Gå til innhold

Ørepropper og teite ører

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har "sånne ører" som alle ørepropper faller ut av for et godt ord. Dersom jeg skal høre på discman, mp3spiller eller lignende, så kan jeg jo bare velge andre høretelefoner enn disse øreproppene, men den muligheten har jeg jo ikke når jeg skal bruke handsfree'n på mobiltelefonen, som jeg bruker relativt mye til å høre på radio.

Har noen noen tips til hvordan man får slike ørepropper til å sitte bedre? Det går liksom greit på vinterstid når man kan ha lue over ørene, men er langt verre på sommerstid ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Akkkurat det sliter jeg med og..He he

Jeg gikk på Clas Ohlson å kjøpte sånne "puter" å ha over dingsene man putter i ørene. Hvis du skjønner hva jeg vil fram til..? =)

Gjest Calóni
Skrevet

Akkkurat det sliter jeg med og..He he

Jeg gikk på Clas Ohlson å kjøpte sånne "puter" å ha over dingsene man putter i ørene. Hvis du skjønner hva jeg vil fram til..? =)

Hm..ja, har tenkt litt på det...men mener å huske jeg har hatt slike propper med puter før, men at de også datt ut..men kanskje det er bedre enn ingenting?

Ev. kan jeg jo gå til kjøp av en teiprull. Eller jeg kan ha litt klister i ørene før jeg setter inn øreproppene.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hm..ja, har tenkt litt på det...men mener å huske jeg har hatt slike propper med puter før, men at de også datt ut..men kanskje det er bedre enn ingenting?

Ev. kan jeg jo gå til kjøp av en teiprull. Eller jeg kan ha litt klister i ørene før jeg setter inn øreproppene.

Hmm..det hjelper iallfall. =)

Bare du ikke bruker lim så :P

Skrevet

Hva med en bluetooth handsfree, dersom mobilen din støtter bluetooth da.

Bluetooth handsfree er jo sånn som festes rundt (utvendig) på øret, ikke inni.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kjøp heller noen høretelefoner. Jeg har flotte ører men har aldri fått faenskapet til å sitte så godt at lyden blir i nærheten av god med mindre jeg går og trykker dem inn.

Sennheiser PX100 er et godt alternativ. Du får bestilt dem hos hifiklubben til en billig penge, de gir utrolig god lyd, er fysisk fine og små, og kan brettes sammen sånn at de enkelt passer i en innerlomme.

Hvis høretelefoner ikke er et alternativ finnes det noen som heter Sure og som du dytter langt inn i øregangen. Problemet med dem er naturligvis at du ikke hører en dritt rundt deg, det et par minutter å få dem på plass, og de er rådyre. De billigste koster vel i underkant av 1000 kroner.

Skrevet

Kjøp heller noen høretelefoner. Jeg har flotte ører men har aldri fått faenskapet til å sitte så godt at lyden blir i nærheten av god med mindre jeg går og trykker dem inn.

Sennheiser PX100 er et godt alternativ. Du får bestilt dem hos hifiklubben til en billig penge, de gir utrolig god lyd, er fysisk fine og små, og kan brettes sammen sånn at de enkelt passer i en innerlomme.

Hvis høretelefoner ikke er et alternativ finnes det noen som heter Sure og som du dytter langt inn i øregangen. Problemet med dem er naturligvis at du ikke hører en dritt rundt deg, det et par minutter å få dem på plass, og de er rådyre. De billigste koster vel i underkant av 1000 kroner.

Fikk du med deg at det ikke var vanlige hodetelefoner, men til mobilen Caloni er på jakt etter? ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fikk du med deg at det ikke var vanlige hodetelefoner, men til mobilen Caloni er på jakt etter? ;-)

Eh, nei...:)

Jeg trodde hun snakket om vanlige høretelefoner. Sånne man bruker til å høre på musikk. :)

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe...les innlegget en gang til..jeg bruker jo høretelefoner ellers, det er bare akkurat den der handsfree'n jeg sliter med.:).

Gjest Calóni
Skrevet

Ah, nå så jeg at Gemini allerede har kommentert det :P

Gjest Calóni
Skrevet

Hva med en bluetooth handsfree, dersom mobilen din støtter bluetooth da.

Bluetooth handsfree er jo sånn som festes rundt (utvendig) på øret, ikke inni.

Hm..men det funker vel ikke når jeg skal høre på radioen? For antenna til radioen ligger liksom i selve det der handsfreesettet, ikke i mobilen..Dessuten vil jeg jo høre musikk på begge ørene, ikke bare på ett. Jeg -vet- jeg er vanskelig, forøvrig :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ah, nå så jeg at Gemini allerede har kommentert det :P

Jeg er litt treg, så hvis du ikke hadde skrevet det du også hadde jeg ratt ikke fått det inn. :)

Skrevet

Hm..men det funker vel ikke når jeg skal høre på radioen? For antenna til radioen ligger liksom i selve det der handsfreesettet, ikke i mobilen..Dessuten vil jeg jo høre musikk på begge ørene, ikke bare på ett. Jeg -vet- jeg er vanskelig, forøvrig :P

Hm - da vet jeg ikke...

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg er litt treg, så hvis du ikke hadde skrevet det du også hadde jeg ratt ikke fått det inn. :)

Ja, vi får hjelpe hverandre som best vi kan, når det blir såpass sent på kvelden/natta ;)

Skrevet

Hvis du slutter å vaske deg i ørene sitter de sikkert fast til sutt.. :D

Skrevet

Da har vi makne ører :-)

Men hva spurte du om igjen? *hehe*

Gjest Calóni
Skrevet

Da har vi makne ører :-)

Men hva spurte du om igjen? *hehe*

Tihi ;) Det er nok flere av oss, kanskje vi skal danne en forening?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...