dra opp et par lømler, vet jo selvfølgelig myyyyye bedre:-)

Gjest Mom33
Skrevet

Hehe, det skal jeg

foreslå.

"Når jeg er så voksen at jeg bor for meg selv så må jeg vel kunne spise livretten min hver dag" sier sambo... Bortskjemt, absolutt. Og jeg gidder sjelden å lage middag, så jeg spiser også livrettene hans hver dag.

Nei, jeg skal skjerpe meg! Kanskje åpne en kokebok og...

Men hva spiser han når han virkelig skal kose seg, da? Jeg mener, livretten hver dag, da blir det jo ikke noe ekstra med livretten, da...

Forøvrig høres ikke kostholdet deres helt sundt ut, men det har du jo allerede konstantert selv.

I huset vårt er det fisk 2 dager i uka (skjønner jo egentlig ikke at noen ikke liker f.eks. ovnsbakt, marinert laks, men...), pannekaker ca. hver 2. uke, grøt det samme, kjøttkaker, steaklets, wok, koteletter, gryteretter, supper og mye annet. Om man ikke er så glad i poteter finnes det alternativer i ris og pasta (men han spiser kanskje pommes frites?).

Som noen andre påpekte: sikkert fornuftig å begynne å legge litt om kostholdet nå, all den tid dere har et lite barn som også skal vokse opp.

Det ordner seg nok!

Skrevet

...ja en kan jo hvertfall ha det som intensjon. Vi som har levd en stund og prøver å dra opp et par lømler, vet jo selvfølgelig myyyyye bedre:-)

Mutter sa i mange år til broren min at "sjokade finnes bare i oslo". Det funket helt til han så det på butikken. ;)

Gjest glaice
Skrevet

Kyllinfilè i biter + kyllinggryte (f.eks. fra Toro) + ris = veldig godt! Vi spiser veldig mye kyllinggryte. Finnes i mange varianter. Innbiller meg at det er sunnere enn kjøttdeig-gryter...

Gjest kylling og fisk
Skrevet

Kylling spiser jeg nesten like mange dager som dere spiser kjøttdeig! Stekte fileter m.ris til, i gryterett, hønsefrikasee, eller koke biter & avkjøle og ha i salat.

Ellers ER fisk viktig å få i seg da, i en eller annen form, hva med ovnsbakt ørret, fiskepinner, fiskegrateng, fiskepudding i hvit saus m.karri, fiskekaker med råkostsalat?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Begynn med lurefisk. Fiskegrateng, eller fiskeboller etc som ikke er ren fisk .Men kjenner til problemet det blir alt for mye kjøttdeig hos oss også. Men samboeren er litt mer glad i fisk etterhvert.

At lutefisk skal være lurt å starte med for en som ikke liker fisk vil jeg på det sterkeste motsette meg. Noe mer j*vlig kan jeg ikke tenke meg servert av såkalt norsk mat.

Skrevet

Kylling spiser jeg nesten like mange dager som dere spiser kjøttdeig! Stekte fileter m.ris til, i gryterett, hønsefrikasee, eller koke biter & avkjøle og ha i salat.

Ellers ER fisk viktig å få i seg da, i en eller annen form, hva med ovnsbakt ørret, fiskepinner, fiskegrateng, fiskepudding i hvit saus m.karri, fiskekaker med råkostsalat?

Jeg spiser makrell i tomat hver frokost, han andre orker jeg ikke å ta ansvar for.

Skrevet

At lutefisk skal være lurt å starte med for en som ikke liker fisk vil jeg på det sterkeste motsette meg. Noe mer j*vlig kan jeg ikke tenke meg servert av såkalt norsk mat.

Lurefisk og lutefisk er to veldig forskjellige ting. ;)

Skrevet

Jeg spiser makrell i tomat hver frokost, han andre orker jeg ikke å ta ansvar for.

Spiser han honnikorn eller brød med Banos?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...