Gå til innhold

Billi, men artige ferietips??

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue!
Skrevet

Vi er en familie på 4, mamma, pappa, gutt 7, jente 6 og hund!

Vi vil så gjerne ta med barna på en artig ferie i år, men har ikke så masse penger...

Noen med gode tips til oss? Hva som helst, men vi vil helst ha med oss hunden (han er bare 7 mnd.)

Håper noen har noen gode ideer...!!

Finnes det for eksempel noen pakketurer til Danmark, som ikke koster skjorta? Kom gjerne med linker....

På forhåns takk!

Gjest Elextra
Skrevet

Hva er billig, da?

Hva med campingferie i Danmark? Det er jo stor stas for barna, og behøver ikke koste mye dersom dere er bevisste på det daglige forbruket?

Skrevet

Hva med bilferie til Gøteborg/Liseberg?

Bo på rimelige overnattingssteder/campingplasser.

Går jo an å stoppe på veien, bade, campe...

Har jeg planer om iallefall.. :)

Skrevet

Dere kan ikke dra på ferietur til Danmark med hunden, ikke uten å ha full rabies-vaksine, og det måtte dere ha startet med for ca et halvt år siden. Så det får dere finne ut av før neste års sommerferie. Det er blitt innført enklere regler tror jeg, såkalt dyrepass, men dette krever allikevel rabiesvaksinering. Se linken nedenfor.

Dere kan la den være hos noen - fx oppdretteren - som kjenner den godt og dere stoler på - hvis dere vil det, ellers er jeg enig i at det er best at dere har den med.

Bilferie i Norge og evt. Sverige/Finland er eneste mulighet i så måte. For reise til Sverige så må dere ha med vaksinasjonsattest mener jeg å huske. Alle slike regler står på

http://www.mattilsynet.no/portal/page?_pageid=34,31931&_dad=portal92&_schema=PORTAL92&sectionId=2324

Skrevet

dere kan få leie vår campingvogn med veranda helt nede ved vannet på vestkysten av Sverige - :)

Skrevet

Hva med å bo på vandrehjem i Danmark? Kan anbefale vandrehjemmet i Odense http://www.odense-danhostel.dk/ Her er det god plass for barn til å leke inne på den store gårdsplassen, og man kan enten lage mat selv på kjøkken eller grille ute på gården. Men mat på vandrehjemmet eller på en kafe er helelr ikke så dyrt. Odense har Zoo, og de har mye forkus på H.C. Andresen så barn vil nok finne stedet interessant.

Et annet men dyrere alternativ er http://www.legoland-village.dk/dansk/headframe.htm Men Legoland suger penger.

Når det gjelder feriehus i Danmark så har LO-favør noen tilbud dersom en av dere er LO medlem. Jeg har aldri sjekka de prisene fordi alt er familiebasert, men du kan finne det på lofavor.no Antar de beste tilbudene på feriehus er bortbestilt på denne tiden.

Sjekk med dyrlegen når det gjelder hunden. Antar det gjelder samme regler i Danmark som i Sverige.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...