Gå til innhold

kloke hoder her?

Anbefalte innlegg

Gjest unsureofthis
Skrevet

Lastet ned en film fra nett, var angivelig en avifil. Fungerer fint når jeg ser den på pc.

Brente den så over på dvd-plate for å sjekke om dvd-spilleren i stua kunne vise den.Brukte NeroVisjon til brenningen.

Filmen ble bra,men lyden er forsinket på den brente utgaven. Noen som vet hva jeg må gjøre for å unngå dette?

En venninne av meg sa at jeg måtte unzippe alle nedlastede filmer før brenning+ en mengde annet, hvis ikke ville ikke filmen la seg brenne.

Jeg gjorde ikke noe av dette, bare puttet en tom dvd-plate i pc`n og trykket "brenn" og muligens "omkoding" e.l.

Ja , jeg er om ikke blond så iallefall ganske fersk i datafaget:-)

Skrevet

Jeg kan ikke svare deg, sorry! Men jeg lurer veldig: Hvilket program brukte du for å konvertere DVD-platen etter at du hadde lastet filmen ned? Fordi: Du må vel kjøre avi-filen gjennom et program for at DVD-spilleren skal kunne lese filmen?

Skrevet

"En venninne av meg sa at jeg måtte unzippe alle nedlastede filmer før brenning+ en mengde annet, hvis ikke ville ikke filmen la seg brenne."

"Unzippe" er å pakke ut file(e), og har ingen relevans med mindre de faktisk er pakket i .zip formate når du laster de ned.

"................................"

Skrevet

Jeg kan ikke svare deg, sorry! Men jeg lurer veldig: Hvilket program brukte du for å konvertere DVD-platen etter at du hadde lastet filmen ned? Fordi: Du må vel kjøre avi-filen gjennom et program for at DVD-spilleren skal kunne lese filmen?

"Du må vel kjøre avi-filen gjennom et program for at DVD-spilleren skal kunne lese filmen?"

Ikke hvis det er en DivX fil, og spilleren kan spille slike filer. Min DVD-spiller tar bare MPEG2 og VCD/SVCD, så jeg må konvertere fr DivX, noe som sjelden blir særlig bra.

"................................."

Gjest unsureofthis
Skrevet

Brukte et program som heter NeroVision til å konvertere avi-filene.Var et valg i dette programmet som lot meg kode om og brenne samtidig.

Gjest unsureofthis
Skrevet

"En venninne av meg sa at jeg måtte unzippe alle nedlastede filmer før brenning+ en mengde annet, hvis ikke ville ikke filmen la seg brenne."

"Unzippe" er å pakke ut file(e), og har ingen relevans med mindre de faktisk er pakket i .zip formate når du laster de ned.

Ja, even me vet hva å unzippe betyr.

Min venninne som ga meg disse rådene har imidlertid lastet ned en mengde filmer, og hun sa at jeg måtte bruke winzip på alt nedlastet materiale uansett.

Dette syntes jeg lød såpass merkelig at jeg valgte å nevne dette her.

Har ellers fått fikset prolblemet med lyden, lastet ned en mengde diverse kodekser, brente filmen på nytt, og nå ble det helt bra.

Flink jeg ja!!!!!:-)

Skrevet

Ja, even me vet hva å unzippe betyr.

Min venninne som ga meg disse rådene har imidlertid lastet ned en mengde filmer, og hun sa at jeg måtte bruke winzip på alt nedlastet materiale uansett.

Dette syntes jeg lød såpass merkelig at jeg valgte å nevne dette her.

Har ellers fått fikset prolblemet med lyden, lastet ned en mengde diverse kodekser, brente filmen på nytt, og nå ble det helt bra.

Flink jeg ja!!!!!:-)

"hun sa at jeg måtte bruke winzip på alt nedlastet materiale uansett."

Det er vel, unskyld uttrykket, kanskje det dummeste jeg har hørt på lenge :-)

Det er teknisk og teoretisk umulig å "unzippe" noe som ikke er "zippet".

"Bruke winzip på alt"...*rister på hodet*

Gjest unsureofthis
Skrevet

"hun sa at jeg måtte bruke winzip på alt nedlastet materiale uansett."

Det er vel, unskyld uttrykket, kanskje det dummeste jeg har hørt på lenge :-)

Det er teknisk og teoretisk umulig å "unzippe" noe som ikke er "zippet".

"Bruke winzip på alt"...*rister på hodet*

Knis,

ja jeg synes også det var skikkelig dumt,men....

i tråd med offentlig godkjent venninne-etikk droppet jeg å si det til henne (dummer henne bare anonymt ut på nett!).

Ettersom jeg heller ikke er noen kløpper på mediafil-fronten tenkte jeg bare å lufte dette her.

Har nå fått blod på tann og prøver meg på nye nedlastninger,gøy dette da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...