Gå til innhold

Påtvinget arbeidrådgivning under attføring

Anbefalte innlegg

Hello Kitty 79
Skrevet

Hej!

Jeg må til ARK arbeidrådgivning fordi a-etat vil ha en second opinion om jeg som incestutsatt kan jobbe som sosionom før de godkjenner denne utdannelsen som hensiksmessigt og nødvendigt tilltak. A-etat skjønner ikke att det sker en psykisk og mentalutvikling i løpet denne utdannelsen! På dette møtet ska en arbeidsrådgiver finne ut om hvorfor jeg ikke vill jobbe med noe annet enn som sosionom og hvordan det går og jobbe med dette fagområdet som incestutsatt. A-etat skjønner ikke her att jeg har en spisskompentanse som ikke kan leses til og att jeg har jobbet med min historie i 5 år og føler derfor att jeg mestrer den utfordringen det er å skille på mine og andres erfarenheter. Jeg er også bevisst på det latente budskap som er en del av det manifeste i klientsituasjonen, kan være en utfordring for meg å tolke men jeg jobber til stadig med det å tolke signaler rett.Dessuten må man som hjeper være bevisst att en del av de signaler og latente budskap man selv sender ut har man ikke kontroll over. Hvis ikke a-eat godkjenner sosionomutdannelsen så anker jeg dette sammen med min advokat. Måtte igjennom samme rulla for å få godkjent folkehøgskolen. Det er så slitsomt og tapper meg for engergi og krefter enn om jeg lærer veldig mye om systemet.

Noen som kjenner seg igjen?

Takksam for støtte og oppmuntring

Gjest Saigon
Skrevet

aetat kan kreve at du skal på ARK, så du må nesten bare gå dit. Har selv vært på ARK for en kort tid siden for å finne ut hvilken utdannelse som passer meg.

Når du får møte på ARK så må du bare forklare saken din så godt du kan og fortelle dem hvorfor du vil ha denne utdannelsen og hvorfor den vil passe deg. Aetat er redd for å sløse bort penger på utdanninger folk ikke klarer å gjennomføre og derfor vil de være helt sikker at folk velger en utdanning de kan klare.

Håper du får ditt ønske oppfylt uten å måtte anke vedtaket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...