Gå til innhold

Hver gang jeg gir råd på et forum...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...så har jeg lyst til å legge til: "Men jeg er veldig ung, har aldri vært i en slik situasjon og vet sikkert ikke hva jeg snakker om". Selvfølgelig er det å undervurdere personen med problemet, jeg tror ikke de løper ut og følger mine råd, med mindre de finner noe fornuftig i de. Allikevel blir jeg litt nervøs når jeg skriver lange svar.

Noen andre som føler det slik?

Gjest begonia
Skrevet

Noen kan tenke seg til en løsning på problemer uten å ha opplevd dem selv. Andre lærer ikke om de så blir hundre år og har feilet på et bestemt felt titalls ganger.

Tror de fleste er glad for alle råd og innspill de får jeg!

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Du kan jo ta noen forbehold innimellom for høflighetens og beskjedenhetens skyld?

Kall det tips, tanker og forslag.

Skrevet

Du kan jo ta noen forbehold innimellom for høflighetens og beskjedenhetens skyld?

Kall det tips, tanker og forslag.

Jo, det kan jeg jo. Men jeg tror ikke det er nødvendig, jeg tror det er å undervurdere leseren. Alle skjønner at et innlegg kun er en meningsytring og det er de færreste som vil oppfatte det som arrogant å dele en mening som skriveren aktivt har søkt.

Jeg tror det hele baserer seg på min frykt for å "holdes ansvarlig" i ettertid, om noe skulle gå galt. Hadde dette vært USA, så kunne vel hver og en av oss bli saksøkt ;)

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Jo, det kan jeg jo. Men jeg tror ikke det er nødvendig, jeg tror det er å undervurdere leseren. Alle skjønner at et innlegg kun er en meningsytring og det er de færreste som vil oppfatte det som arrogant å dele en mening som skriveren aktivt har søkt.

Jeg tror det hele baserer seg på min frykt for å "holdes ansvarlig" i ettertid, om noe skulle gå galt. Hadde dette vært USA, så kunne vel hver og en av oss bli saksøkt ;)

I USA kan man bli bøtelagt eller krevet i forhold til inntekt og formue, så fra meg hadde de bare fått 50 kr pluss busspenger samme hva.

Skrevet

Det kan jo være en fordel om man ikke er midt oppi en lignende situsjon selv, siden man da i mange tilfeller kan se på saken med mer objektive øyne.

Uansett er det opp til den enkelte hva de vil gjøre med svarene de får, for min del skriver jeg like gjerne innlegg for å få andre personers tanker og syn på en sak som hjelp til å finne fakta.

Bare fortsett å svare som du gjør, du :-)

Skrevet

Husk at den som ber om råd for sin situasjon HAR erfaring fra området, men spør likevel! :-I

Ingen grunn til å la være å gi et råd, komme med sine synspunkter eller bare prate litt.*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...