Gå til innhold

Dritt å være eneste kvinne på jobben

Anbefalte innlegg

margerita1365380476
Skrevet

Jeg jobber sammen med 5 gutter/menn. Vi har en kaffe og kakaomaskin som alle bruker mange ganger om dagen.

Problemet mitt er at de ikke setter koppen sin inn i oppvaskmaskinen etter bruk.

Siden jeg er enste kvinne på jobben blir det til at jeg må rydde.

Nå er jeg dritt lei! Har nok av å rydde hjemme.

Har hengt opp en lapp hvor det står at det er fint hvis alle setter sin egen kopp inn i oppvasmaskinen. Men tror du det hjalp? Nei.

De setter den i vasken hvor jeg må ta den videre. De tar ny kopp for hver kaffe også, så det blir ca 15 kopper om dagen.

Nå streiker jeg og ser hva de gjør når det ikke er flere rene kopper igjen.

Mannfolk!

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• margerita1365380476

16

• mrxx

5

• gullfisk

4

• noami

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Hvorfor ser du på det som problemet "ditt"? Bare pass på din egen kopp og vask den, så kan de andre gjøre som de vil.

Skrevet

Men så heldig du er som er eneste kvinne på jobben! Jeg skulle gjerne ha byttet med deg. Det er få ting som er triveligere enn å være eneste kvinne blant menn.

Skrevet

Du må da ikke rydde? Bare ta ny kopp hver gang du også, og ikke sett bort den brukte. Når alle kopper er skitne vasker du bare opp en til deg selv for hånd.

Skrevet

Problemet er jo deg og ikke dem. Hvorfor i svarte tar du å gjør denne jobben? Ta kun din egen kopp og drit i de andres.

margerita1365380476
Skrevet

Problemet er jo deg og ikke dem. Hvorfor i svarte tar du å gjør denne jobben? Ta kun din egen kopp og drit i de andres.

Jeg føler de ser på meg som en dårlig husmor hjemme også hvis jeg ikke rydder på jobben. Blir til at jeg føler det som mitt ansvar siden jeg er kvinne. Vet jo hvordan mannfolk er.

Skrevet

Hvorfor "må" du sette inn kaffekoppene for dem???? Drit i det og hold ut du!! :)

margerita1365380476
Skrevet

Men så heldig du er som er eneste kvinne på jobben! Jeg skulle gjerne ha byttet med deg. Det er få ting som er triveligere enn å være eneste kvinne blant menn.

Trivelig? Jeg savner kvinnelige kollegaer som jeg kan prate og le med. Prate om den udugelige gubben hjemme osv.

Her er det pyton i lunsjen, alt de snakker om er hvor mange ram det er i pc'n osv. Sier ikke et ord jeg.

Skrevet

Jeg føler de ser på meg som en dårlig husmor hjemme også hvis jeg ikke rydder på jobben. Blir til at jeg føler det som mitt ansvar siden jeg er kvinne. Vet jo hvordan mannfolk er.

Seriøst :) Tror du virkelig mannfolk bryr seg om sånt da :) Det sier heller noe om dem isåfall :P

Bare gjør som dem og hold ut du :P

margerita1365380476
Skrevet

Hvorfor "må" du sette inn kaffekoppene for dem???? Drit i det og hold ut du!! :)

Ja, nå er det slutt! Blir moro å se hvem som må sette på oppvaskmaskinen for at de skal få rene kaffekopper. Skal gi dere tilbakemelding.

Nå er vasken full av kopper bare fra i dag. De skylle de ikke engang. 10 rene kopper i skapet så er det tomt. Haha.

Skrevet

Trivelig? Jeg savner kvinnelige kollegaer som jeg kan prate og le med. Prate om den udugelige gubben hjemme osv.

Her er det pyton i lunsjen, alt de snakker om er hvor mange ram det er i pc'n osv. Sier ikke et ord jeg.

Flørter og tuller du ikke med dem, altså?

Snakker de ikke sånn litt på kanten i lunsjen en gang?

Skrevet

Seriøst, jeg hadde kun ryddet mine egne kopper! Hvis du tar rollen som ryddehjelp, er det ditt valg og ditt problem.

margerita1365380476
Skrevet

Seriøst :) Tror du virkelig mannfolk bryr seg om sånt da :) Det sier heller noe om dem isåfall :P

Bare gjør som dem og hold ut du :P

Mannen min er sjefen her jeg jobber, han rydder ikke han heller. Problemet mitt er vel at moren hans vasker her hver mandag. Og hvis hun ser all oppvasken her når hun kommer, synes hun kanskje jeg er en dårlig svigerdatter som ikke rydder på arbeidsplassen. Hun har sett plakaten min. Så hvis det er mye oppvask her når hun kommer må hun rydde det på plass. Et lite dilemma.

Lei av å jobbe på denne mannfolplassen også, vil jobbe med jenter, mange jenter.

mil1365380270
Skrevet

Pøh! Tanken har ikke slått dem en gang! Eneste som skjer, er at de i begynnelsen syntes det var fint å få deg der, for da slapp de. Så ble det en vane for dem, når du slutter, lurer de på om du muligens er sur på dem for noe. Men det tar nok en stund, og om de noen sinne tar opp temaet, se det er en helt annen sak. Kanskje de bare tror du har PMS? ;-)

Skrevet

? Skjønner ingen ting jeg. Hvorfor skulle de mene noe som helst om dine husmorevner, og hvorfor skal du bry deg om hva de evt. mener? Det spiller da ingen rolle på jobben. hvis noen nevner det til deg svarer du da selvfølgelig at du ikke gidder å rydde etter andre på jobben, det har du jo sagt i fra om også.

Dette er MENN, de bryr seg ikke om det er rotete mht de koppene. De bryr seg heller ikke om du holder det ryddig. De går IKKE rundt og funderer på hvor ryddig du har det hjemme.

Skrevet

Joda, jeg skjønner at du tenker slik. Men det må du heve deg over. Dette blir aldri bedre så lenge du fortsetter som du gjør. De forventer nå at det er du som ordner opp.

Si i fra til alle sammen at nå er det slutt og at du kun tar ditt eget. Eller sett opp ei liste over hvem som har ansvaret fra uke til uke. Fungerer ikke det så tar du kun ditt eget.

Skrevet

Ja, nå er det slutt! Blir moro å se hvem som må sette på oppvaskmaskinen for at de skal få rene kaffekopper. Skal gi dere tilbakemelding.

Nå er vasken full av kopper bare fra i dag. De skylle de ikke engang. 10 rene kopper i skapet så er det tomt. Haha.

Stå på, jente!

mariaflyfly
Skrevet

I alle dager...

Du MÅ ingenting. Jeeezes, asså!

margerita1365380476
Skrevet

Flørter og tuller du ikke med dem, altså?

Snakker de ikke sånn litt på kanten i lunsjen en gang?

De er så tørre hele gjengen her. (ikke jeg da:) Jobber i en databedrift.

Jo, hvis de prater om noe annet en pc er det vel mest om hvor mye de bæsjet i går, eller hvor drita de var i helgen. Very interesting....

Skrevet

Mannen min er sjefen her jeg jobber, han rydder ikke han heller. Problemet mitt er vel at moren hans vasker her hver mandag. Og hvis hun ser all oppvasken her når hun kommer, synes hun kanskje jeg er en dårlig svigerdatter som ikke rydder på arbeidsplassen. Hun har sett plakaten min. Så hvis det er mye oppvask her når hun kommer må hun rydde det på plass. Et lite dilemma.

Lei av å jobbe på denne mannfolplassen også, vil jobbe med jenter, mange jenter.

Svigermor har sett plakaten din og vet derfor at du har forsøkt å gjøre noe med "koppeproblemet". Snakk med henne da vel, og si det som det er, at du syns det ikke er din jobb å rydde etter andre og at du har bedt dem om å sette koppene i oppvaskmaskinen. så ber du henne bare om å la skitne kopper stå når hun kommer for å vaske. Mannen din burde du også kunne snakke med om dette, så han ikke forventer at du rydder etter alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...