Gjest Frustrert frue! Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Vi er en familie på 4, mamma, pappa, gutt 7, jente 6 og hund! Vi vil så gjerne ta med barna på en artig ferie i år, men har ikke så masse penger... Noen med gode tips til oss? Hva som helst, men vi vil helst ha med oss hunden (han er bare 7 mnd.) Håper noen har noen gode ideer...!! Finnes det for eksempel noen pakketurer til Danmark, som ikke koster skjorta? Kom gjerne med linker.... På forhåns takk! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Hva er billig, da? Hva med campingferie i Danmark? Det er jo stor stas for barna, og behøver ikke koste mye dersom dere er bevisste på det daglige forbruket? 0 Siter
songbirdy Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Hva med bilferie til Gøteborg/Liseberg? Bo på rimelige overnattingssteder/campingplasser. Går jo an å stoppe på veien, bade, campe... Har jeg planer om iallefall.. 0 Siter
Gemini Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Dere kan ikke dra på ferietur til Danmark med hunden, ikke uten å ha full rabies-vaksine, og det måtte dere ha startet med for ca et halvt år siden. Så det får dere finne ut av før neste års sommerferie. Det er blitt innført enklere regler tror jeg, såkalt dyrepass, men dette krever allikevel rabiesvaksinering. Se linken nedenfor. Dere kan la den være hos noen - fx oppdretteren - som kjenner den godt og dere stoler på - hvis dere vil det, ellers er jeg enig i at det er best at dere har den med. Bilferie i Norge og evt. Sverige/Finland er eneste mulighet i så måte. For reise til Sverige så må dere ha med vaksinasjonsattest mener jeg å huske. Alle slike regler står på http://www.mattilsynet.no/portal/page?_pageid=34,31931&_dad=portal92&_schema=PORTAL92§ionId=2324 0 Siter
flisa Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 dere kan få leie vår campingvogn med veranda helt nede ved vannet på vestkysten av Sverige - 0 Siter
Osiris Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Hva med å bo på vandrehjem i Danmark? Kan anbefale vandrehjemmet i Odense http://www.odense-danhostel.dk/ Her er det god plass for barn til å leke inne på den store gårdsplassen, og man kan enten lage mat selv på kjøkken eller grille ute på gården. Men mat på vandrehjemmet eller på en kafe er helelr ikke så dyrt. Odense har Zoo, og de har mye forkus på H.C. Andresen så barn vil nok finne stedet interessant. Et annet men dyrere alternativ er http://www.legoland-village.dk/dansk/headframe.htm Men Legoland suger penger. Når det gjelder feriehus i Danmark så har LO-favør noen tilbud dersom en av dere er LO medlem. Jeg har aldri sjekka de prisene fordi alt er familiebasert, men du kan finne det på lofavor.no Antar de beste tilbudene på feriehus er bortbestilt på denne tiden. Sjekk med dyrlegen når det gjelder hunden. Antar det gjelder samme regler i Danmark som i Sverige. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.