Gjest hva er riktig Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Jeg har postet det samme spm på forum for kroniske sykdommer og på åpent forum, men prøver også her da det kanskje befinner seg noen her som vet hva som er riktig... Jeg har et spm om det å få utbedret bolig, og det å få evt elektrisk rullestol-.. er det der noen restriksjoner ifht hvem som får eller ikke?? Har en på min manns jobb som har fått beskjed fra trygdeetaten at han tjente for mye til at de ( kona) kunne få hjelp?? Synes dette høres rart ut?? Sikkert mange som kommer til å si at hvis han tjener godt så kan vel også selv betale utbedringen, og kjøpe elektrisk rullestol,-- Hva er riktig?? 0 Siter
Gjest sosionomen Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Stønad til utbedring av bolig er behovsprøvet ut fra husstandens samlede inntekt. Tekniske hjelpemidler får du på så kalt varig utlån på hjelpemiddelsentralen. Her er det behovet for hjelpemiddelet som avgjør, ikke inntekten Kontakt boligkontoret og ergoterapeut i kommunen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.