Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden ble jeg syk med halsbetennelse og tett i nesen etc. Halsbetennelsen har nå gått over, men jeg sliter med en ekkel tørrhoste som kommer når jeg ler, anstrenger meg og puster dypt. Var på korøvelse i dag og slet mye med stemmen.

Nå er det viktig for meg at jeg beholder stemmen, skal være med på mye sang-aktiviteter framover.

Hva skal jeg gjøre for å bli bra i halsen, evt. tips til å smøre stemmebåndene. Hostet meg nesten fordervet på øvinga i dag, og nå er jeg sår i halsen. Spiser drops og drikker sitronvann.

Hjelp meg, snille dol-mennesker! :)

Skrevet

Mmm.. hun Jorun i Idol gikk rundt med et slags varme-tørkle da hun var syk, kanskje du kunne prøve noe sånt? :-)

mariaflyfly
Skrevet

Drikk mye, både varmt og kaldt

Bruk skjerf

Ikke frys ellers på kroppen

Spis hvitløk

Sitt og følg med i partituret på øvelsene for å spare stemmen, ikke bli frista til å synge med

Noskapin tabletter hjelper mot tørrhoste

Ha alltid et par Fisherman's friend i kormappa di under konserter i tilfelle hosting

Unngå kremting

Lemsip er egnelit det beste du kan drikke når stemmen/halsen/kroppen brygger på noe. Fyll opp kofferten neste gang du er i England

God bedring fra

rutinert korsanger-flyfly

Skrevet

Bruk skjerf

Spis hvitløk

Sitt og følg med i partituret på øvelsene for å spare stemmen, ikke bli frista til å synge med

Ha alltid et par Fisherman's friend i kormappa di under konserter i tilfelle hosting

Unngå kremting

Lemsip er egnelit det beste du kan drikke når stemmen/halsen/kroppen brygger på noe. Fyll opp kofferten neste gang du er i England

God bedring fra

Lemsip ja, har lurt litt på hva det egentlig er?

mariaflyfly
Skrevet

Lemsip ja, har lurt litt på hva det egentlig er?

Et pulver som man blander med kokende vann. Smaker sitron (tror man får det i en solbærutgave også). Surt som faen, men virker bra.

Inneholder bl.a. litt Paracetamol - sikkert derfor den ikke selges i Norge.

Skrevet

Bruk skjerf

Spis hvitløk

Unngå kremting

God bedring fra

Takk for tipsene! :)

Må synge med for å få stemmen inn "i øret", ser ingen annen utvei. Får prøve å ikke brøle så mye i morra da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...