Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest erwin
Skrevet

For 20 år siden, så var det f eks ingen som engang tenkte tanken på å tatovere seg. De fleste syntes det var heslig. 10 år etterpå gjorde "alle" det.

Er ganske sikker på at vi får en slik utvikling også når det gjelder linken du henviser til. Det tar litt tid dette med moter, men det barberingshysteriet vi har sett de siste årene, kommer nok til å kulminere.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Babette

12

• ShitDiddelyDo

10

• Freya

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

No way!

Blir det mote, så vil jeg ev.være blant de aller siste som slenger meg på.

Usj!

Skrevet

Tvilsomt, har nettopp kjøpt meg ny Mach 3-høvel! :-)

Skjønner ikke det der med trender jeg, hvem er det som "bestemmer" at i år skal det være slik og slik? Motehusene? I så fall er det rart at de ikke er uenige, hvordan i all verden kommer man fram til en konklusjon på dette?

Ja, jeg er usannsynlig uvitende på dette området :-)

Skrevet

Nei. *he he* Har ikke noe ønske om å være trendsetter på det området.

Skrevet

For 20 år siden, så var det f eks ingen som engang tenkte tanken på å tatovere seg. De fleste syntes det var heslig. 10 år etterpå gjorde "alle" det.

Er ganske sikker på at vi får en slik utvikling også når det gjelder linken du henviser til. Det tar litt tid dette med moter, men det barberingshysteriet vi har sett de siste årene, kommer nok til å kulminere.

Og nå kommer fler og fler for å få fjernet tatoveringer med laser! ;-)

Jeg er helt enig i at det er spørsmål om mote og trender også når det gjelder kroppsbehåring.

Skrevet

Nei, huff... Jeg lar meg påvirke av moten, men tror neppe jeg slutter å barbere bikinikanten, leggene og armhulen!

Jeg får heller følge moten når det gjelder de små puppene ;-)

*lol*

Det er greit å bli "in" igjen, ikke sant? Særlig ettersom du ikke fikk nytt godt av Twiggy-perioden! ;-)

Skrevet

Så hvis man har litt hår på leggene er man hva som helst?

Voks opp, gutt.

nemlig! :-)

"Voks opp" er det riktige utsagnet - ikke "voks (der) ned(e)"! *S*

Skrevet

Neppe. Barberte armhuler og legger tilhører min generasjon.

Om hårete armhuler og ditto legger skulle krysse mine veier, kan jeg ikke si at det affiserer.

Gjest erwin
Skrevet

Og nå kommer fler og fler for å få fjernet tatoveringer med laser! ;-)

Jeg er helt enig i at det er spørsmål om mote og trender også når det gjelder kroppsbehåring.

Jada, folk har en tendens til å se seg litt blinde på det motebildet man er inne i til enhver tid, som det eneste "saliggjørende". De glemmer hvor mye motene gjennom historien har endret seg. Det som var VELDIG hipt og moderne i f eks 1985, er bare heslig og harry i dag.

På samme måte som det vi dyrker i dag, er heslig og harry om 15 år.

Historien gjentar seg.

Gjest erwin
Skrevet

No way!

Blir det mote, så vil jeg ev.være blant de aller siste som slenger meg på.

Usj!

Har du tatovering?

Gjest erwin
Skrevet

Det der er noe av det verste jeg har lest på lenge.

Ikke faen om den moten der slår an.

Var det noen som trodde at de heslige tatoveringene som sjømenn hadde i 60-70 årene, skulle bli høyeste mote 20-30 år senere?

Moter svinger. Det har historien vist oss. Er det noen grunn til at det fenomenet skal stoppe opp?

Skrevet

Jada, folk har en tendens til å se seg litt blinde på det motebildet man er inne i til enhver tid, som det eneste "saliggjørende". De glemmer hvor mye motene gjennom historien har endret seg. Det som var VELDIG hipt og moderne i f eks 1985, er bare heslig og harry i dag.

På samme måte som det vi dyrker i dag, er heslig og harry om 15 år.

Historien gjentar seg.

Ja, men som en annen her sa (var det favn?) så er glattbarberte legger etc "vår generasjon", ogdet er jo gjerne slik at man holder til en viss grad på det som var det vanlige da man selv var ung.

Så det er ikke sikkert at jeg noen gang kommer til å bli påvriket av en slik mote - all den tid jeg har fjernet hår under armer og på legger i mange år! ;-)

Gjest erwin
Skrevet

Nei, alle er ikke som meg. Men med unntak av noen hårfanatikere her på dol har jeg til gode å snakke med noen gutter som _foretrekker_ ushava kvinnfolk.

Vi satt 10 gutter på en guttekveld engang og snakket litt fram og tilbake, og det viste seg til og med at 7 av disse brukte høvelen på seg selv. Enda vi aldri hadde snakket om det.

Det her må være 5 år siden. Nå er det vel enda mer vanlig.

Så jeg er nok ikke spesielt alene.

Mennesket har aldri klart å omstille nu'et i sitt eget hode, til at det som er mote i dag, er til de grader ut om noen år. Men likevel skjer det store mote-endringer gjennom f eks en 20-års periode.

Det er det eneste som er sikkert.

Gjest erwin
Skrevet

Ja, men som en annen her sa (var det favn?) så er glattbarberte legger etc "vår generasjon", ogdet er jo gjerne slik at man holder til en viss grad på det som var det vanlige da man selv var ung.

Så det er ikke sikkert at jeg noen gang kommer til å bli påvriket av en slik mote - all den tid jeg har fjernet hår under armer og på legger i mange år! ;-)

Det er litt morsomt at man ler rått av bilder av menn fra 1974, med kjempesleng i buksa, rutete jakke med lange skjortekrager utover skuldrene, langt hår, og bart.

Totalt uvitende om at bilder av menn fra idag, gir folk latterkrampe om 25-30 år.

Skrevet

Mennesket har aldri klart å omstille nu'et i sitt eget hode, til at det som er mote i dag, er til de grader ut om noen år. Men likevel skjer det store mote-endringer gjennom f eks en 20-års periode.

*S* Ja, jeg husker GODT da slengbukser var super-in på 70-tallet, og så gikk det stygge rykter om at det ville bli mote med bukser med smalnende ben! Og Gud forby om vi noen gang kom til å iføre oss så skrekkelige plagg, altså! Vi hadde jo sett bilder fra våre mødre som unge damer i strekkbukser, og det skulle vi ha oss frabedt på oss selv ja! *S*

Men dengang ei, sa Tordenskiold, vi gikk rudnt i slike bukser noen år etter! *he he*

Miss seventy
Skrevet

Tror du flertallet av mennesker lar seg påvirke av en såkalt mote når vi snakker kjønnshår?

Tror ikke de som nå liker glattbarbert begynner å la håret gro, bare fordi noen et sted skulle finne på å si at det nå er in å ha en svær dott..

(Jeg har ikke lest hele diskusjonen deres, bare de få siste innleg.. mulig jeg er helt utenfor temaet deres...)

Gjest erwin
Skrevet

*S* Ja, jeg husker GODT da slengbukser var super-in på 70-tallet, og så gikk det stygge rykter om at det ville bli mote med bukser med smalnende ben! Og Gud forby om vi noen gang kom til å iføre oss så skrekkelige plagg, altså! Vi hadde jo sett bilder fra våre mødre som unge damer i strekkbukser, og det skulle vi ha oss frabedt på oss selv ja! *S*

Men dengang ei, sa Tordenskiold, vi gikk rudnt i slike bukser noen år etter! *he he*

Pussig, jeg har akkurat svart deg om 70-talls mote.;-)

Gjest togli
Skrevet

*lol*

Det er greit å bli "in" igjen, ikke sant? Særlig ettersom du ikke fikk nytt godt av Twiggy-perioden! ;-)

Ja, dette har jeg ventet på i 20 år!!! Endelig min tur å bli pop ;-)

Skrevet

Pussig, jeg har akkurat svart deg om 70-talls mote.;-)

*he he* Jeg så det - etter at jeg hadde sendt! :-)

Og jeg er helt enig i det du sa lenger oppe om at man ler rått av moten noen år senere. Men man må kanskje ha levd en stund for å se at det skifter.

Jeg på tidlig-midten av 80-tallet klarte tydelig å se moten fra tidligere tiår, men ikke klarte å "ski8lle" ut 80-tallsmoten som noe spesielt.

I senere tiår har jeg vært eldre, og derfor helle rikke kaset meg over ungdomsmoten på samme måte, og hyar da lettere klart å se med en viss distanse på moten.

Det jeg mente når det gjelder barbering etc er at dette er en typisk ting som lett kan henge ved en person resten av livet. Jeg har for eksempel ikke kastet meg på den ytterligere barberingsmoten som har rast, så det er ikke sikkert at jeg komme rtil å kaste meg på en ikke-barberte-legge-mote heller.

Skrevet

Ja, dette har jeg ventet på i 20 år!!! Endelig min tur å bli pop ;-)

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...