Gå til innhold

Dritt å være eneste kvinne på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det var helt vanlig med lapper ala:

"Mora di jobber ikke her!!

Derfor rydd opp etter deg og ta din tørn med oppvaskmaskinen."

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• margerita1365380476

16

• mrxx

5

• gullfisk

4

• noami

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dessverre så er dette veldig typisk menn. De gidder faen meg ikke å rydde etter seg.

Det er det samme her, selv om det ikke er noe som er utbredt. Nå er det flere jenter her da, men det er uten tvil mennene som er de minst flinke.

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig å rydde etter seg. Det burde være veldig naturlig. Jeg har i alle fall ikke noe problem med det.

det falt noen perler om menn og rydding i denne tråden - sånn litt under midtveis i den! :-)

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2598115

margerita1365380476
Skrevet

Dessverre så er dette veldig typisk menn. De gidder faen meg ikke å rydde etter seg.

Det er det samme her, selv om det ikke er noe som er utbredt. Nå er det flere jenter her da, men det er uten tvil mennene som er de minst flinke.

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig å rydde etter seg. Det burde være veldig naturlig. Jeg har i alle fall ikke noe problem med det.

det er jo ikke så slitsomt å sette koppen sin i maskinen istedenfor i oppvask-kummen. Oppvaskmaskinen står jo ved siden av.

Slappfisker her ja!

margerita1365380476
Skrevet

Jeg trodde det var helt vanlig med lapper ala:

"Mora di jobber ikke her!!

Derfor rydd opp etter deg og ta din tørn med oppvaskmaskinen."

Det henger en slik lapp over vasken som jeg har skrevet. Sett koppen din i oppvaskmaskinen, mora/kona di jobber ikke her!

Men de kan ikke ha sett den.....

Skrevet

Hvorfor rydder du etter dem? Bare pass på at du har et krus til deg selv, og la det flyte til noen andre syns det er for ille. Så kan man jo foreslå ryddeuker som går på omgang, med en enkel liste, f.eks.

Skrevet

det er jo ikke så slitsomt å sette koppen sin i maskinen istedenfor i oppvask-kummen. Oppvaskmaskinen står jo ved siden av.

Slappfisker her ja!

Enig, slikt tull fatter jeg rett og slett ikke.

Skrevet

Det henger en slik lapp over vasken som jeg har skrevet. Sett koppen din i oppvaskmaskinen, mora/kona di jobber ikke her!

I ditt tilfelle var det visst sant da, siden din mann er sjefen og moren hans vasker der :)

Men uansett - virker som om lappen er for liten, lag en ny en med stoooore bokstaver og heng den rett på skapet hvor koppene står slik at de *må* se den når de tar en ny kopp ut....

har du forøvrig konfrontert de andre med dette? en god del må ha ting inn med teskje, ellers tar de rett og slett ting for gitt og tenker egentlig ikek på at det kan være et irritasjonsmoment for andre....

Gjest Driiit i det!
Skrevet

Slik jeg leser innlegget ditt, er det du selv som har gitt deg den rollen at du skal rydde opp fordi du er eneste kvinne.

DRIT I DET AKKURAT LIKE MYE SOM DE DRITER I DET!

Kan være vanskelig helt i starten, men gud så deilig det er når du greier det.

Sørg for at du selv har ren kopp. Når det ikke er kopper igjen til gutta, reagerer de kanskje, men bare kanskje. Eller så går de og kjøper seg engangskopper :-)

Skrevet

Mannen min er sjefen her jeg jobber, han rydder ikke han heller. Problemet mitt er vel at moren hans vasker her hver mandag. Og hvis hun ser all oppvasken her når hun kommer, synes hun kanskje jeg er en dårlig svigerdatter som ikke rydder på arbeidsplassen. Hun har sett plakaten min. Så hvis det er mye oppvask her når hun kommer må hun rydde det på plass. Et lite dilemma.

Lei av å jobbe på denne mannfolplassen også, vil jobbe med jenter, mange jenter.

enig med gullfisk, om du ikke har gjort det enda så er det kanskje på tide å snakke med mannen din, og når det gjeledr svigermor..om du er bekymret for hva hun skulle tenke om deg så få henne over på din side før hun ser haugen :P om hun er av den typen som er grei :P

fortsatt lykke til! :)

Skrevet

Klart de ikke gidder, når du rydder for dem. :-)

Slutt med det, de tar nok ansvar når det begynner å se for ille ut.

Nå vet ikke jeg hva du/dere driver med, men rent prinsippielt mener jeg at ansvaret for en slik rydding til dels også må ses opp mot funksjonen i bedriften; En resepsjonist/sekretær i et lite firma, bør i større grad se det som en naturlig oppgave, enn daglig leder, f.eks.

Hvorfor er det en sekretærs naturlige oppgave?

Er du ikke klar over at sekretæryrket faktisk er ganske forandret de senere årene?

Gjest Driiit i det!
Skrevet

"Problemet mitt er at de ikke setter koppen sin inn i oppvaskmaskinen etter bruk."

Hvem har definert dette til å være _DITT_ problem?

"Siden jeg er eneste kvinne på jobben blir det til at jeg må rydde."

Hvem har bestemt at det blir til at _DU_ må rydde fordi du er eneste kvinne?

"De setter den i vasken hvor jeg må ta den videre."

Hvem har sagt at _DU_ må ta den videre?

Jeg skjønner problemet ditt, vet godt hvordan det er, men hånei du jenta mi, her må du sette deg i respekt. Dette er IKKE ditt problem noe mer enn deres, ikke bry deg om det i det hele tatt så lenge du har en ren kopp til deg selv, får de klare seg selv.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Et sted fikk alle to kopper med sitt navn på, og gratis kaffe kunne kun fylles i slik kopp av den som eide den. De andre sto det GJEST på. Ansatte ble forbudt å drikke kaffe av gjestekopper.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg føler de ser på meg som en dårlig husmor hjemme også hvis jeg ikke rydder på jobben. Blir til at jeg føler det som mitt ansvar siden jeg er kvinne. Vet jo hvordan mannfolk er.

Tror faktisk ikke de tenker så langt, jeg.. Hvis det ligger masse klær på badegulvet, og mannen får uventet besøk av en kompis, får jeg litt panikk med en gang. Bare tull, for jeg vet jo at han gjør akkurat det samme hjemme hos seg, så sa kan han jo ikke synes at jeg er et rotehue? (Ikke at det betyr noe hva han mener..) Poenget er at jeg tror du tillegger disse gutta flere tanker enn de har... Nei, jeg prøver ikke å si at de er dumme, men at de ikke tenker på samme måte som oss. Drit i alle andre sine kopper (og hva de måtte mene om dine husmor-evner), og ta deg av din egen kopp!

Skrevet

Da tror dem nok at mora jobber der likevel. Det er vel ikke deg?

Gjest nynneli
Skrevet

Tror dette har mer med at de har oppdaget at koppene faktisk blir vasket "helt av seg selv".

Jeg jobber med 6 damer og to menn- og det er det samme her. Jeg la skylden på stillingen min jeg da. Men så gikk jeg lei. Bestemte meg for at jeg skulle rydde3 etter meg, så fikk de andre rydde etter seg. Klart det.

Ikke helt bra ennå, men på vei!

Skrevet

Så drikker de sikkert av den møkkete koppen (eller vasker den for hånd). God streikeånd og stå på. (Jeg er også eneste jente på jobben.)

Skrevet

Sånn er det hos oss også, og vi er 3 menn og resten damer. (20 totalt, men alle er ikke innom hver dag)

Jeg har slutta å rydde etter andre, skrevet lapp og sutret såpass lenge at det begynner å gå seg til.

Skrev en lapp der det sto: "Oppvaskmaskinen står HER (pil) det er HELT ufarlig å sette kopper inn i den"

Etter den lappen skjerpa folk seg faktisk.

Gjest drop det!!!
Skrevet

Men hvorfor i all verden gjør du det? Gæærn du, da lærer dem jo aldri!!!

Nei la koppene stå du, og gjør det samme som dem, gjerne enda verre også. Da blir en (eller fler) av dem nødt til å ta seg sammen etterhvert.

Så lenge du gjør det, er det klart de ikke gidder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...