Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stilig overskrift!

I et av debattprogrammene på TV avrundes det hele med at det avspilles meningsytringer som er ringt inn av hvermannsen. For noen uker siden la en eldre stemme inn følgende uttalelse:

"Dagens ungdom har ikke rumpe. De har en lang rygg med høl i."

Dette syntes jeg var et pussig og morsomt utsagn om noe jeg ikke har tenkt over. Men er det noe i det?

Det ønsket jeg å finne ut, siden jeg er interessert i både kropp og trender. Så en godværslørdag litt seinere ble satt av til pilsing på "stripa" med flanering i gatene og diskret rumpeforskning. Man kan kikke hemningsløst bak solbrillene!

Allerede på busshsoldeplassen måtte jeg smile litt innvendig, for et gjeng med unge gutter sto også der. Og klærne hang og slang på dem. De så ut som lyktestolper med klær på. Skjorta utenpå buksa, og buksa så ut til å kunne dette av når som helst. Og ingen rumpe var å se.

Men jeg så jo at dette kan skyldes klærne, ikke kroppene. Eller sitter de så mye på ræva at den har flatet ut?

Under pilsingen kikket jeg litt på forbipasserende, og det var ikke fritt for at det vandret en del unge gutter forbi med samme look som på bussholdeplassen.

Jentene hadde ikke så løstsittende klær, derimot hadde alle buksekledte veldig lave bukser med belte på hoftene. Og med gjennomgående ganske smale hofter og tilsvarende smale over rumpa.

Dette kunne tilsi at jenter flest er veldig tynne, men en del hadde en tydelig pølse rundt midten. Dette vises godt når man går i så lave bukser.

Men for all del - det var mye pent å se på av begge kjønn, og det gledet et Babettehjerte at såpass mange jenter og kvinner velger å gå i skjørt. Det er pent, og det frisker opp å se noe annet enn den evinnelige dongerien.

Når det gjelder menn på min egen alder, hadde de vanlig dongeribukse eller lys herrebukse med definert rumpe. Deilig. Mange menn kan virke spinkle i dongeri, men i herrebukser ser de kraftigere ut. Sånne med en knapp i hver baklomme.

Jeg er nokså rumpefiksert, og så mange jeg kunne tenke meg å kna under andre omstendigheter. Ja, blant de på min egen alder, altså.

Men tilbake til de unge, og nå spør jeg: Er det klærne/moten som er rumpeløs eller er det kroppene? Og tenner dere unge kvinner på kropper uten synlig rumpe?

For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg ikke er ute etter å henge ut eller å mobbe, jeg er utelukkende nysgjerrig på tidens melodi. Alle er like mye verdt, med eller uten rumpe. Smaken er som baken. Haha!

Skrevet

Med det utsagnet der, så var det vel ikke det du beskriver i innlegget ditt den eldre herremannen mente - uten å ha sett programmet. Men det regner jeg med du skjønte ;)

Men så til dine betrakninger.

Sæggebukser har da vært på vei ut for lenge siden for ungdommen. Nå er det vel bare spesielle grupper som kler seg slik. Fjortiser som vil være gangsteraktige. Gettostil - tøffe typer, tror de selv.

Vel vel, ei flott sprettrumpe er digg. Mannen her har ei sånn rompe.

Sånn man ser for det meste på negre som er sprintere - eller skal man si kulørte eller hva skal man kalle mørke egentlig slik at det blir korrekt. Samme kan det være.

Mange unge jenter har disse buksene med lave liv, ja jeg også og min datter :-)

Noen kler det, andre ikke, men det er utrolig hvor mange som har denne ringen hengende over beltespenna, og det er ikke pent.

Jeg sitter ikke å glaner for å glane, men som jeg har sagt før - enkelte ting kan man ikke unngå å legge merke til. Men når det er sagt, så er det jo flott at de har selvtillit nok til å gå slik kledd.

Syntes forresten det er mange unge/ungdommer som er overvektige nå for tiden. Mye drittmat og lite aktivitet må det nok være, for slik var det ikke før.

Skrevet

Med det utsagnet der, så var det vel ikke det du beskriver i innlegget ditt den eldre herremannen mente - uten å ha sett programmet. Men det regner jeg med du skjønte ;)

Sæggebukser har da vært på vei ut for lenge siden for ungdommen. Nå er det vel bare spesielle grupper som kler seg slik. Fjortiser som vil være gangsteraktige. Gettostil - tøffe typer, tror de selv.

Sånn man ser for det meste på negre som er sprintere - eller skal man si kulørte eller hva skal man kalle mørke egentlig slik at det blir korrekt. Samme kan det være.

Noen kler det, andre ikke, men det er utrolig hvor mange som har denne ringen hengende over beltespenna, og det er ikke pent.

Jeg sitter ikke å glaner for å glane, men som jeg har sagt før - enkelte ting kan man ikke unngå å legge merke til. Men når det er sagt, så er det jo flott at de har selvtillit nok til å gå slik kledd.

Syntes forresten det er mange unge/ungdommer som er overvektige nå for tiden. Mye drittmat og lite aktivitet må det nok være, for slik var det ikke før.

Utsagnet hadde ikke egentlig så mye med programmet å gjøre, det var sånn pip etter selve debatten. Men det er tenkelig at temaet var kropp og slanking.

Men jeg tolket utsagnet slik jeg beskriver fenomenet, altså at det ser ut som om de ikke har rumpe når de går i bukser som henger og slenger. Enten det eller at de rett og slett har så flat rumpe at den ikke vises.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg mangler ihvertfall ikke rumpe :)

Og så liker jeg sånn fast sprettrumpe på menn :)

Skrevet

Til det du sier om jenter: Det kan godt være at flere enn før er overvektige. Men jeg synes på en måte det virker som om det ekstra fettdepotet kvinner gjerne har, har flyttet seg oppover, fra rumpa/hoftene og til midjen.

Det høres helt sprøtt ut, det er jeg klar over, men jeg sier det likevel.

Skrevet

Jeg mangler ihvertfall ikke rumpe :)

Og så liker jeg sånn fast sprettrumpe på menn :)

Fast og muskuløs og tydelig rumpe på menn er deilig, ja. Gjerne litt lodden. Det siste er sikkert ikke du enig i, hehe.

Det er særlig unge hankjønn jeg har lagt merke til med flat rumpe, ikke så mange jenter.

Skrevet

Til det du sier om jenter: Det kan godt være at flere enn før er overvektige. Men jeg synes på en måte det virker som om det ekstra fettdepotet kvinner gjerne har, har flyttet seg oppover, fra rumpa/hoftene og til midjen.

Men det er ikke sprøtt, det, Babette :) Uten at jeg kan vise til de nøyaktige forskningsresultatene, så mener jeg at jeg leste i avisa at jenter ser mer og mer "guttete" ut når det kommer til kroppsfasong. Utviklingen går riktignok sakte, men de sa så.

Skrevet

Men det er ikke sprøtt, det, Babette :) Uten at jeg kan vise til de nøyaktige forskningsresultatene, så mener jeg at jeg leste i avisa at jenter ser mer og mer "guttete" ut når det kommer til kroppsfasong. Utviklingen går riktignok sakte, men de sa så.

Det er i så fall veldig interessant.

For samtidig er det tegn som tyder på at gutter blir mer feminine, blant annet med barbering av kroppshår, sminke og forfengelighet.

Kanskje kjønnene om mange, mange år blir helt like bortsett fra kjønnsorganene? Da kan det bli problemer med den seksuelle tenningen.

Når du sier det, har jeg også lest at kvinner er i ferd med å få smalere hofter. Tror det var en lege som kommenterte at i det lange løp kan dette kan skape problemer i forbindelse med svangerskap og fødsler.

Det som ikke brukes, svinner hen. Og i vår kultur er det mange som går fra knærne og ned, de beveger ikke bekken/hoftepartiet. Dermed blir det ikke så utviklet.

Se på forskjellen i forhold til afrikanske kvinner, som har helt andre kroppsproporsjoner og helt annen bruk av bekkenpartiet i ganglag og dans.

Tror også jeg har lest at røyking kan gi en mer maskulin kropp hos kvinner.

Røykende kvinner kommer i gjennomsnitt to år tidligere i overgangsalderen også, så her er nok forklaringen noe med nedbryting av kvinnelige kjønnshormoner.

Men slike ting er jo aldri absolutt i den forstand at det gjelder alle.

Skrevet

Jeg har fri tilgang på verdens flotteste sprettrumpe, og sender alle som ikke er i samme situasjon en vennlig tanke.

Skrevet

Det er i så fall veldig interessant.

For samtidig er det tegn som tyder på at gutter blir mer feminine, blant annet med barbering av kroppshår, sminke og forfengelighet.

Kanskje kjønnene om mange, mange år blir helt like bortsett fra kjønnsorganene? Da kan det bli problemer med den seksuelle tenningen.

Når du sier det, har jeg også lest at kvinner er i ferd med å få smalere hofter. Tror det var en lege som kommenterte at i det lange løp kan dette kan skape problemer i forbindelse med svangerskap og fødsler.

Det som ikke brukes, svinner hen. Og i vår kultur er det mange som går fra knærne og ned, de beveger ikke bekken/hoftepartiet. Dermed blir det ikke så utviklet.

Se på forskjellen i forhold til afrikanske kvinner, som har helt andre kroppsproporsjoner og helt annen bruk av bekkenpartiet i ganglag og dans.

Tror også jeg har lest at røyking kan gi en mer maskulin kropp hos kvinner.

Røykende kvinner kommer i gjennomsnitt to år tidligere i overgangsalderen også, så her er nok forklaringen noe med nedbryting av kvinnelige kjønnshormoner.

Men slike ting er jo aldri absolutt i den forstand at det gjelder alle.

Ja, jeg synes også gutter beveger seg mot å bli mer feminine. Og jeg er glad jeg har en samboer allerede, for gutter på min alder (tidlig i 20-årene) som ikke bruker lenger tid på badet enn meg, er vanskelig å finne.

Men jeg har ikke oppdaget en kroppslig forandring hos gutter, mer en mental en.

Det merkelige er at mange menn synes jeg er veldig feminin, men jeg liker ikke klær og sminke, slike ting jeg forbinder med femininitet. Veldig få kvinner ville nok ha karakterisert meg på samme måte. Så kanskje vi nyere generasjons jenter rett og slett har misforstått hva som gjør oss kvinnelige? At mange tror at om de bare hviner nok over de nyeste moteklærne og bruker en time foran sminkespeilet hver morgen, så er vi tilstrekkelig feminine?

Skrevet

Er det ikke bare de trange jeansene som fungerer som en for liten 'sånn-greie-damene-brukte-før-i-tiden-for-å-stramme-inn-kroppen' slik at fettes klemmes oppover og utover buksekanten?

Eh.

Skrevet

Er det ikke bare de trange jeansene som fungerer som en for liten 'sånn-greie-damene-brukte-før-i-tiden-for-å-stramme-inn-kroppen' slik at fettes klemmes oppover og utover buksekanten?

Eh.

Som et lavtsittende korsett? Jo, det er en mulighet.

Men jeg tror ikke det er hele historien.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Fast og muskuløs og tydelig rumpe på menn er deilig, ja. Gjerne litt lodden. Det siste er sikkert ikke du enig i, hehe.

Det er særlig unge hankjønn jeg har lagt merke til med flat rumpe, ikke så mange jenter.

Jo da, litt hår på rumpa er jo bare fint :)

Skrevet

Ja, jeg synes også gutter beveger seg mot å bli mer feminine. Og jeg er glad jeg har en samboer allerede, for gutter på min alder (tidlig i 20-årene) som ikke bruker lenger tid på badet enn meg, er vanskelig å finne.

Men jeg har ikke oppdaget en kroppslig forandring hos gutter, mer en mental en.

Det merkelige er at mange menn synes jeg er veldig feminin, men jeg liker ikke klær og sminke, slike ting jeg forbinder med femininitet. Veldig få kvinner ville nok ha karakterisert meg på samme måte. Så kanskje vi nyere generasjons jenter rett og slett har misforstått hva som gjør oss kvinnelige? At mange tror at om de bare hviner nok over de nyeste moteklærne og bruker en time foran sminkespeilet hver morgen, så er vi tilstrekkelig feminine?

Å være feminin er å stå på en stol og rope iiiiiiik når du ser en mus!

Nei, det finnes vel ikke noe fasitsvar på det, og som så mye annet, tror jeg nok at innholdet i femininitetsbegrepet er i endring.

Men du formulerte akkurat det jeg tenkte, men ikke fikk til å si om moderne gutter: De bruker like lang tid på badet som jentene.

Tidvis prøver de også forskjellige antrekk før de går ut. Det oppfatter jeg som nokså feminint.

Og her på DOL leste jeg om en gutt som ikke skulle dusje, bare vaske håret.

Kjæresten min har kun deodorant, tannbørste og barbersaker på badet. Og han ser seg sjelden i speilet. Han er nok av den gamle skolen.

Skrevet

Å være feminin er å stå på en stol og rope iiiiiiik når du ser en mus!

Nei, det finnes vel ikke noe fasitsvar på det, og som så mye annet, tror jeg nok at innholdet i femininitetsbegrepet er i endring.

Men du formulerte akkurat det jeg tenkte, men ikke fikk til å si om moderne gutter: De bruker like lang tid på badet som jentene.

Tidvis prøver de også forskjellige antrekk før de går ut. Det oppfatter jeg som nokså feminint.

Og her på DOL leste jeg om en gutt som ikke skulle dusje, bare vaske håret.

Kjæresten min har kun deodorant, tannbørste og barbersaker på badet. Og han ser seg sjelden i speilet. Han er nok av den gamle skolen.

"Kjæresten min har kun deodorant, tannbørste og barbersaker på badet. Og han ser seg sjelden i speilet. Han er nok av den gamle skolen."

...det er sånne mannfolk vi liker...:-)

Skrevet

"Kjæresten min har kun deodorant, tannbørste og barbersaker på badet. Og han ser seg sjelden i speilet. Han er nok av den gamle skolen."

...det er sånne mannfolk vi liker...:-)

Yes!

Var det ikke du som også har litt sans for menn med lite eller intet hår? Jeg har lagt merke til han som spiller bass sammen med Trond Viggo i de programmene fra Samfundet i Trondheim, i bandet der Atle Halstensen spiller piano.

Den bassisten er veldig sexy. Har du lagt merke til ham?

Skrevet

Yes!

Var det ikke du som også har litt sans for menn med lite eller intet hår? Jeg har lagt merke til han som spiller bass sammen med Trond Viggo i de programmene fra Samfundet i Trondheim, i bandet der Atle Halstensen spiller piano.

Den bassisten er veldig sexy. Har du lagt merke til ham?

Nei pokker - det har jeg ikke..., og det skal selvfølgelig sjekkes ut ved nærmeste anleding!

Og ja, veldig ofte så synes jeg både de skinna mannfolka, eller de med razor-cut - er barske/tøffe/kjekke/deilige/sexy/takans...osv osv.

Skrevet

Nei pokker - det har jeg ikke..., og det skal selvfølgelig sjekkes ut ved nærmeste anleding!

Og ja, veldig ofte så synes jeg både de skinna mannfolka, eller de med razor-cut - er barske/tøffe/kjekke/deilige/sexy/takans...osv osv.

Jeg aner ikke hvem han er, men er vi heldige, er det noen som leser dette, som vet det.

Bare det å se noen spille kontrabass er dritsexy. For å beherske den må man være både sterk og følsom...

Gjest Bar mage = mer mage
Skrevet

Noe av grunnen til den mer deigete ringen over beltespenna er at man går så mye med bar mage.

I Norge er det kaldt, og når man går med bar hud/svært lite klær over huden produseres mer fett - huden beskytter det som er inni mot kulde. Og da blir det etter hvert mer å ta i.

Det samme gjelder hår - hårvekst beskytter kroppen bl.a. mot kulde, og bare mager = mer hår.

Det er nokså tydelig at moten med bare mager kommer fra et varmere land...

Gjest Elextra
Skrevet

Litt av en hobby du har fått deg!

Inge får sprettrumpe i buksene med lavt liv. Man får knapt rumpe i det hele tatt.

Bukser med høyere liv er på vei tilbake, om et par år er det vel tilbake med skikkelig høyt liv og trangt belte igjen. Da skal du se rumpene er tilbake!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...