Gå til innhold

Kampen mot fattigdommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man leser tallene fra SSB - så viser det at flere har blitt rikere i stedet for - -ikke dermed sagt at flere folk er blitt fattigere enn de var....- statistikk kan leses på mange finurlige måter om journalistene vil vri det mot en bestemt rød-grønn-regjering? :)

Bare se hva det står: "– Vi er redd gapet mellom trygd og stønadsordninger på den ene siden og arbeidsinntekt på den andre bare blir større i årene som kommer, så lenge regjeringen ikke prioriterer å gjøre noe for de mest utsatte, sier Rusten"

Ja, skal det ikke lønne seg å jobbe??? - - det som er viktig å satse penger på er de som lider.

Gjest werwe
Skrevet

Hvis jeg f eks blir arbeidsufør, vil inntektene mine bli redusert med 240.000,-.

Det syns jeg er ganske naturlig.

Skrevet

Om man leser tallene fra SSB - så viser det at flere har blitt rikere i stedet for - -ikke dermed sagt at flere folk er blitt fattigere enn de var....- statistikk kan leses på mange finurlige måter om journalistene vil vri det mot en bestemt rød-grønn-regjering? :)

Bare se hva det står: "– Vi er redd gapet mellom trygd og stønadsordninger på den ene siden og arbeidsinntekt på den andre bare blir større i årene som kommer, så lenge regjeringen ikke prioriterer å gjøre noe for de mest utsatte, sier Rusten"

Ja, skal det ikke lønne seg å jobbe??? - - det som er viktig å satse penger på er de som lider.

Så i gjennomsnitt har vi fått det bedre fordi de rike har blitt enda rikere.

smart.

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

smart.

du trenger jo ikke å ha blitt fattigere heller, fordi om andre har fått mer

la oss tenke at jeg har 100 kroner og får 40 kroner og naboen har 200 kroner og får 100 kroner har ikke jeg blitt fattigere

dog har forskjellen mellom meg og naboen økt, men fattigere har jeg ikke blitt

Skrevet

du trenger jo ikke å ha blitt fattigere heller, fordi om andre har fått mer

la oss tenke at jeg har 100 kroner og får 40 kroner og naboen har 200 kroner og får 100 kroner har ikke jeg blitt fattigere

dog har forskjellen mellom meg og naboen økt, men fattigere har jeg ikke blitt

"dog har forskjellen mellom meg og naboen økt, men fattigere har jeg ikke blitt"

Når boligpriser og andre ting (avgifter etc.) går opp for å tilpasses naboens økte midler, så blir du fattigere. Samt at de 40 kr. du hadde fra før kanskje blir redusert til 30.

".................................."

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

"dog har forskjellen mellom meg og naboen økt, men fattigere har jeg ikke blitt"

Når boligpriser og andre ting (avgifter etc.) går opp for å tilpasses naboens økte midler, så blir du fattigere. Samt at de 40 kr. du hadde fra før kanskje blir redusert til 30.

".................................."

dersom inntektene dine ikke øker mer enn utgiftene dine har du nok da blitt fattigere, men undersøkelsen som det vises til forteller vel ikke det?

eller er det jeg som ikke har lest den grundig nok?

Skrevet

dersom inntektene dine ikke øker mer enn utgiftene dine har du nok da blitt fattigere, men undersøkelsen som det vises til forteller vel ikke det?

eller er det jeg som ikke har lest den grundig nok?

Nå tenkte jeg generellt, og henviste ikke til artikkelen :-)

Men eksemplet med at de 40 kronene du hadde blir til 30 er absolutt representativt for bondevikregjeringen.

"................................."

Skrevet

smart.

ja, det viktigste er vel at ingen har det vondt - så får de stå på og skape næring og arbeidsplasser de som streber og vet hvordan man skal tjene penger - de betaler også mer skatt til de som av mange årsaker ikke kan jobbe. Om alle skal ha det "like dårlig" blir det også færre skattekroner -

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...