Gå til innhold

Barbering av dusken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingenting med barbering å gjøre. Det kommer med alderen.

Eller trodde du at det var hårene på låret som hevnet barberingen av kjønnshåret ved å vokse ut dobbelt så svart og tykt ?

Det er sannsynlig at det kommer med alderen. Men jeg ville ikke utelukke at barberingen kan ha noe å si.

Før i tida var det vanlig å glattbarbere smågutter på hodet en gang i blant. Da sa man at de fikk veldig tykt og fyldig hår når det vokste ut igjen. Kanskje det er sunt for hårveksten å barbere?

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

15

• Prozak

11

• morsan

9

• Ade|ina

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tenkte at jeg kunne ha kommet til å shave litt av hårene på lårene, bommet litt med andre ord.

Var 23-24 år første gang jeg oppdaget det.

En annen dame i familien har unormalt kraftig hårbekst på beina også, så det er kanskje hormonene da? Kan man få støttet laserfjerning?

Spiller ingen rolle. Håret er dødt, og vet ikke at det blir klippet/barbert.

Til det siste spørsmålet: Nei. Men jeg betalte selv, og det var verdt hver krone.

laguna1365380434
Skrevet

Kommer det av selve barberingen da tror du?

Jeg tror det bare er en myte, som underbygges av at hårene virker tykkere og stivere, når de er sånn halvutvokste etter barbering.

Uansett,jeg har har noen selv(sånne vriene, i lysken, sant?), og de napper jeg med pinsett, før jeg høvler over hele stasen..;) Førtst medhårs, og så mothårs.

Det blir fint, og det holder seg en stund...

Skrevet

Jeg personlig har ikke opplevd at hårveksten har vandret utover etter å ha barbert i mange år.

Det jeg har fått med meg fra min mor er at hårveksten vandrer litt utover ettersom åra går. Svangerskap og hormoner spiller også sikkert inn.

Kan ikke tenke meg det er barberinga som er skyld i det, men det er sikkert noe som hadde skjedd uansett. Men veldig lett å gi barberinga skylda for alt det gærne da... ;)

"Men veldig lett å gi barberinga skylda for alt det gærne da... ;)"

Noen vil det ja :)

Men det sier seg jo selv, at man ikke får flere hårsekker/røtter av å barbere seg. Man har de man har og ferdig med det.

Miss seventy
Skrevet

Men det sier seg jo selv, at man ikke får flere hårsekker/røtter av å barbere seg. Man har de man har og ferdig med det.

Jepp :)

Skrevet

Hadde man fått flere hårsekker av å barbere seg, så hadde mannlig skallethet vært en saga blott! :-)

Skrevet

Det er sannsynlig at det kommer med alderen. Men jeg ville ikke utelukke at barberingen kan ha noe å si.

Før i tida var det vanlig å glattbarbere smågutter på hodet en gang i blant. Da sa man at de fikk veldig tykt og fyldig hår når det vokste ut igjen. Kanskje det er sunt for hårveksten å barbere?

"Før i tida var det vanlig å glattbarbere smågutter på hodet en gang i blant. Da sa man at de fikk veldig tykt og fyldig hår når det vokste ut igjen. Kanskje det er sunt for hårveksten å barbere?"

Hadde det vært så lettvindt du. Da hadde det gått dårlig med tupé og parykkindustrien. Jada jada alder...:)

Nei, men alvorlig talt. Den myten der hang i lenge. "Barber guttungene på hodet eller snauklipp jentungene mens de er små - da får de tykkere hår når de blir større".

Må le også, for noen av de foreldrene som drev med det på ungene fikk unger med fjonete hår og har det selvsagt som voksne også.

Det hele kommer selvfølgelig av arv, og du får ikke tykkere eller tynnere hår uansett hva du måtte finne på.

Skrevet

Hadde man fått flere hårsekker av å barbere seg, så hadde mannlig skallethet vært en saga blott! :-)

Det blir jo strengt tatt litt annerledes. Så stor virkning kan aldri barbering ha, at den motvirker håravfall av den typen.

Hvis barbering skal virke stimulerende på hårveksten, må man forutsette en "frisk" hodebunn.

Jeg har forresten merket meg noe annet når det gjelder hårvekst, som peker i motsatt retning: I tenårene måtte jeg nappe øyenbrynene, noen små hår kunne nesten vokse sammen over neserota.

I tillegg var selve brynene veldig rotete. Nå napper jeg dem aldri, og det trengs ikke heller. Hårene som ikke "hørte med" er rett og slett borte for godt.

Det kan se ut som om jeg "rydder" dem uten at jeg gjør det.

Pussig.

Skrevet

Ups, hadde ikke rukket å lese svaret ditt, så nå så jeg nesten ut som en apekatt. Var ikke meninga det altså :-)

Skallede menn kan plante inn hårrøtter/sekker fra rompa, eller andre mer egnede plasser og få "nytt" hår på toppen.

Dyrt.

laguna1365380434
Skrevet

Det hadde vært fint!

Jeg har barbert hodet sikkert sju ganger, men har fortsatt tynt, fislete hår som ikke har lyst til å bli langt..:-I

Jeg tror det er en myte. Håret virker litt grovere når alt sammen av det er ca en halvcentimeter. Det er forklaringen, tror jeg.

:-)

Skrevet

"Før i tida var det vanlig å glattbarbere smågutter på hodet en gang i blant. Da sa man at de fikk veldig tykt og fyldig hår når det vokste ut igjen. Kanskje det er sunt for hårveksten å barbere?"

Hadde det vært så lettvindt du. Da hadde det gått dårlig med tupé og parykkindustrien. Jada jada alder...:)

Nei, men alvorlig talt. Den myten der hang i lenge. "Barber guttungene på hodet eller snauklipp jentungene mens de er små - da får de tykkere hår når de blir større".

Må le også, for noen av de foreldrene som drev med det på ungene fikk unger med fjonete hår og har det selvsagt som voksne også.

Det hele kommer selvfølgelig av arv, og du får ikke tykkere eller tynnere hår uansett hva du måtte finne på.

Nei, slik sier jo "boka", men jeg har i alle fall mye tjukkere hår når det er kort eller halvlangt.

Det kunne jo vært bare synsbedrag, men: Med halvlangt hår får jeg mye tykkere hestehale enn med langt.

Skrevet

Det blir jo strengt tatt litt annerledes. Så stor virkning kan aldri barbering ha, at den motvirker håravfall av den typen.

Hvis barbering skal virke stimulerende på hårveksten, må man forutsette en "frisk" hodebunn.

Jeg har forresten merket meg noe annet når det gjelder hårvekst, som peker i motsatt retning: I tenårene måtte jeg nappe øyenbrynene, noen små hår kunne nesten vokse sammen over neserota.

I tillegg var selve brynene veldig rotete. Nå napper jeg dem aldri, og det trengs ikke heller. Hårene som ikke "hørte med" er rett og slett borte for godt.

Det kan se ut som om jeg "rydder" dem uten at jeg gjør det.

Pussig.

Så heldig har ikke jeg vært! Her nappes og nappes det! :-(

Husker jeg som barn leste i Hakkespettboken at noen indianerstammer ble tilnærmet skjeggfrie fordi de systematisk nappet ut skjeggstubbene om og om igjen.

Men kanskje de hadde dårlig skjeggvekst fra børjan av??

På leggene har jeg dog merket forbedring, etter at jeg gikk over til å vokse året rundt, mens jeg tidligere vokset kun om sommeren og brukte høvel om vinteren.

Skrevet

Ups, hadde ikke rukket å lese svaret ditt, så nå så jeg nesten ut som en apekatt. Var ikke meninga det altså :-)

Skallede menn kan plante inn hårrøtter/sekker fra rompa, eller andre mer egnede plasser og få "nytt" hår på toppen.

Dyrt.

Nei fader, det var du som var apekatten :-)

Svarte! så sent det går på linja mi nå. Så ikke svaret mitt før nå.

Skrevet

Nei fader, det var du som var apekatten :-)

Svarte! så sent det går på linja mi nå. Så ikke svaret mitt før nå.

*S* Men ellers har du det bra? ;-)

Må si jeg ikke skjønner helt hva du holder på med nå, altså! *he he* Apekatt??

Skrevet

Det hadde vært fint!

Jeg har barbert hodet sikkert sju ganger, men har fortsatt tynt, fislete hår som ikke har lyst til å bli langt..:-I

Jeg tror det er en myte. Håret virker litt grovere når alt sammen av det er ca en halvcentimeter. Det er forklaringen, tror jeg.

:-)

Ja, pluss at subbekort hår kanskje ikke så lett fliser seg og brekker.

Jeg skal ikke påstå noe bombastisk, og jeg vet at frisører sier at det ikke har noen betydning om man klipper eller barberer.

Men jeg har alltid hatt tykkere hår, jo kortere det er.

Du var sikkert tøff med barbert hode. Og modig. Eller var det ufrivillig?

Skrevet

Nei, slik sier jo "boka", men jeg har i alle fall mye tjukkere hår når det er kort eller halvlangt.

Det kunne jo vært bare synsbedrag, men: Med halvlangt hår får jeg mye tykkere hestehale enn med langt.

"Med halvlangt hår får jeg mye tykkere hestehale enn med langt."

Fordi det ikke er så slitt kanskje. Man skal klippe seg ganske så regelmessig, unngå føning, klorvann osv. for at håret skal unngå slitasje når det blir langt.

Skrevet

Dyrt.

Gulp. Det må da være bedre å være skallet enn å ha rævhår på toppen, hehe.

Heldigvis er det ikke så mange menn med tupe å se lenger. Det finnes drøssevis av kjekke, skallede menn.

Jeg synes ikke det gjør noe. De fleste kler det.

Skrevet

Ikke nøvendigvis - det er to forskjellige typer hår vi har på hodet og resten av kroppen :-)

"................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...